Ducati Due Valvole specials en racers topic

Op dit moment begonnen met het bouwen van frame 2 met daarin een achterbrug van BMW s1000rr.
IMG-20180829-WA0005.jpeg

Mooi!
Deels of volledig Radical?
 

Bijlagen

  • IMG-20170420-WA0002.jpeg
    IMG-20170420-WA0002.jpeg
    521,9 KB · Weergaven: 20
Ja blok is 1100 hypermotard in 999 puntcarter. Koppen wat geflowed. Voor rest standaard. Afgelopen Clubrace daar 159,3 mee gereden.
 
Ja blok is 1100 hypermotard in 999 puntcarter. Koppen wat geflowed. Voor rest standaard. Afgelopen Clubrace daar 159,3 mee gereden.

Mooi standaard houden ook, dan blijft ie tenminste ook heel. En die tijden, tsja.. als je maar lol hebt!!
 
Kun je dat eens toelichten svp?

Stofringen (dus de rubberen ringen die je ziet) heb je eigenlijk niet nodig, zorgen alleen maar voor meer weerstand. En dat wil je juist zoveel mogelijk voorkomen, "stiction". Daar betaal je eigenlijk voor bij een dure vork, zo min mogelijk stiction, vroeger stick-slip. De keerringen die je niet ziet moeten het werk doen, de stofringen zijn echt om vuil buiten te houden. Dus dan moet je wat vaker schoonmaken, maar dat is racen veel schoonmaken.
Zelfde geld voor je remmen, stofringen laat je weg voor een beter gevoel, maar wel zo vaak mogelijk schoonmaken minimaal na iedere dag rijden.

Let maar eens op wedstrijdmotoren, als je goed kijkt zie vaak dat de stofringen missen van de voorvork.
En bij echte remklauwen voor competitie is er niet eens de mogelijkheid om stofringen te plaatsen. Ik heb bijv een brembo cnc P4 30/34 (zaten oa op honda RS 125/250 productie racers), op mijn supermotard. Omdat de stofringen missen is deze ook nog eens lichter en een stuk smaller dan een standaard brembo klauw de "goldline", maar wel vaak ff schoonmaken anders kom je in de problemen. Maar het is allemaal niet voor niks.....:)
 
als je dan toch zo ver gaat : ook alle stofringen uit je wiellagers halen en gewoon met open lagers rijden. en regelmatig vervangen.

maar of je daar allemaal veel van merkt als je naam niet J Rea of M Marquez is ?
 
als je dan toch zo ver gaat : ook alle stofringen uit je wiellagers halen en gewoon met open lagers rijden. en regelmatig vervangen.

maar of je daar allemaal veel van merkt als je naam niet J Rea of M Marquez is ?

Eens

En ook eens. Maar dan kun je ook redeneren heb je wel een ohlins nodig.....

Maar het was ook met een knipoog he?! Ik doe het zelf allemaal wel zo.
 
als je dan toch zo ver gaat : ook alle stofringen uit je wiellagers halen en gewoon met open lagers rijden. en regelmatig vervangen.

maar of je daar allemaal veel van merkt als je naam niet J Rea of M Marquez is ?

Eens

En ook eens. Maar dan kun je ook redeneren heb je wel een ohlins nodig.....

Maar het was ook met een knipoog he?! Ik doe het zelf allemaal wel zo.
 
Aaahh... okay! Dus idd wel met de knipoog. Ik vroeg me ff serieus af of er echt iemand zou zijn die de stofringen uit z'n straat Ohlins vork gaat halen omdat ie daardoor denkt sneller te zijn.
Met alle respect, rijders die dat daadwerkelijk merken rijden niet op de Clubrace.
En een Ohlins en een Ohlins, daar zit ook nog wel een beetje verschil in.
 
dit doet mij denken aan van die mannen op middelbare leeftijd die (opeens) als hobby wielrennen hebben.
Dikke buiken, kilo's overgewicht maar ze moeten natuurlijk wel een carbon zadelpen etc. etc., stel je voor zeg...
 
Terug
Bovenaan Onderaan