De Yamaha T-Max 500 !!

Bijlagen

  • Yamaha tmax new pipe screen everything.jpeg
    Yamaha tmax new pipe screen everything.jpeg
    190,7 KB · Weergaven: 25
Dennis, gefeliciteerd met je J.C.Pro, ik heb hem er ook ongeveer 6000 km onder, echt top, trekt dwars door de km.teller. Grappig uitlaatje eronder, staat hem goed. Bij welke km stand zijn jouw kleppen gesteld en moesten ze allemaal versteld worden of enkele, en veel betaald ?

Groeten
Theemaks
 
Dennis, gefeliciteerd met je J.C.Pro, ik heb hem er ook ongeveer 6000 km onder, echt top, trekt dwars door de km.teller. Grappig uitlaatje eronder, staat hem goed. Bij welke km stand zijn jouw kleppen gesteld en moesten ze allemaal versteld worden of enkele, en veel betaald ?

Groeten
Theemaks

Hey Theemaks!

Bedankt voor het compliment :)

Die van mij is bij 32.000km de kleppen afgesteld en carbs afgesteld op het synchroon stellen en de lucht/benzine mengsel. Later ga ik dit nastellen vanwegen de uitlaat en vanwege het betere weer wat eraan komt. Misschien dat ik hem later af laat stellen op de rollerbank ook om nieuwschierig te zien of er verder nog wat uitgehaald kan worden.

Kleppen stellen.
Achteraf gewoon goed volgens servicemanual van yamaha en Motorport. Ruim op tijd laten doen ook gezien de tijd.
Over het algemeen moeten de kleppen om de 40.000km afgesteld worden.
In mijn geval kleppen stellen en carbs afstellen. 325euro. Ik heb mijn kappen er dus danig ervan af gehaald zodat de monteurs er goed bij konden. Vandaar de prijs.
 
Dennis, jij hebt de carburateur versie (heb ik ook gehad) bij de latere modellen met injectie moet de injectie reel ook losgenomen worden enz.
De werkzaamheden zijn iets uitgebreidere, maar als je zelf al voorwerk doet scheelt dat in de uren.
 
Laatste tijd als ik beetje met gaskraan speel pruttelt hij uit uitlaat. Iemand enig idee wat dit kan zijn ?

Gr.
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Als hij dat blijft doen zou ik de bougies er is uitdraaien en controleren of er niks tussen zit. Timing kleppen open/dicht zijn deze recent bijgesteld ? Ik heb het zelf ook al is gehad maar dat is meestal als ik in Duitsland tank ...ik vermoed dat het hoge octaan gehalte er bij mij voor iets tussen zit ...ik heb er geen andere verklaring voor .....
 
Als hij dat blijft doen zou ik de bougies er is uitdraaien en controleren of er niks tussen zit. Timing kleppen open/dicht zijn deze recent bijgesteld ? Ik heb het zelf ook al is gehad maar dat is meestal als ik in Duitsland tank ...ik vermoed dat het hoge octaan gehalte er bij mij voor iets tussen zit ...ik heb er geen andere verklaring voor .....
Thanks voor je reactie, bougies zitten er nu ongeveer 3000km in en zal ze eens controleren. Zelf zit ik nog te denken of de carbs misschien gesynchroniseerd moeten worden, of zou dat niet nodig zijn vanwege de injectie.

Gr.
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Lamdasonde en ECU zouden moeten zorgen voor een mengsel op maat ....wat je ook nog is kan doen is je ECU resetten .
 
Lamdasonde en ECU zouden moeten zorgen voor een mengsel op maat ....wat je ook nog is kan doen is je ECU resetten .
Wat is ecu? Ik heb wel tijdje geleden de accupolen even los gemaakt. Soms bij het wachten op groen stoplicht denk ik ook wel eens dat hij af zou kunnen slaan. Tja loopt verder wel redelijk prima.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet welk bouwjaar je hebt, maar je geeft aan datde lamda sonde al eens is vervange.
Dan heb heb je geen carbs maar een injectie rail, injectie dus.
 
Weet niet welk bouwjaar je hebt, maar je geeft aan datde lamda sonde al eens is vervange.
Dan heb heb je geen carbs maar een injectie rail, injectie dus.
Vandaag nog ff met ‘max’ weggeweest en bij telkens gas geven beroerder lopen.

Gr
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Is het een optie om gewoon stationair te draaien voor een stoplicht in plaats van iedereen ff snel melken.
Voor omstanders ook wat prettiger dan wegrennen voor de melkman!:)
 
Ik heb een Malossi multivar laten zetten en het verschil is wel groot. Ik had al een big smile op de binnen weggetjes maar nu gaat die helemaal als de brandweer. :]
Verbruik is wel wat omhoog geschoten maar dat ligt meer aan de rechterhand.
 
  • Leuk
Waarderingen: jxp
Iemand ervaring met nieuwe accu voor de tmax500 ?
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met nieuwe accu voor de tmax500 ? Volgens mij is de mijne tzt op.
Ik heb net een Yuasa accu gekocht. Bij motoport. Koste ca €130. Wel duur maar op een accu bezuinig ik niet. Per bouwjaar is er verschil dus goed kijken welke je koop. Er zijn type met liggende en type met een staande accu
 
Ik heb gisteren ook een nieuwe accu gezet ...gewone gel accu 39€ kan je niet voor sukkelen ..meteen druppelader kabeltje eraan gehangen en klaar! Op mijn 530 moet ik de batterij ook gaan vervangen ...de standaard accu's zijn van mindere kwaliteit ..dat is wel jammer !
 
Terug
Bovenaan Onderaan