Demontabele of zakbare motortrailer?

Deze connectors zijn dan nodig om de bedrading aan te passen
2 x male en 2 x female (dus voor links en rechts)
 

Bijlagen

  • m16-5-pin-ip67-waterdichte-kabel-connector-female.jpg
    m16-5-pin-ip67-waterdichte-kabel-connector-female.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 16
  • m16-5-pin-ip67-waterdichte-kabel-connector-male-rg.jpg
    m16-5-pin-ip67-waterdichte-kabel-connector-male-rg.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 14
De bedrading van de achterlichten komen dus bij de dissel uit en dan maken ze een oversteek naar de achterkant van je auto met daar de stekkeraansluiting. Ik vond door de relatief grote afstand dat de bedrading maar wat losjes er bij hing. Met kans de grond te raken (en daardoor door te slijten) ik heb dat opgelost door bovenop de dissel een klemmetje te maken (die witte klem) waar ik de bedrading eenvoudig in kan klikken. Zo voorkom ik schade aan de bedrading.....
IMG_20181013_142642.jpg
 
Laatst bewerkt:
wauw echt netjes man, dat ga ik ook zo doen

ik maak nog een kleine aanpassing zodat ik 2 alu goten kan plaatsen naast de motolug (links en rechts) om 2 scooters mee te vervoeren, komen dan alleen 2 metalen beugeltjes voor op de motolug. en heb ook antislip tape (wat op een skatebord zit) maar moet ik nog aanbrengen, dan is hij helemaal naar mijn zin

grt ruud
 
Benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Maak maar een foto....
 
Laatst bewerkt:
Deze Aprilia Moto 6.5 komt trouwens binnenkort te koop. Eerst moet ik een paar zaken (laten) repareren. Hij moet wel weer 100% zijn.....
 
Leuke aanpassingen mannen! Kan bevestigen dat het prima aanhangertjes zijn om veel mee op vakantie te gaan.
Mijn vrouw en ik hebben er al 1 sinds 2008 (nog een blauwe) en zijn ieder jaar wel enkele keren mee onderweg geweest.

Wat wij wel altijd meenemen is een setje lagers, lagervet en een dopje voor op het wiel.
Ben deze 1x verloren onderweg en stond toen vast in Frankrijk vanwege de Engelse maten.
Weet niet of dat met het nieuwe model opgelost is, maar ik vind dat niet een heel sterk puntje.
 
Dopjes zitten inderdaad niet erg vast. Je verliest ze zo maar. Ik heb het opgelost door een randje Ducktape er om heen te plakken (om het deel wat in de opening van het wiel past). Zit het meteen stevig vast en toch lost te halen.
 
heb onder laatst lagersets besteld bij aliexpress, je zou zeggen " in china" bij mijn vorige trailer zaten ze na twee jaar nog uitstekend erin, kostte me slechts 16 euro compleet.

wellicht na je tip, bestel ik nog een set voor onderweg.
 
Heel goed! Kan je me de link geven van Aliexpress? Altijd goed om op 'de plank' te hebben liggen!
Heb je ze ook gemonteerd op de Motolug?
 
Als je ze goed vet houdt, dan slijten ze amper.
Rij nu al 10 jaar met de eerste en dus aan 1 kant een tweede set.
Gewoon 1 meenemen in de auto en ieder jaar even netjes invetten, niks aan de hand.
 
Nou ik heb ze dus ook maar besteld! Kan geen kwaad ze reserve te hebben. Ook de tip van Freewman neem ik ter harte!!
 
Ik heb gemerkt dat mijn fysieke kracht wat op de proef wordt gesteld met het opduwen van de motor op de Motolug. Iemand met een 'normale' conditie zal er geen moeite mee hebben, maar ik zit tegen m'n grens. Denk er aan om twee van deze oprijplaten te bestellen. Voor 138 Euro heb ik goede stabiliteit en vaste grip onder de voeten.....( Aluminium oprijplaat inklapbaar - 120 cm ) En ja, ik zou de motor natuurijk kunnen starten. Er op zou het makkelijker gaan, maar hij moet er ook af.....
 

Bijlagen

  • rijplaat-120cm.png
    rijplaat-120cm.png
    33,8 KB · Weergaven: 14
Tijdelijk niet op voorraad

Handige inklapbare oprijplaat van 120 cm. Ideaal om mee te nemen. De oprijplaat heeft een laadvermogen van 125 kg.
===


Is 125kg niet een beetje te weinig voor een motor?
Je houdt weinig reserve over.
 
Ik heb het uitgemeten. Moet goed gaan. (ja tijdelijk niet leverbaar)
 
let idd op, ik heb een motor van 230 kg en had bij mijn vorige trailer zelfs een stalen oprij plaat, maar moest het uiteinde wat inslijpen zodat het in de goot viel, deze oprij plaat moest ik flink verstevigen.

Ik start de motor, sta er naast koppeling in en met de hand in de 1, dank laat ik hem er langzaam oprijden, als hij helemaal in de klem staat dan kill switch in (staat hij nog in de 1) dan loopt hij niet naar achteren en dan kantelen en banden, of banden en kantelen. eraf gaat toch gemakkelijk, in zijn vrij en dan een kort rukje en hij loopt eraf. maar goed als het fysiek nier meer wil is een oprijplaat een optie (of een balk van bv 120 cm met 2 plankjes aan de zijkant en afgeschuint kan ook) licht en goedkoop:)
 
Laatst bewerkt:
Ja een plank (met balk) had ik ook eerst aan gedacht, maar deze opvouwbare oprijplaten zijn dus opgevouwen maar 60 cm lang. En wegen maar 3 kilo. Dat is wel erg makkelijk meenemen en opbergen in de auto.
 
Motor vanaf de stoep/drempel er op/af rijden, scheelt al een hoop.

Verder begrijp ik al jullie aanpassingen wel (heb er zelf ook een), maar voor zo veel geld verwacht ik eigenlijk toch wel een aanhanger die af is.
 
Bij HBM hebben ze opklapbare rijplaten die meer kg's kunnen hebben. Al zijn ze in eigen gewicht ook wel zwaarder.

De aanhanger is opzich ook wel 'af' Grandia, maar ik heb ook wel 'ns moeite om het voorwiel over de wipwap te krijgen, als je de motor ook nog schuin omhoog moet duwen. Hangt ook een beetje van de motor af natuurlijk; m'n SZR van 165kg gaat een stuk makkelijker dan de TRX die richting de 200 kg gaat.
Thuis rijd ik de motor over een houten plank het aanhangertje op (die dan vlak staat, is toch makkelijker). Op locatie ben ik - en de motor - 'warm gedraaid' en laat ik 'm met draaiende motor in eerste versnelling wel tegen de gekantelde aanhanger oprijden.
 
De aanhanger is opzich ook wel 'af' Grandia, maar ik heb ook wel 'ns moeite om het voorwiel over de wipwap te krijgen
Ik doelde op onderstaande aanpassingen. Allemaal nuttig en slim, maar die had Motolug ook zelf mogen maken.
Ik ga er toch een neuswiel op monteren. Heb net een klem gehaald (eerst gemeten) van 5 Euro en deze past na een kleine aanpassing precies op de disselkop. Het neuswiel zelf is universeel dus dat komt nog wel. (al nieuw voor 15 Euro)
Precies!

Overigens deze tip maakt het monteren makkelijker. Voorzie de 5 pinnen met de R-clip van een kleine zaagsnede bovenop. Dat bespaart je zoeken naar het gaatje als de pin er ingeschoven is. Wel zo handig.....
Ha Corleone4222,
Nog een paar aanpassingen:
Naast de 5 pinnen een zaagsnede geven (is zo gebeurt), heb ik ook een goede kentekenhouder gemaakt voor een lange kentekenplaat. Eentje de de kenteken plaat klemt met twee klemmen (zoals vaak op huur-aanhangers zit). Wel zo makkelijk als de Motolug een keer achter een andere auto zou hangen.
Wat ik ook gedaan heb is de gaten dichten die aan de achterzijde van de achterlichten zit. Als je door de regen zou rijden komt spatwater IN de achterlichten. Dat gaat dan niet goed op den duur.
top tips,

ik ben nog bezig met een aanpassing, heb aan de achterlicht units een stekker gemaakt (5 polig) en zet dan de bekabeling met disselstekker vast aan de trailer (wat ruimte bij het opvouwdeel) dan hoef ik alleen de lampunits te monteren en de linker en rechter stekker welke aan de zijkant vd goot vast zitten erin te steken, zal binnenkort een foto maken
 
Ik heb een gezette tranenplaat 1.50 lang,met een normale aanhanger en duw de ZRX er vrij makkelijk op :t
Plaat +zetten koste mij €90
 
Terug
Bovenaan Onderaan