Ducati Deel #121 Xmas edition

geen DB killers maar de dempers omwisselen voor de originele dempers.
dan gaat de huls en vulling van je dempers langer mee.
wisselen is een kwartiertje werk ;) moet je wel originele hebben natuurlijk :+
 
geen DB killers maar de dempers omwisselen voor de originele dempers.
dan gaat de huls en vulling van je dempers langer mee.
wisselen is een kwartiertje werk ;) moet je wel originele hebben natuurlijk :+
goeie suggestie! originele dempers heb ik niet, maar ik zal eens op marktplaats kijken ;)
 
Origineel kun je doen, had ik ook in eerste instantie gedaan. Vanwege mn reis naar Duitsland wilde ik de originele dempers met e-keur.
Had ze voor een prikkie op MP gekocht, echter hebben ze er maar 5 min onder gezeten XD
Als je open uitlaten gewent bent op een duc, wordt je van origineel niet vrolijk, althans ik...
Kon mn blok beter horen dan de originele uitlaat.
Db killers kun je er gewoon in en uit schroeven, hooguit 2 min werk...
 
Op het circuit zou ik toch echt voor origineel gaan. Je neemt een dag vrij, betaalt om te kunnen rijden, dan is het jammer als ze je vanwege de uitlaten aan de kant houden...
 
Onder onze 748R zitten de originele dempers. Met de open BOS-dempers maakt hij wel meer (en in mijn oren een mooier) geluid, maar hij loopt er minder mooi mee. Daarvoor zou toch eerst het e.e.a. aan de koppen moeten gebeuren.

En als je ze vergelijkt met de originele dempers die tegenwoordig onder de Ducs zitten, dan komt er uit de originele dempers van 20 jaar geleden toch best nog wel mooie muziek.
Tegenwoordig zijn het echt fluisterdempers...
 
Mijn 959 met oem 1299 underbelly uitlaten maakt een behoorlijk mooier, vetter en harder geluid dan dan mijn 848 circuitfiets met originele pijpen.
 
Dat zijn Termignoni dempers en daar heb je als goed is 48mm db killers voor nodig
Goeiemiddag! Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een knalgele 748 *D . Nu wil ik binnenkort mijn nieuwe aanwinst eens aan de tand voelen op circuit Zolder. Echter heb ik geen DB killers gekregen bij de carbon dempers die erop zaten. Daarnaast kan ik nergens achterhalen welk merk mijn uitlaat dempers zijn (ik zie nergens markeringen op de dempers staan)

mijn vraag is; hoe kom ik aan db killers, en passen deze in alle dempers of is dat merk afhankelijk.
[afbeelding]


Bedankt!
 
De wittebroodsweken met mijn Duc zijn officieel over. Mijn 748 houdt soms in als ik vol gas geef/ lekker een bocht uit accelereer. Alsof ik de rev limiter raak (toerenteller valt ook weg) maar dan rond +-7000 rpm. Ik grijp snel naar de koppeling en vervolgens pikt de motor weer op alsof er niets aan de hand is.

Het vervelende is het gebeurd sporadisch dus lastig om diagnose te stellen. Echter heb ik afgelopen week de brandstofpomp relais vervangen omdat deze stuk was. Vervolgens deden mijn tellers/ knipperlichten/ dashboard het niet meer, en de motor hield ontzettend in alsof die op 1 cilinder liep. Vervolgens de steekzekeringen vervangen en nu doen mijn tellers het weer en loopt de Duc als een zonnetje behalve dus dat deze af en toe inhoudt.

Iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn?
 
Hi, weet iemand of een standaard demper van een M600 past op een SS 600? (Alleen de rechter demper)

Van een SS 750 past het hele systeem erop maar een M600🤔
 
Laatst bewerkt:
De wittebroodsweken met mijn Duc zijn officieel over. Mijn 748 houdt soms in als ik vol gas geef/ lekker een bocht uit accelereer. Alsof ik de rev limiter raak (toerenteller valt ook weg) maar dan rond +-7000 rpm. Ik grijp snel naar de koppeling en vervolgens pikt de motor weer op alsof er niets aan de hand is.

Het vervelende is het gebeurd sporadisch dus lastig om diagnose te stellen. Echter heb ik afgelopen week de brandstofpomp relais vervangen omdat deze stuk was. Vervolgens deden mijn tellers/ knipperlichten/ dashboard het niet meer, en de motor hield ontzettend in alsof die op 1 cilinder liep. Vervolgens de steekzekeringen vervangen en nu doen mijn tellers het weer en loopt de Duc als een zonnetje behalve dus dat deze af en toe inhoudt.

Iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn?
Ja, in het kontje zijn 2 kleine hulprelaitjes geplaatst (ecu en benzinepomp) ..of vervangen door 2 nieuwen of contacten vd huidige relais schoonmaken...
 
Laatst bewerkt:
Zekers, maar de nummers zijn op het ducati forum met enig zoekwerk terug te vinden....tenminste als dat het probleem is... ;)
 
Wederom bedankt! Ondanks ultrasoon reinigen vd carburateur stottert de motor af en toe. Ik heb nog geen blik geworpen op het filter..
 
vraagje over banden en olie ondanks dat het vaker gesteld is maar ik ben van motorex 10w50 volsynt naar kroonoil expulsa 15w50 volsynt overgestapt. In tegenstelling tot de motorex olie blijft de kroonoil helder wat bij mij twijfels brengt of het wel goede reiniging eigenschappen heeft. Iemand ervaring hiermee?

Banden:

Altijd bridgestone/michelin fan geweest. BT016 Pro of Pilot Power 2CT?

Gebruikt de SS hoofdzakelijk op het circuit.
 
Over olie zou ik me niet druk maken.....is persoonlijk denk ik, maar tegenwoordig heb je geen slecht merk olie meer. Op gevoel zou ik geen action olie gebruiken.... ;)

Mijn 888 is in de afgelopen 26 jaar van diverse merken olieen gegaan oa Agip, Motul naar Motorex gegaan...en 115k km en nog steeds geen olieverbruik....wel een keer de zesde versnelling vernieuwd agv pitting.

En banden is ook puur persoonlijk.

Ik heb nu op mijn vfr bt016pro’s gemonteerd en die bevallen super, geven veel vertouwen....... en op mijn 888 MPR 2ct....ook goed en slijtvast..
 
Over olie zou ik me niet druk maken.....is persoonlijk denk ik, maar tegenwoordig heb je geen slecht merk olie meer. Op gevoel zou ik geen action olie gebruiken.... ;)

Mijn 888 is in de afgelopen 26 jaar van diverse merken olieen gegaan oa Agip, Motul naar Motorex gegaan...en 115k km en nog steeds geen olieverbruik....wel een keer de zesde versnelling vernieuwd agv pitting.

En banden is ook puur persoonlijk.

Ik heb nu op mijn vfr bt016pro’s gemonteerd en die bevallen super, geven veel vertouwen....... en op mijn 888 MPR 2ct....ook goed en slijtvast..

Dank voor de feedback!
 
Hou anders ook de motorbanden topic in de gaten mbt ervaringen.....

Sommigen doen slechts 3000km met bt016pro’s.....en zit nu al op de 5000 km en zat profiel nog over....zegt genoeg denk ik.... ;)
 
Zelf totaal geen voorstander van Michelin op Ducati's. De V vorm van de band en de lichte voorkant van de duc's gaan niet samen en maken de motor erg onrustig imo. Zelf nooit geen Michelins meer op m'n duc. Ga zelf voor Pirelli, afhankelijk van het gebruik, Rosso 2's als je er mee op de weg rijd, en anders lekker supercorsa's eronder plakken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan