Ducati Multistrada 1200 Topic

zelf niet , is maar 20 l , en dat voor een groot tourist , moet je alle 200 km een pomp vinden ...
1:15 haal je m.i wel toch dus tanken bij 250/ 275 moet toch kunnen lijkt me. Grote Enduro tank vindt ik wel fijn. Minder vaak tanken maar ook langer doorrijden als het nodig is. Snelle langere afstanden overbruggen bedoel ik.
 
en hij is er !!

foto's later ( anders is het nooit gebeurd hahaha )

het is dus een 7/ 2013 met 11700 km op de teller, ducati alarm , volledige lijn termignoni + originele uitlaat , klein schermpje van de PP , de deksels van de kleine koffers + deksels van de grote , ze hebben mij de riemen vervangen voor aflevering + onderhoud gedaan , heb ook nog een T-chirt gevraagd omdat ik daar met mijn HD jekker in een ducati winkel stond , T-chirt niet gekregen hahahah

het is dus een kleine motor ( 183m en 105 kg , ik dus ) zitpositie sportief met voeten naar achter zoals op mijn cbr1100 maar niet zo ver , zadel .... hmm weet het niet zo direkt , het rijd heel goed en hevig lol ook een beetje zoals de xx , onder de 3000 t/min is er niemand thuis , heb hem eens op 'urban' gezet , is wat aan de flauwe kant dan , touring goed , sport heb ik hem nog niet ingehad ( heb ook maar 60 km gereden ) motor staat erg vuil met veel vliegenstrondjes op van het lange staan , zou zijn laatste onderhoud gehad hebben in 2015 , zijn bijna geen kms bijgekomen sindsdien ... zal het maar op het gemakje aanpakken in het begin .

topkoffer is ooit het slotje vervangen , in de winkel hebben ze de koffer op het rek geduwd , krijgen hem nu niet meer open omdat er geen sleutel te vinden is , ook kan hij niet van het rekje lol

voila , mijn eerste bevindingen , nu ga ik zoeken hoe ik de tripteller moet op nul krijgen , dat heb ik gisteren niet gevonden lol
 
Laatst bewerkt:
Mooie motor wat ik zie. Lage kmstand is mooi voor jou maar eigenlijk belachelijk dat er met zo,n dikke motor zo weinig gereden is. De rest van je verhaal was sowieso leuk om te lezen 📖 😊. Veel plezier ermee toegewenst 👌
 
heeft normaal gezien laatste onderhoud gehad in '15 en sindsdien geen 1000 km meer gereden.
heb vandaag alle accsesoires opgehaald , heb dus zoals vermeld veel dubbel , 2x deksels ( groot +klein ) scherm ( origineel + klein carbon ) zadel ( origineel ? + harder )termi uitlaat + upmap + origineele uitlaat , tankdoppen ( 1x electrisch die niet wilt sluiten) + 2 maal met sleutel ....heb intussen al +/- 200 km gereden en het begint aan mij te groeien....ben er blij mee

Om terug te komen op het verhaal van de topkoffer :-)
de motor is dus verkocht geweest in 2013 met een topkoffer van een ander motor lol
de dealer heeft dus maar een ander slotje besteld , het slotje is nooit geplaatst geweest , de voormalige eigenaar heeft het slotje in zijn zakje met onderhoudssleutels gedaan en de topkoffer ergens in de garage op een rekje geplaatst. De koffer is terug gekomen naar de winkel omdat de motor verkocht word , de mechanieker klikt de koffer op de motor en vast staat hij , maar gaat niet meer open lol
 
Ik ben op zoek naar een jiffy verbreder/verhoger , motor staat nogal scheef op de jiffy en ben bang dat hij gaat omkieperen in mijn steentjes thuis ....
zou mij ook een plaatje kunnen maken alu /inox maar is altijd zo een gedoe om dat eronder te krijgen , dus het zou een permanent moeten zijn ..
 
Voor Ducati Multistrada 1200 1200 S MONSTER 795 796 821 1200 1200 S monster Motorfiets Side Stand Vergroten Kickstand Extension plaat
Online Shop For Ducati Multistrada 1200 1200S MONSTER 795 796 821 1200 1200S monster Motorcycle Side Stand Enlarge Kickstand Extension Plate | Aliexpress Mobile to Clipboard

Deze heb ik er onder gezet werkt prima, mijn multistrada stond ook erg scheef bleek dat mijn jiffy verbogen was.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik kon het dus niet over mijn hart krijgen om een maand te moeten wachten ( heb echt een groot probleem met wachten ) dus maar dichter bij huis besteld , weet het is duurder maar tja ... lol
Givi Side Stand Foot Extension ES7401


PS ; de site van carpimoto is enorm , dit staat ook nog op mijn verlanglijstje , als je de prijs vergelijkt met het identieke op een andere site , ppff is om achterover te vallen ..
Givi Side Stand Foot Extension ES7401
https://www.amazon.com/ST602-Sport-...pID=51QISX2iu7L&preST=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
 
Laatst bewerkt:
Vorige week de 30.000 km beurt gedaan: dat hakt er wel even in... zo'n 1200 EURO. Ze hebben er 9 uur werk aan. Tja... dat wist ik natuurlijk toen ik m kocht. Gelukkig is het slechts eens in de 30.000 km dus dan valt het per km toch nog mee (ook in vergelijking met motoren die iedere 20.000 km een grote beurt vragen).
 
Had een Multi 950 als leenmotor en dat rijdt ook leuk. Stuurt net iets trager maar ook stabieler dan de 1200. Is ook minder 'intimiderend'; daar durf ik wat makkelijker het gas open te draaien. Daardoor ook minder spectaculair. Maar in de dagelijkse praktijk is de 950 eigenlijk beter geschikt. Wanneer die twee jaar geleden op de markt zou zijn geweest had ik waarschijnlijk de 950 gekocht ipv de 1200S.

Hoewel ... dingen als LED koplampen, electronische vering en cruise-control zijn luxes waar je gewend aan raakt ... maar om daar nou zoveel extra voor te betalen ... :/
Ook jammer dat het rode frame niet meer te koop is.

Heb overwogen om de 1200S in te ruilen voor een nieuwe 950... maar ... nee ... toch maar niet.
 
Had een Multi 950 als leenmotor en dat rijdt ook leuk. Stuurt net iets trager maar ook stabieler dan de 1200. Is ook minder 'intimiderend'; daar durf ik wat makkelijker het gas open te draaien. Daardoor ook minder spectaculair. Maar in de dagelijkse praktijk is de 950 eigenlijk beter geschikt. Wanneer die twee jaar geleden op de markt zou zijn geweest had ik waarschijnlijk de 950 gekocht ipv de 1200S.

Hoewel ... dingen als LED koplampen, electronische vering en cruise-control zijn luxes waar je gewend aan raakt ... maar om daar nou zoveel extra voor te betalen ... :/
Ook jammer dat het rode frame niet meer te koop is.

Heb overwogen om de 1200S in te ruilen voor een nieuwe 950... maar ... nee ... toch maar niet.
Als je de 950 lekker in de toeren trekt is het meer fun dan de 1200. 1260 heb ik niet op gereden dus kan ik niet over oordelen.

Het enige wat ik soms mis aan de 950 is de S, actieve vering is toch wel erg lekker.

Ik kom van een 1200s uit 2011 met rexxer en actieve ohlins ecu "upgrade". Maar de 950 vind ik qua power (niet topspeed uiteraard) beter.
 
Als je de 950 lekker in de toeren trekt is het meer fun dan de 1200. 1260 heb ik niet op gereden dus kan ik niet over oordelen.

Het enige wat ik soms mis aan de 950 is de S, actieve vering is toch wel erg lekker.

Ik kom van een 1200s uit 2011 met rexxer en actieve ohlins ecu "upgrade". Maar de 950 vind ik qua power (niet topspeed uiteraard) beter.
Hi, Wellus op een Enduro 1200 trekker gereden dan :)
 
Fotoos plaatsen schijnt nu makkelijk te zijn hoorde ik net dus ffe uittesten :

Zit op mijn vaste computer en heb daar best veel fotoos op staanduszzz..

edit : hmmm..Beetje (te) groot misschien maar nu plaats ik lekker makkelijk rechtsstreeks vanuit mijn Google drive.

DSC_0085.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan