Ducati Multistrada 1200 Topic

2018-jul-24-1-1330-1400-IMG_4336 stelvio.JPG
 
Nog maar een foto dan nu het zo makkelijk gaat.
 

Bijlagen

  • DSC_0440.JPG
    DSC_0440.JPG
    730,6 KB · Weergaven: 24
Gisteren met 4 andere Multistradaas ritje Noord Eifel gedaan. Drie op een rij maar de Enduroos horen daar niet bij 😊
 

Bijlagen

  • DSC_0701.JPG
    DSC_0701.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 55
hallo ik heb sinds 1 jaar een 1200S van 2010, hievoor heb ik 10j een 1000DS gehad waarmee ik probleemloos heb gereden.
nu heb ik een probleem met schakelen; mijn schakelpookje hangt erbij maar zit niet los. ik kan van de 3 naar de 6 schakelen en andersom. naar de 1 en z'n vrij lukt bijna niet. ik heb iets gehoord van een veertje in de bak. is dit een bekend probleem???
 
motor met veel kms ?
niet dat het wat uitmaakt , weet het antwoord toch niet maar enkel om te weten :)
hier zal wel iemand zitten die het wel weet hoor :Y

mocht ik dan toch een wilde gooi doen , zou het wel kunnen wat je zelf al aangaf , schakelmecanisme in de bak naar de fillisteinen ....
 
hallo ik heb sinds 1 jaar een 1200S van 2010, hievoor heb ik 10j een 1000DS gehad waarmee ik probleemloos heb gereden.
nu heb ik een probleem met schakelen; mijn schakelpookje hangt erbij maar zit niet los. ik kan van de 3 naar de 6 schakelen en andersom. naar de 1 en z'n vrij lukt bijna niet. ik heb iets gehoord van een veertje in de bak. is dit een bekend probleem???
Veertje wel eens van gehoord, maar ik zou naar de Ducati dealer gaan.
 
hallo ik heb sinds 1 jaar een 1200S van 2010, hievoor heb ik 10j een 1000DS gehad waarmee ik probleemloos heb gereden.
nu heb ik een probleem met schakelen; mijn schakelpookje hangt erbij maar zit niet los. ik kan van de 3 naar de 6 schakelen en andersom. naar de 1 en z'n vrij lukt bijna niet. ik heb iets gehoord van een veertje in de bak. is dit een bekend probleem???

Ik heb ook een 1200s. Die van mij is van 2012.
Mijn schakelprobleem enkele weken terug was dat ik niet meer terug kon schakelen.
Omhoog schakelen ging nog wel.

Ik heb eea op google gevonden en blijk niet de enige te zijn.
Met name op duitse fora staat hier eea over.
De veer in de versnellingsbak was geknapt.
De veer zorgt er normaal gesproken voor dat de versnellingspook in een soort van basisstand terug komt zodat men weer soepel verder kan schakelen.
Wanneer je de pook iets helpt om in de basisstand te komen kon er wel geschakeld worden.
Mij werd aangeraden er niet meer mee te rijden aangezien het afgebroken stukje veer dan op plekken kan komen waar je liever geen schade wil hebben.

Het veertje zelf kost nagenoeg niets, enkele euros echter moet de olie eraf en het koppelingsdeksel.
Ik was een kleine 300€ kwijt inclusief nieuwe olie en filter. Paar uurtjes werk.
En de motor schakelt weer perfect gelukkig.

Wat ik ook op fora las is dat de balansas in de versnellingsbak problemen kan geven.
In dat geval is de klacht dat de motor spontaan uit de versnelling vliegt.
De reparatie hiervan is fors qua kosten aangezien de bak eronderuit zou moeten.
Hopelijk is dat bij je motor niet het geval.

Succes en grt, Termaxi
 
Paar, lees 📖 6 dagen naar de Harz en Thuringen geweest met de Enduro 1200. Her en der wat rondgereden samen met mijn vrouw. Rustig aan gedaan en veel kleine wegen. Totaal 2145 km gereden en daarvan zo,n 150 km snelweg.

Enduro 🚜 tractor gaat gewoon door op een enkele keer afslaan bij koude start na. Inmiddels 11245 km puur recreatief gereden dit jaar vanaf 0 km. Olie verbruik is nihil. Op de laatste 3425 km heb ik net zo,n 200 cc bijgevuld.

Zullen denk ik niet veel kms meer bijkomen dit jaar ivm winterstop en omdat ik bij baggerweer gewoon de auto pak.
DSC_0786.JPG
DSC_0767.JPG
DSC_0738.JPG
 
Laatst bewerkt:
Is leuk , ik heb ook de intentie om langere tochten te maken maar de vrouw zit echt niet goed achter op de motor , heeft niets met het zadel te maken , meer met de vrouw :-)
ik heb het passagierszadel bij een zadelmaker binnen gedaan en de brave man gaat daar een gelpad achter insteken , ben benieuwd hoe het gaat uitdraaien ...
als dat nog niet beter gaat , ga is voor een sw motech confortzadel ... en als het dan nog niet zou beter gaan , dan zoek ik mij een andere vrouw lol
 
dat bepaal je zelf door wat jij kiest te delen, maar eens je lid bent beschik je via de diverse groepen over een schat aan informatie en ervaringen
 
Voila , ik heb de weg gevonden naar het grote feestboek en mijn aanvraag is in behandeling , ben zo blij als een hond met 2 lullen hahahaha
Lees dit nu pas omdat ik hier dus ook niet meer zit. De keren dat ik hier wat plaats komen er amper reacties op en zet ik bij onze groep ..Multistrada Nederland ..op feestbook iets neer dan heb je binnen een mum van tijd al reacties. En ik vindt MF nog steeds een perfect forum om te posten en berichten terug te lezen maar als er amper gepost wordt houdt het op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan