Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Als je de motor ook voor circuit gaat gebruiken is een stuurdemper altijd aan te raden. Geklapper van je stuur heb je vrij snel op circuit als je een beetje door rijdt en de demper controleert/voorkomt dat. :) Ik heb zelf op de 1098 een Bitubo stuurdemper en doet z'n werk prima vind ik.
 
Als je de motor ook voor circuit gaat gebruiken is een stuurdemper altijd aan te raden. Geklapper van je stuur heb je vrij snel op circuit als je een beetje door rijdt en de demper controleert/voorkomt dat. :) Ik heb zelf op de 1098 een Bitubo stuurdemper en doet z'n werk prima vind ik.

Ja, circuit en een beetje doorrijden dat is zeker wel het plan :Y. Mijn vorige motor (een 90graden twin 1000, maar dan van een heel ander merk:$) had hem totaal niet nodig, en ik schroef niet graag dingen op m'n motor die niet nodig zijn ;).
Ik had echter bij de eerste twee ritjes met de 848 al het gevoel dat deze het misschien wel prettig zou vinden. Tankslappers zit ik niet op te wachten, dan moet ik m'n onderboek zo vaak wassen. Ik ga op zoek.
 
Ja, circuit en een beetje doorrijden dat is zeker wel het plan :Y. Mijn vorige motor (een 90graden twin 1000, maar dan van een heel ander merk:$) had hem totaal niet nodig, en ik schroef niet graag dingen op m'n motor die niet nodig zijn ;).
Ik had echter bij de eerste twee ritjes met de 848 al het gevoel dat deze het misschien wel prettig zou vinden. Tankslappers zit ik niet op te wachten, dan moet ik m'n onderboek zo vaak wassen. Ik ga op zoek.
Neem aan dat je je SP2 bedoelt? Denk dat die motor een stuk zwaarder is en veel minder vermogen heeft ;) Maar goed, aanrader om te doen.
 
Ik heb ooit een video verslag gezien van het Engelse "Fast Bikes Magazine" over de 996, TL1000 en VTR. Gingen ze asociaal gummen door Frankrijk. Wat ik me nog kan herinneren is dat de Ducati toen al veruit de best sturende van de drie was. En de 848 stuurt nog weer beter.
 
Ik blijf deze ook heel tof vinden.
Die gasten waren echt wild.
Er is ook een video dat ze met een Hayabusa aan het gummen zijn in haarspeldbochten in Zuid Frankrijk. Hilarisch ...
 
Neem aan dat je je SP2 bedoelt? Denk dat die motor een stuk zwaarder is en veel minder vermogen heeft ;) Maar goed, aanrader om te doen.

Klopt, de SP2. Is in ruim twee jaar 45.000km lang door mij misbruikt als woonwerk-/vrije tijd-/circuitfiets. Nul komma nul issues. Die is echter vrij recent onder vangrail geëindigd... daar kon ie dus niet tegen. Minder vermogen/koppel had ie zeker niet, meer gewicht zeker wel... Wat sturen betreft was ie nogal aangepast met in hoogte verstelbare (hoog dus) Wilbers en door HK aangepaste voorkant.
Maargoed, ik ga jullie in dit topic vast niet overtuigen van de kwaliteiten van de SP ;), en voor de 848 heb ik een LSL stuurdemper besteld.
 
Ik heb ooit een video verslag gezien van het Engelse "Fast Bikes Magazine" over de 996, TL1000 en VTR. Gingen ze asociaal gummen door Frankrijk. Wat ik me nog kan herinneren is dat de Ducati toen al veruit de best sturende van de drie was. En de 848 stuurt nog weer beter.

Hahahaha, ja, dat is de VTR inderdaad. Niet de VTR SP1/SP2. Die twee zijn niet te vergelijken. Ik begrijp dat jullie graag vergeten dat de VTR SP1 in z'n eerste jaar (2000) direct WK Superbikes won met Colin Edwards erop. En hij deed dat in 2002 weer met de SP2.
 
Oh, Okee. Kijk, weer wat geleerd...
Nou weet ik niet in hoeverre die gasten in de WSBK e.d. de geometrie nog aanpassen...

Overigens ben ik geen afzeiker van alles wat geen Ducati is hoor. Zelf ben ik ook groot fan van Honda's.
 
Oh, Okee. Kijk, weer wat geleerd...
Nou weet ik niet in hoeverre die gasten in de WSBK e.d. de geometrie nog aanpassen...

Overigens ben ik geen afzeiker van alles wat geen Ducati is hoor. Zelf ben ik ook groot fan van Honda's.

Ik ben wat ouder en wijzer geworden. Vroeger was alleen Italiaans (en een beetje Engels) okay in mijn ogen. Japans was een vies woord. Ik bekijk dat nu wel wat genuanceerder.
 
Hahahaha, ja, dat is de VTR inderdaad. Niet de VTR SP1/SP2. Die twee zijn niet te vergelijken. Ik begrijp dat jullie graag vergeten dat de VTR SP1 in z'n eerste jaar (2000) direct WK Superbikes won met Colin Edwards erop. En hij deed dat in 2002 weer met de SP2.
SP2 altijd al een mooie motor geweest. Radiateuren aan de zijkant, wit/zwart. Mooiste kleurstelling vind ik de Castrol editie.

Schitterende motor.

sp2.jpg
 
Weet iemand waarvoor dit is?
Zat volgens mij bij de voorvork van een 848 die ik jaren geleden kocht.
Als je het weet mag je het hebben/op komen halen.
IMG_20190216_153021.jpg
 
Kan ik niet meer controleren aangezien ik de motor niet meer heb, maar je kunt zo maar gelijk hebben.
 
lijkt er idd wel op

Overigens, ik geef het niet veel kans hier, maar mijn 1198s moet de deur uit nu ondertussen..
rij er niet meer op (iets met gezinsuitbreiding en tijd en nut).
Mocht iemand interesse hebben in evt een circuitfiets of voor erbij :)

44k km,
opties: alu tank, carbon bug, leo vince titanium systeem en nog een boel meer

edit: foto gevonden van even geleden
https://www.motor-forum.nl/media/20160130_130628a-jpg.1282890/full
 
lijkt er idd wel op

Overigens, ik geef het niet veel kans hier, maar mijn 1198s moet de deur uit nu ondertussen..
rij er niet meer op (iets met gezinsuitbreiding en tijd en nut).
Mocht iemand interesse hebben in evt een circuitfiets of voor erbij :)

44k km,
opties: alu tank, carbon bug, leo vince titanium systeem en nog een boel meer

edit: foto gevonden van even geleden
https://www.motor-forum.nl/media/20160130_130628a-jpg.1282890/full

Mag ik vragen wat je richtprijs is voor een 1198?
 
meer mag ook ;)
iedereen loopt te bitchen over "hoge kmstand" (heb m zelf gekocht met 32k, maar dat was "prima" ;) , je kent t wel).
Nu staat er 44k op.
Hij heeft veel buiten gestaan en ik heb er ook in de regen en winter mee gereden en dat is te zien aan diverse plekjes en schroefjes die wat corrosie/roest hebben.

je bent welkom om te kijken :)
6k nu omdat vorig jaar de biedingen van motorzaken bleven steken bij 6,5. Nu zijn we een jaar verder (en 200km bij de kmstand opgeteld).
Hij staat er maar te staan...
 
meer mag ook ;)
iedereen loopt te bitchen over "hoge kmstand" (heb m zelf gekocht met 32k, maar dat was "prima" ;) , je kent t wel).
Nu staat er 44k op.
Hij heeft veel buiten gestaan en ik heb er ook in de regen en winter mee gereden en dat is te zien aan diverse plekjes en schroefjes die wat corrosie/roest hebben.

je bent welkom om te kijken :)
6k nu omdat vorig jaar de biedingen van motorzaken bleven steken bij 6,5. Nu zijn we een jaar verder (en 200km bij de kmstand opgeteld).
Hij staat er maar te staan...
Ik heb zelf geen interesse, ik vind mijn 1098 prima voor nu. En idd wat duc of prunes zegt; de inruil-/verkoopwaarde van de 1098 is dan ook zo weinig dat ik hem liever houd. :)

Gelul over kilometerstand houd je helaas altijd idd.. zelf ook ervaring mee. Iedereen wil een motor voor niets met max 20k op de teller. Mijn vorige RSV Mille had net geen 80k op de teller en mijn huidige motor zit ook op 45k oid. Zolang ie maar goed onderhoud heeft is er weinig aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan