De Yamaha T-Max 500 !!

Ik heb mijn X11 ingeruild voor een Tmax uit 2008 zeker geen spijt van ondanks het mindere aantal pk's
Komt wel een ander ruitje op nu erg veel turbulentie.

[afbeelding]

100PK minder maar wel 100% meer plezier :t

Turbulentie is in nieuwere modellen opgelost door een luchtspleet onder aan het scherm. Hierdoor krijg je een luchtstroom achter het scherm langs. Ik weet niet of dat bij jouw scherm ook te creëren is.

Veel plezier in ieder geval.
 
Bedankt allen, de X11 was ook leuk maar gebruik de Tmax sneller en makkelijker voor mijn werk. zeker met dit weer heerlijk. Ik zal eens kijken hoe het is als ik de ruit er helemaal af haal.

Tzt misschien wat kleine aanpassingen en een Malossi Vario maar eerst lekker rijden met dat ding.

Robert
 
Ik wil aankomende winter mijn voorwiellagers vervangen na 38000km. Ik heb namelijk bij ongeveer 70 á 80km per uur lichte trilling in mijn stuur en wil uitsluiten dat het de wiellagers zijn. Weet iemand of ik bij montage van nieuwe wiellagers de remschijven moet demonteren? zo ja hoe vast (Nm) moet ik de bouten van de schijven weer vastzetten?
Iemand ervaring en tips over dit klusje?

Groeten
Theemaks

Wiellagers vervangen is wel heel rigoreus. Die moeten normaal 100.000km en meer kunnen halen. Zijn je banden wel goed uit gebalanceerd?
 
Mijn Tmax krijgt deze week, na 8000km, nieuwe Bridgestone SC2 banden en een Malossie HMR 2000 next vario.
Eerste week van oktober een weekje touren in de Dolomieten met als hoogtepunt Stelvio en de Mendola.
Dat wordt een feest :]
 
Ik heb recent mijn achterwiellagers ook vervangen...op 40000km ...geen speling op maar ze draaiden wel erg stroef ..dus nieuwe erin ! Misschien is kijken op je een handleiding vind online.. Theemaks
List of Yamaha models ... hier even je bouwjaar opzoeken ..taalkeuze enz
 
Wiellagers vervangen is wel heel rigoreus. Die moeten normaal 100.000km en meer kunnen halen. Zijn je banden wel goed uit gebalanceerd?
Ik heb recent mijn achterwiellagers ook vervangen...op 40000km ...geen speling op maar ze draaiden wel erg stroef ..dus nieuwe erin ! Misschien is kijken op je een handleiding vind online.. Theemaks
List of Yamaha models ... hier even je bouwjaar opzoeken ..taalkeuze enz
Tja balhoofdlagers vervangen is wel rigoreus en ben je wel ff mee bezig. Wiellagersetje bij mlmParts kost hem de kop ook niet, en volgens mij simpel klusje. Heb ik dit tenminste uitgesloten. Motorzaak die mij nieuwe voorband had gemonteerd ben ik nog ff teruggeweest en hij heeft nog ff nagekeken maar balans was goed.
 
Ik heb een ruitje en undertail van Ermax gekocht en het ruitje is perfect voor mij geen last meer van turbulentie, undertail is puur cosmetisch.
Bekijk media item 1327218
Bekijk media item 1327217
Ik heb een vraagje over het olie peilen, er zit zo'n kijk glaasje maar hoe zie je of er wel of niet voldoende in zit?
Gewoon op de bok zetten, zeker half uurtje wachten zodat olie goed zakt, dan moet het glaasje bijna vol staan met olie. Teveel olie is niet goed, te laag natuurlijk ook niet.
 
Vandaag nog eens rit gemaakt op tmax. Was op autobaan en wat gaat het scootertje snel.
 
Laatst bewerkt:
Hoi. Een vraagje. Ik wil een witte Malossi drukveer monteren. Moet ik dan ook de drukveer schotel van Malossi monteren of kan ik de standaard Yamaha schotel ook proberen.
Gr Joop
 
Je kan de standaard druk veerschotel monteren zonder probleem maar beter is natuurlijk de drukveer schotel van Malossi ...voorkomt trillingen en torsiekrachten worden hierdoor beter opgevangen wat de levensduur van de drukveer ten goede komt. Ik vervang samen met mijn gewichtjes om de +- 13000 km deze veer voor 18€ kan je niet sukkelen
 
Even een update.
Ben weer terug van een weekje bergtochten sturen in Italien. Malossie HMR 2000 next vario heeft het prima gedaan. Draait hier op zeeniveau bij wegtrekken 6500 toeren. Tmax trekt als een dolle, soms met een beetje wielspin als gevolg. :]
Waarom sommige de drukveer ook vervangen is mij een raadsel.
Hoog in de bergen is de lucht ijler en heeft de motor minder vermogen. Toerental liep terug naar 5800 toeren. Had even mijn twijfels over de vario, maar alles kwam weer goed benden.

De grootste verrassing waren de Bridgestone SC2 banden. Was zijn die goed zeg. Geen enkel moment onzekerheid gevoeld, echt fantastisch.:t
Wat is die Tmax toch een heerlijke machine.
 
Malossi witte veer en malossi veerschotel zitten er op. Eerste indruk is dat de scooter sneller oppakt bij acceleratie. Ik dacht dat mijn T-max weinig trillingen doorgaf, maar nu merk ik dat hij toch nog rustiger aanvoeld. De speciale veerschotel is een slim ding met 2 schotels in elkaar. 1 vaste van aluminium en 1 kunstof met de veer meedraaiende schotel in de vaste. Torsie krachten bij veranderende veer lengte worden zo opgevangen. De veer is ook uitgebalanceerd. Erg blij mee. Goede tip TMax4life.
 
Hallo een vraagje ,
Soms wil de tmax als hij koud is gewoon niet opschakelen .
Dan moet ik een kilometer ofzo niet harder dan 50km rijden en dan ineens ist goed en blijft het goed .
iemand een idee ?
De snaar is net voor de vakantie door dealer vervangen verder geen dingen gewijzigd ondertussen al 500km verder voor dit begon.


Groet John
 
Hallo een vraagje ,
Soms wil de tmax als hij koud is gewoon niet opschakelen .
Dan moet ik een kilometer ofzo niet harder dan 50km rijden en dan ineens ist goed en blijft het goed .
iemand een idee ?
De snaar is net voor de vakantie door dealer vervangen verder geen dingen gewijzigd ondertussen al 500km verder voor dit begon.


Groet John

Denk dat de chromen bus waarover de vario op en neer moet schuiven een likje vet kan gebruiken. Hiervoor moet de boel wel even uit elkaar.
 
Dat likje vet moet in de vario en wordt afgedicht met een vet keering zodat de bus droog blijft en het vet niet aan de v snaar kan ..Oa Polini Malossi werken volgens dit principe....uitzondering is zoals Theemaks aanhaalde de JCosta vario deze werkt nog anders...nl droge smering.
 
Dat ga ik wel doen bij de dealer .
Ik vindt het wel raar dat het nu pas gebeurt 700 km later dus .
En zoals ik zei na klein stukje rijden is het over en komt niet meer terug
 
Heerlijk een J. Costa vario op die van mij. Gaat erg goed en zeker na het afstellen van de kleppen het werd tijd. Bovendien gelijk de carburateurs ook gedaan. Ander uitlaatje komt er ook op...En in de zomer gaat die hoge ruit eraf.
 

Bijlagen

  • T-Max_2001.jpg
    T-Max_2001.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 18
  • Gianelli Tmax.jpg
    Gianelli Tmax.jpg
    12,1 KB · Weergaven: 18
Hans/JXP kunnen jullie me iets meer vertellen over de malossi MHR next.
Hoe gaat het met de toerentallen op de snelweg, zijn die ook veel hoger of blijven die op het standaard niveau.
Rij voor werk ook regelmatig snelweg en wil dan niet dat daar de toeren hoger worden.
In de stad en op binnendoorweggetjes is het nl. leuk om snel een bocht uit te komen maar moet geen negatieve invloed hebben op snelweg ritten.
Zie dat er een bergtocht is gereden, neem aan dat de grootste afstand over snelweg is overbrugd, vandaar mijn vraag.
 
Hallo allemaal, ja ja ik heb na 5 motoren en 4000km woon werk op een FJS400 nu toch een echt echte MS aangeschaft.
Leuk dat er een topic over is, maar wat rijdt dat heerlijk zeg. Was na de Silverwing al om. Blij dat ze na pech 4 weken geleden met de band de reparatie en vervanging verknald hebben (de borgring na 30km weg naar buiten gevonden oeps).

Mocht gelukkig van m’n vrouw. Wel stom 1 C’key. Reserve al geregeld.

Wanneer is er een keer een meeting?

Vraagje; €1200 akrapovic uitlaatsysteem het waard? Veel PK of vermogenswinst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan