Demontabele of zakbare motortrailer?

Dat is een argument dat ik nog niet mee had gewogen, omdat de relevantie ervan mij tot nu toe onbekend was. 😲
Surprised me. _O-

Thuis voor de deur, bij de pomp en in Frankrijk op het circuit van Ecuyers een dame alleen.
Sexy aanhanger.
 
Hier erg tevreden over de For One (Polen via Louis.nl).
Bekijk bijlage 1899948
Zowel de R3 als de S1000RR gaan er met twee vingers in de neus op. :9
Bekijk bijlage 1899951
Want zakbaar. ;)

Dit scheelt mij een half uur per keer, dus een uur per dag.
En bovendien heel veel stress. :}
Krijg je hem alleen opgeladen of is er iemand extra nodig om de motor vast te houden terwijl je hem vastbindt?
 
Krijg je hem alleen opgeladen of is er iemand extra nodig om de motor vast te houden terwijl je hem vastbindt?
Absoluut alleen en echt fluitend.

Gewoon er op rijden en op de zijstandaard parkeren.
Dan een slap trekbandje aan de zijde van de standaard (ik: zowel de voorvork als de schetsplaat van de duo stepjes).
(De slappe trekband test ik even met rechtop zetten, dat het niet te strak is waardoor de motor schuin zou staan)
Trekband andere zijde er op, even aantrekken (echt niet zwaar) waardoor de motor rechtop komt en ook al direct goed in de veren staat.
En hij kan al geen kant meer op.

(Door de spanband aan de zijstandaard zijde klapt hij niet gelijk door natuurlijk en blijft direct goed staan)

Dit tikken op de telefoon duurt langer voor mij. :+

Afgelopen maandag circuit gereden op Zandvoort en mijn vriendin liep even naar de buurvrouw tijdens de voorbereidingen.
(Die bleek al op bed te liggen, dus kort gesprek met de buurman)
Ik was sneller weer binnen dan haar.
Verbaast vroeg ze toen ik al aan de koffie zat:
Ben jij al helemaal klaar
. :? :?

In het verleden ging ze juist vluchten door de stress die ik van het opladen en vastmaken had. _O-

Nou is iedereen anders qua beleving en conditie, maar dit is mijn persoonlijke ervaring. ;)
 

Bijlagen

  • Motolug_SE_Anhanger.jpg
    Motolug_SE_Anhanger.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 4
  • fullsizeoutput-1962.jpg
    fullsizeoutput-1962.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 4
  • Schermafbeelding 2023-03-21 om 17.41.59.jpg
    Schermafbeelding 2023-03-21 om 17.41.59.jpg
    40 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20181008_092819.jpg
    IMG_20181008_092819.jpg
    384,8 KB · Weergaven: 4
Ik kan eventueel een dezelfde 750kg overnemen. Mooi, al meerdere keren gebruikt. Ding is zwaar met een 250kg eigen gewicht, iets minder als je neuswiel etc eraf haalt maar een hoop gewicht zit in 195 wielen (die zijn relatief loodzwaar) en zware hydraulica die aan één kant zit. Met een lengte van dik 4mtr gaat die niet rechtop. Maar met breedte van 225cm zou je die op zijkant kunnen zetten of takelen. Niet moeilijk om de kantelkant op houten blokken te zetten. Maar je blijft met een 80-100kg effe tillen zitten
Denk ook eens na over lekke band vervangen, gaat niet zonder krik of spelen met weten met houten blokken die je dan wel moet hebben. Ik heb er een paar bij, weegt niets. Het is een torsie as, beide wielen zitten er afzonderlijk geveerd in met torsie rubbers. Die veren dus mooi uit. De hydrauliek verdraaid de hele as, maar als je blokken onder de achterkant zet dan komen de wielen los. Met lege aanhanger staat er dan wel een 100 kg op de trekhaak, neuswiel, of ook blokken
 
Dat trekt mijn recente 1.4 hybride niet zo in zes. :+
Ben al gegroeid vanaf een 1.1.
Frankrijk was hier mee een uitdaging.
Wat kan de snelweg daar diep naar beneden gaan en weer steil omhoog.
Gelukkig niet echt in de bergen geweest. O-)

(Aanhanger +/-75 kilo met motor 160 of 200 kg, terug naar vier @95 km/u in de cruise control en nul acceleratie heuvel op _O- )
 
Het kantelen lukt me net niet in mijn eentje.

Vaak helpt mijn vrouw een handje en dat werkt prima.
Bedankt voor je snelle reactie, wordt gewaardeerd!

Ik heb mij ogen gericht op een geremde Stema aanhanger maar die weegt ongeveer 320kg. Heb je een idee wat jouw kar weegt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan