De Yamaha T-Max 500 !!

Tmax blert weer als vanouds wat er nu precies aan gedaan is is me niet duidelijk .
Maar weer blij als een kind en superblij met de handvat verwarming.
Heb dit jaar de max mee gehad op de aanhanger en gereden in Tsjechië Duitsland Italië en Zwitserland heerlijk wat een feest was dat .
Nu snap ik dat er heel wat tmaxen in Italië rijden in de bergen .
 
Beste mensen, binnenkort moet ik mijn varioriem vervangen van mijn T max, nu zit er te denken om een sport vario te gaan monteren mijn gedachten gaan uit uit naar de J Costa.
Mijn vraag is het de moeite om een snellere vario te monteren, gaat tie dan echt veel sneller qua acceleratie en rijd het beter.


Groeten Ries@rt
 
Beste mensen, binnenkort moet ik mijn varioriem vervangen van mijn T max, nu zit er te denken om een sport vario te gaan monteren mijn gedachten gaan uit uit naar de J Costa.
Mijn vraag is het de moeite om een snellere vario te monteren, gaat tie dan echt veel sneller qua acceleratie en rijd het beter.


Groeten Ries@rt

Ja zeker, acceleratie is een heel stuk beter. Daar ga je veel plezier van hebben. Je zou ook voor een Malossi MHR kunnen gaan, deze is een stuk goedkoper. Maar de J Costa is ook zeker een goede keuze. Scooter reageert veel beter op je rechter hand met zo’n vario. Ik wordt er echt vrolijk van!
 
houd er rekening mee dat je met een koude motor ook ongewild veel toeren moet maken om weg te komen en dat je echt in een bestek van een goede 2 jaar je blok aan het oproken bent, ieder voordeel heeft een nadeel
 
houd er rekening mee dat je met een koude motor ook ongewild veel toeren moet maken om weg te komen en dat je echt in een bestek van een goede 2 jaar je blok aan het oproken bent, ieder voordeel heeft een nadeel

En komt dat door de Costa, dan kan je er net zo goed een orginele varioriem om doen. Of je motor tien minuten warm laten draaien voordat je wegrijd.
 
[
houd er rekening mee dat je met een koude motor ook ongewild veel toeren moet maken om weg te komen en dat je echt in een bestek van een goede 2 jaar je blok aan het oproken bent, ieder voordeel heeft een nadeel

_O- Jezelf onder controle houden heet dat ...wetende dat je motor ietsje meer toeren maakt . Die motoren schreeuwen om er toeren mee te maken en van de fabriek af zijn ze terug geschroefd ...emissie . Het is niet nodig om de motor in hoge toeren te jagen dat bepaal jezelf ...het is leuk dat je dit als reserve hebt ...en jaaa je gaat dat ook zeer regelmatig gebruiken :)!
Ik volg iemand in Italie die heeft er een turbo op gezet ...volledig standaard blok en had onlangs in de zomer de kaap van 80000 km gehaald zonder enig mankement....ik wil maar de bedoelen de blokken van een Tmax 500 530 zijn echt niet op 1 2 3 versleten
 
Bij het wegrijden heb je altijd 2000 toeren nodig.
Blokken van deze tmaxen zijn eigenlijk onverwoestbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar de kleppen laten stellen.
Ik heb zelf de kappen verwijderd en uiteindelojkk was de rekening €485,00.
Er zijn vlgns mij 2 kleppen die niet de juiste waarde hadden.
Rest van de 40.000 beurt heb ik zelf uitgevoerd.

Is duur maar het hoeft maar om de 40000.
 
Ik heb afgelopen jaar de kleppen laten stellen.
Ik heb zelf de kappen verwijderd en uiteindelojkk was de rekening €485,00.
Er zijn vlgns mij 2 kleppen die niet de juiste waarde hadden.
Rest van de 40.000 beurt heb ik zelf uitgevoerd.

Is duur maar het hoeft maar om de 40000.
poeh.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, dat was ook mijn gedachte.
Is een berg geldt maar ze moeten behoorlijk wat demonteren om erbij te kunnen.
Ook de nokkenassen moeten weg om de plaatjes te vervangen.
De rest van de beurt kun je vermoedelijk zelf doen toch, blijft over het stellen!
Gr.Fred
 
Klopt Fred, verbrande kleppen, of kromme kleppen zit je niet op te wachten. Heb wel vertrouwen in deze yamaha dealer dat hun monteur een vakman is en dit klusje klaart. Wel vreemd trouwens dat hier weinig tot niet over gesproken word op mf, is toch belangrijk ding voor je scoot.

Het laten controleren van de kleppen vind ik een moeilijke.... hier begin ik niet zelf aan. Het vervelende is dat dit toch een klusje is om tot aan de kleppen te geraken ...Een voorbeeld : ze controleren de klepspeling en stellen vast dat ze niet moeten worden bij geregeld ....dan krijg je een mooie rekening van al de werkuren met de melding " meneer de klepspeling was ok" dit is dan 300€ . Met andere woorden als ze de klepspeling meten wil ik er graag zelf bijzijn om dit vast te stellen ...ben al gaan informeren bij 3 dealers en ze zijn er alle 3 nogal vaag over als ik hun confronteer met mijn stelling...misschien ben ik wat wantrouwig }:O
 
Tmax4live: begrijp je stelling, ik heb ook zoites van ja en dan.
Echter moeten ze bij 40K gecontroleerd worden en mochten ze goed staan is dat toch gecontroleerd waarna je er weer 40K tegenaan kan.
Het uiteindelijke resultaat zit hem toch in de uurlonen, jij en ik hebben ook een uurloon dus ja.
je kunt de kosten nl. wat drukken door zelf het voorwerk te doen zoals de kappen demonteren.
We hebben deze scoot, althans ik niet omdat het zo lekker zuinig is!
Verbruik is behoorlijk, beurten zijn goed zelf te doen maar toch.
Banden zijn redelijk aan de prijs en ga zo maar door.

Al met al is het een hobby.
PS. ben je welkom in de werkplaatsen waar je hebt geinformeerd?
 
Tmax4live: begrijp je stelling, ik heb ook zoites van ja en dan.
Echter moeten ze bij 40K gecontroleerd worden en mochten ze goed staan is dat toch gecontroleerd waarna je er weer 40K tegenaan kan.
Het uiteindelijke resultaat zit hem toch in de uurlonen, jij en ik hebben ook een uurloon dus ja.
je kunt de kosten nl. wat drukken door zelf het voorwerk te doen zoals de kappen demonteren.
We hebben deze scoot, althans ik niet omdat het zo lekker zuinig is!
Verbruik is behoorlijk, beurten zijn goed zelf te doen maar toch.
Banden zijn redelijk aan de prijs en ga zo maar door.

Al met al is het een hobby.
PS. ben je welkom in de werkplaatsen waar je hebt geinformeerd?[/QUOTE

Op alle 3 de plekken ben ik welkom ...ik ken deze dealers alle 3 de één al wat beter dan de andere maar dan nog toch smaakt deze appel zuur . Een van deze dealers sprak zelfs tegen zijn eigen winkel ...hij vroeg mij het volgende:
1 Start de Tmax met koude motor goed ? ...Ik reply "startknop aantikken en hop de motor slaat onmiddellijk aan ! "
2 Constateer je een abnormaal verbruik nu ? .. ik reply neen hetzelfde als 20000km geleden !
3 Start de motor goed als hij warm staat ? .. ik reply "startknop aantikken en hop de motor slaat onmiddellijk aan ! "
De dealer antwoordde...."dan overal afblijven"
Hij had 2 Tmaxen gehad waaraan hij de kleppen heeft moeten controleren en bij alle 2 niks speling .

Hier zit wel wat in denk ik dan .
Mocht het op een of andere manier toch nog verkeerd lopen dan ben ik geneigd om gewoon een occasie blok te kopen en dat eronder te plaatsen dit is even duur dan kleppen stellen :$

PS beide waren Tmax 530 en hadden +-40000 km
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan