defactofrank stelt zich voor

defactofrank

-is nieuw hier-
7 mei 2019
17
16
s-Gravenhage
Goede dag allemaal,

intro
Mijn naam is Frank, woonachtig in Den Haag en ben inmiddels 30 jaar. Zelf werkzaam in de transportsector als planner/coördinator.
Momenteel ben ik bezig met het behalen van mijn motorrijbewijs; Donderdag het AVB examen.
Als tiener vaak gecrossed op mijn 170cc Pitbike, dus gelukkig al iets van ervaring m.b.t. schakelen en remmen.
Nu alleen dus leren hoe het veilig moet, op de openbare weg :Y

achtergrond
Dit jaar alweer 11 jaar mijn autorijbewijs. Dankzij dagelijks forenzen & baantjes als distributiechauffeur en hiker, heb ik inmiddels >600.000km ervaring in de auto.
Toen ik, op mijn 19e, een goede vriend vertelde dat ik gelijk mijn motorrijbewijs wilde behalen, zei hij mij;
"Waarom? Geniet eerst tenminste 50.000Km van je autorijbewijs. Iedere beginnende chauffeur maakt fouten, maar je zit zeker als beginnend bestuurder toch een stuk veiliger in een kooi op 4 wielen :t. Na die kilometers ben je de meeste variaties van personen in het verkeer wel tegengekomen, dus vraag jezelf tegen die tijd nog eens hoe verstandig het is. Motorrijden kan later ook altijd nog."
Nou, tijdens die eerste 50k Km ben ik inderdaad totale idioten tegengekomen in het verkeer! Zodoende het A-rijbewijs uitgesteld... Tot nu!

wensen/dromen/doelen
Eerste motor zit ik te denken aan (€1000-€1500):
  • Suzuki Bandit
  • Honda CB600
  • Yamaha XJ 600 Diversion
  • Honda NTV 650
  • Kawasaki ZR-7S (of de ZR-7)
(stel gerust ook een merk/type adventure-touring of naked voor!)
Na een jaar (of 2) overstappen naar iets als (€3000-€4000):
  • Yamaha FZ1 (Fazer), of Yamaha FZ6 (Fazer)
  • Suzuki V-Strom DL650
  • Kawasaki Z 650 of 750 (ik les op de 650 variant)
  • Suzuki GSR 750
Droom machines - Wie weet ooit:
  • Triumph Speed Triple 1050 RS
  • Triumph Tiger XRt
  • Yamaha Tracer 900 GT
 
Laatst bewerkt:
:W Frank
full
succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen. :)
full
 
Welkom Frank, mooi kenningsmakingsstukje :Y
De keuze voor de Bandit als eerste fiets kan ik zeker toejuichen, en de 600 variant moet te vinden zijn binnen je budget.

Neem gerust eens een kijkje op het Bandit-Topic om je een beetje in te lezen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan