De weg even kwijt..

Goedemorgen,

Het is alweer een tijdje geleden en weer een kleine update van mijn kant. Ben er eigenlijk nog steeds niet over uit wat te gaan doen met mijn eigen VFR, verkopen, aanpassen of helemaal ombouwen.

De afgelopen weken heb ik een aantal andere motoren gereden tijdens de open dagen van Ducati (Monster 1200 S en de Multistrada 1250) en afgelopen weekend die van KTM (790 Adventure R). Natuurlijk warenn dit allemaal nieuwe motoren en kun je dit niet vergelijken maar ze reden allemaal heerlijk. Rechte zithouding met scherm of zonder maakt in die zin niet uit. Misschien toch ook maar een allRoad toevoegen aan mijn lijstje. (Tips tot ongeveer 3000 euro??? )

De Hornet 600 kan er eigenlijk weer vanaf. Ben daar afgelopen zaterdag eens op gaan zitten, aangezien ik toch hij Molenaars was, maar dat was net een minibike. Zo klein.

Als ik dan vervolgens weer op mijn VFR stap dan denk ik.. Is toch eigenlijk ook niet verkeert op de zithouding na. Jammer genoeg kan hier weinig aan veranderd worden zonder zaag en breekwerk.

Zoals jullie zien.. wordt de keuze niet makkelijker.. Voorlopig nog maar even rustig nadenken.
 
Allroad tot 3000? Appie caponord of Cagiva gran canyon...of miss zelfs een multi 1000 met wat zoeken...of een TDM 850/900, stuurt ook nog wel goed. Ach er is zoveel leuks te koop.
 
Goedemorgen,

Het is alweer een tijdje geleden en weer een kleine update van mijn kant. Ben er eigenlijk nog steeds niet over uit wat te gaan doen met mijn eigen VFR, verkopen, aanpassen of helemaal ombouwen.

De afgelopen weken heb ik een aantal andere motoren gereden tijdens de open dagen van Ducati (Monster 1200 S en de Multistrada 1250) en afgelopen weekend die van KTM (790 Adventure R). Natuurlijk warenn dit allemaal nieuwe motoren en kun je dit niet vergelijken maar ze reden allemaal heerlijk. Rechte zithouding met scherm of zonder maakt in die zin niet uit. Misschien toch ook maar een allRoad toevoegen aan mijn lijstje. (Tips tot ongeveer 3000 euro??? )

De Hornet 600 kan er eigenlijk weer vanaf. Ben daar afgelopen zaterdag eens op gaan zitten, aangezien ik toch hij Molenaars was, maar dat was net een minibike. Zo klein.

Als ik dan vervolgens weer op mijn VFR stap dan denk ik.. Is toch eigenlijk ook niet verkeert op de zithouding na. Jammer genoeg kan hier weinig aan veranderd worden zonder zaag en breekwerk.

Zoals jullie zien.. wordt de keuze niet makkelijker.. Voorlopig nog maar even rustig nadenken.
Het probleem is je budget,je komt dat automatisch bij de al wat oudere motoren terecht ,daar all roads nogal populair zijn zal je dat ook
in de prijzen terug vinden,zelfs de al wat oudere zijn nog aardig wat waard,persoonlijk zou ik dan naar een Trans-Alp zoeken,een maat van mij
heeft zo,n beetje heel Europa er mee afgereden en altijd zonder problemen,hij heeft daarna een DL650 gekocht maar had daar toch spijt van,
hij vond de Trans-Alp een betere motor.Een andere maat heeft ook een Trans-Alp en die is 1,93 en zweert er bij ,hij heeft hem ook al heel lang.
 
Allroad tot 3000? Appie caponord of Cagiva gran canyon...of miss zelfs een multi 1000 met wat zoeken...of een TDM 850/900, stuurt ook nog wel goed. Ach er is zoveel leuks te koop.

Ik was opzoek naar een rechtere zit, was de voorovergebogen houding op mijn (naked) Honda CB-1 zat. Hij was ook te klein. Paar maanden geleden 1950,- betaald voor een TDM 850 uit 2001, daar zijn alle kinderziektes uit. Er staat er nu ook 1 te koop hier op MF. Sportief rijdende en plezierige motor met een rechte zit, zeker ook lekker als je soms de snelweg op gaat. De gasaanname is wel wat agressief, daardoor lastig om rustig en laagtoerig door de binnenstad te potteren. Hij schakelt ook niet zo verfijnd als dat mijn Honda dat deed. Al met al ben ik er heel erg blij mee!
 
Je moet gewoon doorsparen tot 6000,- dan kan je de motor kopen die je ook echt wil hebben.
Geloof mij maar die 6000,- ben je snel weer vergeten. En als het niet bevalt kan je em altijd weer verkopen.

Zelf iets verbouwen moet je niet willen, al gauw trek je de motor uit z'n verhouding waardoor het rijgedrag veranderd en ga je er dan nog steeds hard mee rijden?
 
Goedenavond,

Het is weer een aantal weken geleden en in de tussentijd een voorrlopige beslissing gemaakt (in ieder geval voor dit jaar). Met de komst van ons 2e kindje binnen nu en 3 weken en de komende vakantie zal ik toch niet verschrikkelijk veel rijden dit jaar en zien we daarna wel weer verder.

Wel heb ik voor mezelf besloten de vering van de VFR eens na te laten kijken en wellicht (afhankelijk van de kosten en opties) te laten voorzien van wat nieuwe om het comfort weer een beetje terug te krijgen.

Zoals ik eerder al aangaf is het motorblok gewoon heel fijn en soepel en kan ik op deze motor nog genoeg leren. Een hele vervelende beslissing is het dus niet..

Ik wil jullie bedanken voor jullie fijne reacties en hulp op mijn vragen. Wie weet tot ergens op de weg..

P.s. om af te sluiten een foto van mijn rooie (net gewassen en gepoetste) VFR750F uit '94

20190519_191033.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan