De vrouw heeft gelijk

Lid geworden
7 jan 2012
Waarderingsscore
252
Van afgelopen donderdag tot en met zondag hadden we het jaarlijkse motorweekend. Ditmaal vertoefden we in Schmallenberg, van waaruit we enkele ritten door het Sauerland zouden maken.
Het weer was goed, de club van 9 motorvrienden was gezellig, het hotel goed en de wegen prima.
Tot zo ver niets aan de hand. Alleen, ik voelde me zo moe. De eerste avond hield ik het, na een korte wandeling in de natuur, in de bar tot half 10 vol. Daarvoor, na het diner had ik al een uurtje geslapen. En dáárvoor, toen we in het hotel arriveerden, had ik het welkomstbiertje ook al uitgesteld om eerst te kunnen rusten.
De tweede en derde dag gingen al niet veel beter. Al hield ik de rondritten van om en nabij 265 km wel vol, en kon ik ervan genieten.
Zondag, de dag van de terugreis, had ik vanaf het opstaan een pijnlijk drukkend gevoel op de borst, en voelde ik me direct al erg moe. Ach zo’n ouwe opa, 68 ben ik, moet ook een keer meemaken dat de motorweekenden verleden tijd voor hem zijn, dacht ik over mezelf. Ik had er ook vrede mee. Het is mooi geweest, ik heb er van mogen genieten al die tijd.
Met veel moeite en 1duidelijk doel voor ogen wist ik thuis te komen. Vanaf dat moment voelde ik spierpijn in mijn hele lijf, en was mijn energie helemaal op.
De volgende ochtend naar de huisarts en door naar het ziekenhuis waar pericarditis, een ontstoken hartzakje, werd vastgesteld.
Medicijnen gekregen en weer naar huis. Volstrekte rust. De pijnstiller doet zijn werk goed, alleen de vermoeidheid houdt aan.
Mijn vrouw is zo verstandig om me te overtuigen om de motor niet te gaan verkopen. “Dan krijg je er geen een meer! En je kunt toch altijd nog gewoon een dagje gaan rijden?”
Ja, lieve vrouw, je hebt (weer) gelijk!

Bijlagen

• IMG_4375.jpeg
    IMG_4375.jpeg
    691,9 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Het meest zorgelijke in dit verhaal vind ik dat je vrouw je moet overtuigen om de motor nog even niet op marktplaats te gooien.
Kom op, na een paar pilletjes en even mak aan verdwijnt die kriebel aan je hartzak als sneeuw voor de zon.
En kun je weer lekker rijden👍

Het meest zorgelijke in dit verhaal vind ik dat je vrouw je moet overtuigen om de motor nog even niet op marktplaats te gooien.
Kom op, na een paar pilletjes en even mak aan verdwijnt die kriebel aan je hartzak als sneeuw voor de zon.
En kun je weer lekker rijden👍
Zo is dat. Even de medicijnen de tijd geven om de ontsteking te genezen. En dan weer knallen op de motor!! Je bent pas 68 😀

Je vrouw heeft inderdaad gelijk, dit is een tijdelijk probleem dat met een paar weken is opgelost.
Motor gewoon houden, krijgt een paar weken rust net als zijn baas. Extra poetsbeurt als ontspanningstherapie en daarna gewoon doorgaan.

Heftig verhaal man, ik hoop dat je ondanks de klachten wel hebt genoten van je motorweekend.
Even het kuurtje door, en dan hop! weer in het zadel.
Achter de geraniums kan altijd nog.. 😉

Allereerst sterkte toegewenst en ziek goed uit! En ja je vrouw heeft gelijk. Mijn vader zou na zijn infarct ook nooit meer op de motor willen stappen dacht hij. Inmiddels is 76 en rijdt nog dagelijks rond op zijn BMW. :t
Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd tot welke leeftijd er ongeveer gereden wordt door de ouwe knakkers.

Nou, ik ben kortgeleden nog met Gijs Vijs een weekje met de motor naar Normandie geweest, en vrijdag gaan we weer een rondje achterhoek doen. Gaan we vast een beetje kletsen over de bestemming van volgend jaar. En goeie ouwe Gijssie wordt over een paar maandjes 77.

Nou, ik ben kortgeleden nog met Gijs Vijs een weekje met de motor naar Normandie geweest, en vrijdag gaan we weer een rondje achterhoek doen. Gaan we vast een beetje kletsen over de bestemming van volgend jaar. En goeie ouwe Gijssie wordt over een paar maandjes 77.
Kijk, dat biedt weer perspectief, dankjewel!
Ach, laat ik eerst maar de tijd nemen om op te knappen, dan komen de zin en het vertrouwen ook wel weer terug..

Ik kan mij voorstellen dat het even schrikken is.. maar zoals de rest al aangeeft. Pak je rust en laat de medicijnen eerst even zijn werk doen. En als je straks aan het "nieuwe normaal" gewend bent, stap je misschien gewoon weer op je fiets (die je verstandige vrouw je niet heeft doen verkopen + misschien enkel met een pillendoosje in je rugtas). Maar volgens mij kan je hier volledig van herstellen toch? Beterschap!💐

Ik kan mij voorstellen dat het even schrikken is.. maar zoals de rest al aangeeft. Pak je rust en laat de medicijnen eerst even zijn werk doen. En als je straks aan het "nieuwe normaal" gewend bent, stap je misschien gewoon weer op je fiets (die je verstandige vrouw je niet heeft doen verkopen + misschien enkel met een pillendoosje in je rugtas). Maar volgens mij kan je hier volledig van herstellen toch? Beterschap!💐
Dankjewel!

Dankjewel allemaal, jullie geven me weer moed!
En: luister altijd naar je vrouw! (Behalve als …..😩)

Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd tot welke leeftijd er ongeveer gereden wordt door de ouwe knakkers.
Ik word straks in december 69 heb aan motoren een paar denk stiekem zelf om nou een nieuwe te kopen, maar ja knutselen aan de oude bende is ook leuk denk aan een aan hanger te maken en dan een tentje te nemen en gaan kamperen dit jaar komt er niet zo van _O- dus gewoon doorgaan als me been er niet meer over krijg koop ik een scooter :t

OH de vrouw heeft gelijk

Ik ken er aardig wat en de gemiddelde data is nu zo van de jaren 44-45 die stoppen.
Maar ken ze ook die nog wel doorrijden in afgeslankte vorm.
De motor gaat niet meer mee naar Frankrijk op de aanhanger en de ritjes zijn meer lokaal en zomers.

Dankjewel allemaal, jullie geven me weer moed!
En: luister altijd naar je vrouw! (Behalve als …..😩)
De vrouw heeft altijd gelijk, dat heb ik in een ander topic gisteren ook uitgelegd:
Wie heeft er gelijk:
ManVrouwResultaat
GelijkGelijkVrouw heeft gelijk
OngelijkGelijkVrouw heeft gelijk
GelijkOngelijkVrouw heeft gelijk
OngelijkOngelijkMan heeft ongelijk

70 hier en op mijn 69e heropgestapt. Morgen (na iets meer dan een jaar) ga ik de opstapmotor inruilen voor iets met 20 paardjes meer.🙂
Toen ik begin 50 was binnen 2 jaar 2 hartinfarcten gehad en na een paar moeilijke jaren, vooral mentaal, er gelukkig achter gekomen dat het leven gewoon verder gaat en dat het nog heel veel te bieden heeft.
Haal er uit wat er in zit en sterkte!

Ik zou inderdaad onmiddellijk deze passie aan de wilgen hangen. Laatst had ik jeuk achter mijn oor en toen ben ik ook meteen gestopt, ik dacht ja ik ben toch 44 dus eigenlijk heb ik het nog lang volgehouden. Tijd voor de geraniums en het slabbetje.

Je tijdelijke ellende heeft een lichamelijke oorzaak. Is niet leeftijd gerelateerd. Je vrouw heeft gelijk, je hebt nog een jaar of 20 voor de boeg. Beterschap.
Ik heb op mijn 24e hetzelfde gehad.. ontstoken hartzakje + hartspier. Dus nee, dat heeft zeker niks met de leeftijd te maken! Maar, kan wel even beangstigend zijn, dus ik snap de eerste reactie van TS wel. Maar, zo'n ontsteking daar kom je gewoon weer overheen! Das niet hetzelfde als een hartaanval door dichtgeslibde vaten (bij mij was alles nog brandschoon, zoals op die leeftijd ook wel verwacht mocht worden). Dus @von Sprudelwasser gewoon even rust nemen, medicijnen slikken, en over een maand of wat dan kun je gewoon weer met een gerust hart (pa-dum-tsing 🥁) op de motor stappen ;)

Ach; dan kan je verder rijden dan ik dat kan (10-15 min is de max momenteel). En dat al 2 jaar lang nu. Maar ik verrek het te stoppen.

Ga niet toelichten waardoor; maar het gaat weer de goede kant op sinds lange tijd. (mede door verkeerde diagnose en behandeling die averechts werkte).

Edit: en nee met leeftijd heeft het niets te maken (30).

Ach; dan kan je verder rijden dan ik dat kan (10-15 min is de max momenteel). En dat al 2 jaar lang nu. Maar ik verrek het te stoppen.

Ga niet toelichten waardoor; maar het gaat weer de goede kant op sinds lange tijd. (mede door verkeerde diagnose en behandeling die averechts werkte).
Sterkte!

Terug
Bovenaan Onderaan