Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

En welke kwaliteiten had die Duc die 'm fijner maakte dan alle andere racers?

brute koppel, grote stappen, snaarstrak rijwielgedeelte... wel hard werken, maar geeft veel vertrouwen.. mn pani voelt meer als een losgeslagen paard, zonder electronica niet te managen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alleen een 1098 gereden op circuit, en heb dus geen referentiekader, maar leuk om te lezen dat jij het een fijn rijwielgedeelte vindt.
 
Sinds afgelopen vrijdag heb ik het geluk gehad om mijn Yamaha R6 in te mogen ruilen tegen een Ducati 848 evo! *O* Dus vanaf nu zullen we het forum hier ook een beetje gaan volgen
full

full
 
Gisteren heerlijk op Assen gereden met de 1098, maar gedurende de dag is er een "hapering" in de techniek opgetreden. Ik vermoed een elektrisch probleempje.

Het lijkt me te lastig om hier precies uit te leggen wat er wel goed gaat, wat er anders is, en wat er niet goed gaat.

Het komt erop neer dat ik graag zelf zou willen uitzoeken waar de bron het probleem is. Ik probeer de gang naar de "Ducati dealer/specialist" nog even uit te stellen tot ik weet waar het probleem zit. En wie weet kan ik het dan ook zelf oplossen met een kleine ingreep.

Ik ben wel 'technisch handig', maar tot nu toe ben ik altijd een beetje bij het elektrisch gedeelte vandaan gebleven, en heb nog nooit bedrading losgetrokken en zo.

Nu zou ik graag, met wat hulp van iemand die wel heel goed is met elektriek, mijn 1098 diagnosticeren.

Als iemand verstand van zaken én het leuk zou vinden om me te helpen hou k me van harte aanbevolen om met deze persoon in contact te komen. Een PB'tje lijkt me de meest aangewezen methode hiervoor.

Alvast bedankt voor je positieve reactie.
 
Eerlijk gezegd vind ik het te lastig om dat zo precies uit te schrijven dat er een eenduidige conclusie door jullie kan worden getrokken. Ik wil voorkomen dat er allerlei 'wilde' conclusies door welwillende mede-forumleden worden gespuid op basis van een onvoldoende helder en/of halfslachtig verhaal van mijn kant.

Dus bij voorkeur zou ik een keer samen met een technisch onderlegd kenner van de 1098 willen babbelen.
 
ja kan toch op z'n minst gewoon zeggen wat je merkte/ervaarde?
Ik heb namelijk ook wel eens een hapering in mn 848 gehad dus als jouw verhaal overeen zou komen dan zou ik daar op doorgaan.
 
Eerlijk gezegd vind ik het te lastig om dat zo precies uit te schrijven dat er een eenduidige conclusie door jullie kan worden getrokken. Ik wil voorkomen dat er allerlei 'wilde' conclusies door welwillende mede-forumleden worden gespuid op basis van een onvoldoende helder en/of halfslachtig verhaal van mijn kant.

Dus bij voorkeur zou ik een keer samen met een technisch onderlegd kenner van de 1098 willen babbelen.


ik heb ooit (op mn straat 1198s) een solderinkje los gehad op het schakelaartje van de zijstandaard... ook zo'n hele vage storing maar waardoor de machine steeds stop viel en het dan opeens weer deed
 
Wat ik dus enkele jaren geleden heb gehad met mijn 848 is dat hij af en toe random heel even een fractie van een seconde haperde (echt even uit en weer aan). Vervelend maar als je in een bocht hangt helemaal....
Het was maar af en toe maar soms ook 4x op een ritje van een uur. Tot hij op een bepaald moment helemaal niet meer startte met een storing op het dashboard.
Ik heb 2 relais vervangen die naast de accu zitten en hij heeft nooit meer iets verkeerd gedaan :)
 
Kan iemand mij helpen met de diagnose software voor mijn 1098 uit te lezen.
Ik heb gisteren geprobeerd met een programma van Franse makelij maar dat lukte niet. Iemand een advies?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens nog een 55mm twaalfkant dop liggen, die je gebruikt om 1098/1198/pani/multi/diavel achterwielen mee los te halen. Ideaal voor banden wisselen of wielen schoonmaken. Heb m zelf maar één keer gebruikt om Giel0 zijn banden te wisselen, dus zgan. Mag weg voor de MF prijs van 2 tientjes. Misschien kan ik er iemand blij mee maken. PM me.
 
Heeft iemand een showa vork of de binnenpoten daarvan te koop in goede krasloze staat voor een 1098? Dealer vertelde mij vorige week bij de grote beurt dat m’n keerring lekte. Nu heeft ie er in overleg een nieuwe keerring ingezet maar na 1 circuitdag begint ie nu al weer te lekken. Dat is niet helemaal de bedoeling. Ik kan overstappen naar een ohlins vork van een S maar dat vind ik veel te duur.

Nu trouwens drie dagen aan het rijden op Aragon. Erg lastig circuit maar wel weer vet :)
 
Giel, weet je zeker dat de binnenpoot de boosdoener is, of kan het ook de geleidebus zijn?
Als er idd beschadigingen op de binnenpoot zitten, kan een bedrijf als HK dit eenvoudig fiksen met een speciaalgereedschap.

Zelf heb ik het wel eens gdaan met een diamanten nagelvijltje van mijn vrouw. Gewoon de hoger liggende kraterrandjes wegvijlen.
Werkte echt perfect!
Nee schat, geen idee waarom er allemaal van die plekken op de nagelvijl zitten... O-)
 
Inderdaad, kan je toch weg werken. Ook al paar keren moeten doen bij andere motoren.
En geen poten verwisselen.
 
Giel, weet je zeker dat de binnenpoot de boosdoener is, of kan het ook de geleidebus zijn?
Als er idd beschadigingen op de binnenpoot zitten, kan een bedrijf als HK dit eenvoudig fiksen met een speciaalgereedschap.

Zelf heb ik het wel eens gdaan met een diamanten nagelvijltje van mijn vrouw. Gewoon de hoger liggende kraterrandjes wegvijlen.
Werkte echt perfect!
Nee schat, geen idee waarom er allemaal van die plekken op de nagelvijl zitten... O-)
Ik praat nu de monteur van de dealer na, die zei dat ie een kras op de binnenpoot het gevonden die de lekkage zou verklaren. Ik zie het zelf niet zitten maar zal morgen even beter kijken en voelen.

Idd even goed om binnenkort eens een veringspecialist te bellen, thanks.
 
Goedemiddag,

Even een vraagje, zondag staat er een circuitdag op de boeken in zolder..... ik zou hier gaan rijden met mijn 848 voorzien van termignoni db-killers.... nu kunnen ze die echter niet leveren voor zondag..... :N

Dus de vraag is..... weet hier iemand nog een setje tekoop/huur/ een ander geweldig idee....... het liefst in omgeving Eindhoven/Brabant

Gaat om een 848 2008 met ovale uitlaten....

Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan
 
Goedemiddag,

Even een vraagje, zondag staat er een circuitdag op de boeken in zolder..... ik zou hier gaan rijden met mijn 848 voorzien van termignoni db-killers.... nu kunnen ze die echter niet leveren voor zondag..... :N

Dus de vraag is..... weet hier iemand nog een setje tekoop/huur/ een ander geweldig idee....... het liefst in omgeving Eindhoven/Brabant

Gaat om een 848 2008 met ovale uitlaten....

Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan

Misschien vragen aan Pajic?
 
Goedemiddag,

Even een vraagje, zondag staat er een circuitdag op de boeken in zolder..... ik zou hier gaan rijden met mijn 848 voorzien van termignoni db-killers.... nu kunnen ze die echter niet leveren voor zondag..... :N

Dus de vraag is..... weet hier iemand nog een setje tekoop/huur/ een ander geweldig idee....... het liefst in omgeving Eindhoven/Brabant

Gaat om een 848 2008 met ovale uitlaten....

Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan

emile vragen die heeft er altijd wel wat op voorraad:

Db Killers Termignoni 848 / 1098 / 1198 – Lucky Ducy Performance

toevallig laatst nog een setje gehaald
 
Terug
Bovenaan Onderaan