Dick Mann replica

Ik was wat in gebreke gebleven met overzichtsplaatjes.
De kuip is na wat werk nu echt zo goed als klaar om te worden gespoten.
 

Bijlagen

  • IMG_8400.JPG
    IMG_8400.JPG
    598,7 KB · Weergaven: 27
  • IMG_8401.JPG
    IMG_8401.JPG
    340 KB · Weergaven: 26
  • IMG_8402.JPG
    IMG_8402.JPG
    433,2 KB · Weergaven: 20
  • IMG_8404.JPG
    IMG_8404.JPG
    296,6 KB · Weergaven: 24
Zonder kuip en zitje zie je echt goed hoeveel er eigenlijk weg is tov een normale straatfiets.
Het achterlicht zit aan het subframe vast maar kan met een paar boutjes en stekkers makkelijk worden verwijderd.
 

Bijlagen

  • IMG_8395.JPG
    IMG_8395.JPG
    517,6 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8397.JPG
    IMG_8397.JPG
    542,3 KB · Weergaven: 30
  • IMG_8399.JPG
    IMG_8399.JPG
    359,1 KB · Weergaven: 31
Hij komt/is trouwens te koop om nummer 2 te financieren waar alle echte originele race onderdelen opkomen en die puur voor snel circuit gebruik zal zijn. Dus mocht je interesse hebben, met of zonder kleur, neem dan even contact op.
 
Hoi Nap,
Hoe gaat ie?
Ben nog steeds bezig met de Cr750.
Het volgende onderdeel moet de dynamo met magnesium deksel worden.

groet
Coos
 
Nog steeds bezig, de boel van deze fiets ligt bij de spuiter maar die heeft het wat druk.
Voor de "echte" krijg ik binnenkort de correcte veel-te-dure achternaaf 😅 en zijn er nog wat dingen onderweg.

Eerst even wat klanten klussen wegwerken voor ik weer hobby tijd heb.
Ook had ik nog een EK in de zomer waar ik brons heb behaald op mijn onderdeel maar waar ook de nodige tijd aan op ging.
 
Bij een correcte achternaaf horen natuurlijk ook de goede vorkpoten (met 4 bouten ipv 2).
Ik heb een hele goed set standaard poten al klaar gemaakt voor het echte gebruik op een circuit.

De meesten kopen een set gelastte poten bij het bekende adres en racen daar ook gewoon mee, zelf durf ik dat niet echt aan.
In tegenstelling tot die verkoper laat ik in het midden een stuk materiaal staan van de originele poot omdat de doorlassing daar toch niet komt en dit wat extra materiaal geeft wat evt op afschuiving zal worden belast mocht de las breken.
In principe wil ik deze poten straks alleen voor de "show" gebruiken en bij zwaar gebruik toch de boel tijdelijk even omwisselen.
Het zal ongetwijfeld goed gaan maar als je er geestelijk niet echt rust bij hebt...

De bovenkant is anders, het lipje voor de instelling en veer moet weg, 4 bouten onder en dan nog het profiel heel iets aanpassen. Kortom er zit nog wat werk in voor ze helemaal af zijn.
 

Bijlagen

  • 397076715_1324847164775395_4830467586163782926_n.jpg
    397076715_1324847164775395_4830467586163782926_n.jpg
    280,4 KB · Weergaven: 2
  • 396846222_707901964225090_2229205784067082694_n.jpg
    396846222_707901964225090_2229205784067082694_n.jpg
    168,6 KB · Weergaven: 2
  • 396598557_859856608863806_6230574295181836799_n.jpg
    396598557_859856608863806_6230574295181836799_n.jpg
    118,5 KB · Weergaven: 2
  • 363798302_1075692246760102_6868572794472924046_n.jpg
    363798302_1075692246760102_6868572794472924046_n.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 6
De laatste gemaakte onderdelen die ik op reserve heb zijn te koop, uit de batch van 20 heb ik nog 1 tellerplaat a E150,- over.
Tevens nog wat klein grut wat ik nog op voorraad heb liggen van andere spullen.

Zoals het nu lijkt komt in februari mijn correcte achternaaf binnen en daarna volgt er een grotere update met mooie plaatjes.
Voor nu fijne feestdagen en tot in het nieuwe jaar!
 

Bijlagen

  • 276134824_2307472859393899_2396871307547432239_n.jpg
    276134824_2307472859393899_2396871307547432239_n.jpg
    300,3 KB · Weergaven: 0
Ook heb ik nog een CB750 F frame zonder kenteken wat weg mag, deze had ik om er een extra CR750 mee op te bouwen maar ivm ruimte en tijdsgebrek mag die ook de deur uit. Wat oppervlakkige roest maar niets doorgerot of afgeslepen. Hoeft niet de wereld te kosten en staat in Hoogeveen.
 

Bijlagen

  • IMG_7586.JPG
    IMG_7586.JPG
    824,1 KB · Weergaven: 0
Alle losse onderdelen zijn eigenlijk zo goed als de deur uit.
Het gieten en verspanen van de achternaven lijkt tot nu toe allemaal goed te gaan maar loopt, net zoals alles eigenlijk, wat vertraging op.

Om vervolgens wat met de achternaaf te kunnen heb je natuurlijk wel het goede tandwiel nodig en ik vond laatst een NOS exemplaar.
De volgende stap is om de maten zo aan te passen dat ik de hele reeks vervolgens kan maken zoals die in het onderdelenboek staat, maar dat moet nog even op zich laten wachten tot ik meer tijd en geld heb.
 

Bijlagen

  • 197542905_3910337419063583_7776987477319156430_n.jpg
    197542905_3910337419063583_7776987477319156430_n.jpg
    66,3 KB · Weergaven: 0
  • 200247066_3910337385730253_5298788348661501769_n.jpg
    200247066_3910337385730253_5298788348661501769_n.jpg
    58,9 KB · Weergaven: 0
  • 200613897_3910337402396918_5815513826309220311_n.jpg
    200613897_3910337402396918_5815513826309220311_n.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 0
  • ScreenShot2349.jpg
    ScreenShot2349.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 0
  • ScreenShot2353.jpg
    ScreenShot2353.jpg
    39,8 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan