Ducati Deel #121 Xmas edition

Nog foto's gemaakt?
3 op paddock.....ik was drukker met bijkletsen en een lange ronde.....lol.
1390125
 
Werd er ook nog een beetje geraced met Ducati's?
Ik heb alleen de eerste sessies gezien, en die gingen heel vlot rond. Latere sessie heb ik niet gezien want ik ben hierna naar huis gegaan. Al met al een leuke opkomst met genoeg leuke auto’s maar na een uurtje of 2 vond ik het wel genoeg.

Voor de rest bijkletsen met (duc) (MV) bekenden en verder geen interesse in ferrari/lambo aanbod...wat me opviel was dat een McLaren alle snelle Italianen die daar reden voorbij vloog.....een snelle rakker.
 
Hey luitjes,

Er is mij een ST2 aangeboden om in te ruilen. Nou was ik niet van plan om een ST2 aan te schaffen, maar jezelf een Ducati eigenaar noemen lijkt me leuk en het kan financieel wel interessant zijn.

Wat is een nette ST2 nog waard??

1393113


1000 km geleden een grote revisie gehad, waarschijnlijk het één en ander kapot gelopen, anders vervang je geen zuiger en cilinder. Verder origineel met nieuwe ketting, tandwielen, bandjes enz. en geen schade.

Wat zouden jullie er voor geven??
 
1000-2500. Niet erg gewild, op MP staan diverse sinds vorige lente te koop.
Als je hem niet koop/verkoopt, ik wil mijn ST ooit nog eens voorzien van blauw ipv grijs dus wellicht geïnteresseerd.
 
Lol... :')

Bedankt heren, niet gedaan, omdat ze dus simpelweg niet erg gewild zijn en ik er straks niet mee in m'n maag wil zitten. :P
Als je vaak wisselt van motoren dan is dat een punt, maar we hebben het over een relatief kleine bedrag en verder heb je goede sporttourmotor aan en dan valt de jaarlijkse afschrijving toch mee. En dan levert het aan zijn het einde oud ijzer prijs maar op, en heb waarschijnlijk een hoop plezier ermee. Kun me ook niet ongerust maken over afschrijving oid.....onderhoud/pech is wel een punt.
 
Gisteren tijdens de training van de DCR is het blok van de 748 in de soep gelopen. (Uitkomen Ramshoek opeens nog maar 1/10e van m'n vermogen, voelde alsof de benzine op was), meteen maar van de baan af gegaan via de pitmuur en geprobeerd er achter te komen wat er voor zorgde. Daarna nog 1 keer geprobeerd in de volgende trainingssessie, maar eigenlijk meteen toen ik de baan op reed voelde ik al dat het mis was. Dus bij de ruskenhoek de motor weer langs de kant gezet.

Met stationair starten en een beetje gas geven hoorden we zooi klepperen/tikken dus daarna maar snel de motor uit gelaten.

Terwijl ik me mentaal aan het voorbereiden ben op het open maken van het blok ben ik ook alvast naar andere opties aan het kijken, eentje daarvan is een ander blok in de fiets lepelen, dus ik vroeg me af, welke blokken passen er zonder al te veel moeite in een 748? (Even er vanuitgaande dat ik liefst enkel blok en eprom vervang).
Kort googlen gaf me:
- 748 (dûh!)
- 916
- 996

Maar ik vroeg me af, past bijvoorbeeld het blok van een ST4, ST4S of Monster S4R ook? Dit zijn in principe 916/996 blokken, toch?
 
Als ik het mij goed herinner, was er een clubje Ducatirijders uit 's Heerenberg (Carlos, Peter (Loes-Julia, destijds op Ducatiforum)) dat zelfs 999-blokken in een 748 lepelden. Weet alleen niet hoe je dan uitkomt met de achterbrug. Ook moest er iets worden aangepast aan de injectie-unit. Maar dan moet je natuurlijk ook een hoop elektronica vervangen.
De vraag is "wat is teveel moeite' ;-)
Volgens mij had Remco (Zwolle) een 851 met ST4s-blok. Misschien weet hij of dit ook in een 748 te bouwen is? En of je veel moet doen om de achterbrug pas te krijgen.
 
Loop ook naar de box van vd Biggelaar daar op het circuit, die heeft ook de nodige swaps gemaakt....

Succes.
 
Sinds vorige week mag ik mezelf Ducati eigenaar noemen. Bij toeval liep ik tegen een Ducati 600 SuperSport uit 1994 aan. Hij heeft al 9 jaar stilgestaan, dus hij is de buitenlucht niet meer gewend... Hij start met flink choke en loopt dan bijna rond, maar lekt ook benzine. Ik gok dat het tijd is voor een carb revisie, een beurt en in ieder geval een setje nieuwe banden.

Daarna maar weer eens verder kijken. Alle tips zijn welkom. ;)

46993634785_eb29039e8c_k.jpg
 
Sinds vorige week mag ik mezelf Ducati eigenaar noemen. Bij toeval liep ik tegen een Ducati 600 SuperSport uit 1994 aan. Hij heeft al 9 jaar stilgestaan, dus hij is de buitenlucht niet meer gewend... Hij start met flink choke en loopt dan bijna rond, maar lekt ook benzine. Ik gok dat het tijd is voor een carb revisie, een beurt en in ieder geval een setje nieuwe banden.

Daarna maar weer eens verder kijken. Alle tips zijn welkom. ;)

Zou toch ook de jarretelletjes vervangen.
 
Bedankt. De riemen liggen inderdaad al klaar en ik had begrepen dat de spanrollen eigenlijk gewoon lagers zijn, dus als de boel open ligt ga ik die ook vervangen.
 
Gisteren tijdens de training van de DCR is het blok van de 748 in de soep gelopen. (Uitkomen Ramshoek opeens nog maar 1/10e van m'n vermogen, voelde alsof de benzine op was), meteen maar van de baan af gegaan via de pitmuur en geprobeerd er achter te komen wat er voor zorgde. Daarna nog 1 keer geprobeerd in de volgende trainingssessie, maar eigenlijk meteen toen ik de baan op reed voelde ik al dat het mis was. Dus bij de ruskenhoek de motor weer langs de kant gezet.

Met stationair starten en een beetje gas geven hoorden we zooi klepperen/tikken dus daarna maar snel de motor uit gelaten.

Terwijl ik me mentaal aan het voorbereiden ben op het open maken van het blok ben ik ook alvast naar andere opties aan het kijken, eentje daarvan is een ander blok in de fiets lepelen, dus ik vroeg me af, welke blokken passen er zonder al te veel moeite in een 748? (Even er vanuitgaande dat ik liefst enkel blok en eprom vervang).
Kort googlen gaf me:
- 748 (dûh!)
- 916
- 996

Maar ik vroeg me af, past bijvoorbeeld het blok van een ST4, ST4S of Monster S4R ook? Dit zijn in principe 916/996 blokken, toch?
Niels overkwam het vorig jaar ook op dcr met zijn 748,
En heeft er een 996 blok erin gezet..
 
Niels overkwam het vorig jaar ook op dcr met zijn 748,
En heeft er een 996 blok erin gezet..

Ik heb van het weekend het blok open gehaald, en het blijkt het Big End te zijn...

Als hij nog een adresje weet hoor ik het graag ;)
Wat heeft hij er verder aan gedaan? Injectie en uitlaat hetzelfde gehouden of ook overgenomen van een 996?
 
Wat is de kmstand? Hoorde van de dealer dat de blokken gevoelig zijn, hij waarschuwde me dat mijn 749 een tijdsbom begint te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan