Duo passagier op een supersport

8 dec 2008
212
31
Haarlem
Ik heb sinds een paar jaar een R6 uit 2008. Af en toe gaat er iemand achterop maar dat is op z'n zachts gezegd geen succes. De R6 heeft een redelijk hoge achterkant waardoor de duo passagier er zo'n beetje een meter bovenuit steekt. Ook bij het aanremmen voor een bocht is het schrap zetten en snel weer gas geven.

Zijn er mensen met andere (super)sports met betere ervaringen? Het lijkt erop dat bijvoorbeeld een GSX-R wat lager staat.

Of gewoon de duo passagier op de trein zetten?

Grt. Arie
 
Ik heb sinds een paar jaar een R6 uit 2008. Af en toe gaat er iemand achterop maar dat is op z'n zachts gezegd geen succes. De R6 heeft een redelijk hoge achterkant waardoor de duo passagier er zo'n beetje een meter bovenuit steekt. Ook bij het aanremmen voor een bocht is het schrap zetten en snel weer gas geven.

Zijn er mensen met andere (super)sports met betere ervaringen? Het lijkt erop dat bijvoorbeeld een GSX-R wat lager staat.

Of gewoon de duo passagier op de trein zetten?

Grt. Arie

Dát dus.... Óf echt heel rustig rijden alsof je met een chopper onderweg bent.
 
Ik heb 1 keer iemand achterop gehad en ik vind het maar nix.

Dus ik doe dat ook niet meer :N
 
1 hand op de tank en de 2e om je middel. Kunnen ze zichzelf opvangen. Gaat prima.

En als dat niet lukt.... Zit JIJ met je ballen hard op de tank :X

RJ15 R6 heeft alleen maar duosteunen om het kuipwerk te sparen tijdens een crash _O-
 
Ik heb sinds een paar jaar een R6 uit 2008. Af en toe gaat er iemand achterop maar dat is op z'n zachts gezegd geen succes. De R6 heeft een redelijk hoge achterkant waardoor de duo passagier er zo'n beetje een meter bovenuit steekt. Ook bij het aanremmen voor een bocht is het schrap zetten en snel weer gas geven.

Zijn er mensen met andere (super)sports met betere ervaringen? Het lijkt erop dat bijvoorbeeld een GSX-R wat lager staat.

Of gewoon de duo passagier op de trein zetten?

Grt. Arie

Hoe groot is je duo, met m'n vriendin achterop gaat t wel, maar die is dan ook niet al te groot. En steekt er dan niet al te ver bovenuit.

Zorgen dat je niet te ver uit elkaar zit. Anders schuift je duo inderdaad naar voren. Het helpt ook nog wel eens als de duo tijdens het remmen met een hand tegen de tank duwt.
 
1 hand op de tank en de 2e om je middel. Kunnen ze zichzelf opvangen. Gaat prima.
Idd, dat werkt in mijn ervaring (en die van mijn sporadische passagier) het beste. Ik pas m'n tempo er op aan als er iemand achterop zit. Alhoewel, op mijn GSX-R heb ik de voetsteunen eraf gehaald, op m'n GSX400X heb ik ze nog wel, maar echt hard gaat dat niet met iemand achterop :P
 
Heb zelf verschillende race modellen gehad, de oudere gsxr series 2003-2006 waren het beste. Zx6r uit 2007 was niet fijn fireblade 2006 ook ni.

Al met al is het relatief. Een Gsxf die ik had zat nog beter, maar das een tourmotor, en er zullen wss nog meer betere zijn
 
Knieën in mijn rug, ballen op de tank. Ik ken het! B|
Mijn vriendin is niet groot, maar steekt er best wel bovenuit. Ondanks dat ze tegen me aanhangt.
Misschien een goedkoop tourmotortje voor erbij, of huren!
Dank voor de reacties! :)
 
Gewoon goed schrap zetten, gezeik met duo passagiers altijd... B|
Als duopassagier moet je je realiseren dat je best wat vertrouwen moet hebben in degene voorop en best mee moet 'zoeven' en je moet kunnen ontspannen achterop...
Als je dat niet doet voelt het alsof je zak aardappelen of 10 achterop hebt :+

Ook voor de passagier, tenen op de stepjes en hand of, handen op de tank

6806585902_54436ba427_b.jpg


Dit was less comfy dan 't lijkt, viel er bijna af :+
Niks om me aan vast te houden :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vertel mijn pasagier altijd waar mijn helm naar toe gaat daar doe jij jou helm ook heen

en het werkt perfect
 
Een super sport is nu eenmaal niet ontworpen om met een passagier comfortabel van A naar B te rijden maar om in je eentje zo snel mogelijk van A naar B te rijden.

Is gewoon het type motor.
 
Bij mijn zx6r zit er ook nog 30cm tussen mijn rug en de buik van de passagier en de passagier zit ook nog een stuk hoger.. ramp dus.
 
Laatst bewerkt:
anti slip matje op het duo zadel
lekker met de blote billetjes :9


Hier ervaring met duo op een ZZR600 en een Thundercat, nooit problemen mee gehad en kon lekker sportief doorrijden. Persoon achterop moet mij volledig vertrouwen (en omgekeerd ook :Y ). Handen op de tank, tegen mij aan zitten en rem iets langer aanleggen voordat je doorremt... thats all *D
 
Regelmatig mensen achterop op m'n Fireblade. Gaat prima, je moet het alleen even oefenen en je moet het goed uitleggen aan je passagier. Handen op de tank en laten klemmen met de knieën en het gaat prima. Goed je moet ook niet zo willen rijden zoals je in je eentje rijdt, maar het kan prima. Veel mensen gaan zitten zoals ze op een scooter zitten. Gewoon lekker rechtop enzo, maar je moet ze uitleggen dat ze nu zelf ook wat moeten doen. Als ik achterop zit bij mensen hoef ik amper mezelf vast te houden bij optrekken omdat ik met m'n benen ruim voldoende kan klemmen. Remmen vang ik wel weer op met m'n handen.

Als je duo het goed doet voel je amper dat er iemand achter je zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan