De slotvraag..

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
Goedemiddag allen,

Ik zit met een vraag en wellicht zijn er ervaringsdeskundigen hier... ben op zoek naar een kabel slot voor mijn motor en waar ik ook mijn helm mee aan de motor wil bevestigen (met de Oxford helm tas (deze dus: Lockable Helmet Bag : Oxford Products )

Maar omdat ik een sport motor heb met alleen een tailbag (waar ook nog eens andere zaken in moeten bij een weekendje naar de oosterburen) zoek ik een zo licht en compact mogelijk slot wat natuurlijk wel de nodige bescherming biedt (daar mijn helm toch ook wel wat centjes waard is.

Iemand een tip.. zat te kijken naar een Oxford revolver, maar is toch een log zwaar lomp ding.
Begrijp dat je geen dunne kabeltjes hebt die ondoordringbaar zijn, maar er moet toch wel iets beters zijn dan een dikke stalen ketting.
(En nee ik wil mijn helm niet steeds meenemen.. al is dat de makkelijkste oplossing :))

Dank voor de suggesties alvast!

Cheers!
TheNico
 
Dat verruimt de keuze dan weer... Ik heb zelf toch voor die Ankerketting gekozen, en wel hierom dat je die veel makkelijke opvouwt dan een kabel of segmentenslot. Die ketting past dus netjes in het kontje van de FZR1000 (uiteraard met een kwart liter reserve-olie). Maar wat is de inhoud van je tailbag? Als er een handdoekje, tandenborstel en dan geen schoon ondergoed in past begrijp ik dat je je over het niet mee kunnen nemen van een weekendpack condooms geen zorgen hoeft te maken...
 
Nope, heb mijn accessoires niet verzekerd ... is echt alleen maar anti dieventuig.
Even voor de duidelijkheid: veel verzekeraars verplichten een slot van een minimale klasse (art. 4 geloof ik) voor de anti-diefstal-dekking. De meeverzekering van je accessoires is niet relevant.
 
Ja, dat je je helm vast wil kunnen maken aan de motor, dat snap ik wel.
Afgelopen week liepen er ook 2 Rossi's in apenpak (race-outfit, want ze kwamen net van de TT) met helm in de hand op de motorbeurs.....:r

Lekker is dat, om de hele dag op de beurs met de helm in je hand te moeten lopen........Brrrr...:X
Dan maar met de trein of met de auto. En anders met motor, maar dan met topkoffer of wat TS wil een helm, en die dan goed vastmaken.
 
Ja, dat je je helm vast wil kunnen maken aan de motor, dat snap ik wel.
Afgelopen week liepen er ook 2 Rossi's in apenpak (race-outfit, want ze kwamen net van de TT) met helm in de hand op de motorbeurs.....:r

Lekker is dat, om de hele dag op de beurs met de helm in je hand te moeten lopen........Brrrr...:X
Dan maar met de trein of met de auto. En anders met motor, maar dan met topkoffer of wat TS wil een helm, en die dan goed vastmaken.

Begrijp je opmerking niet zo goed... als ik door een dorpje loop om een beetje te sightseeen, is het wel zo handig om je helm niet steeds bij je te moeten dragen.
Als je naar het terras loopt is het geen issue, maar om nou continue met een helm te lopen is niet altijd even handig (maar das mijn mening).
 
Nico, als het om het comfort gaat denk ik dat het niet zo belangrijk is wat voor slot er op zit maar dat er een slot op zit...
Hang em niet laag bij de grond maar zet 'm op het zitje, dan kunnen de honden er niet in pissen... alleen grote dan.
 
Hier heb ik ook over na zitten denken. Mijn beste idee tot dusver is gewoon een kabelslot zoals op 'n fiets op 'n handige plek doorhalen.

Er bestaat blijkbaar ook 'n productje voor dit specifieke doeleinde, maar of dat nou écht wat is...

Helmetlok Helmslot

Ziet er in mijn ogen 'n beetje dun uit.
 
Hier heb ik ook over na zitten denken. Mijn beste idee tot dusver is gewoon een kabelslot zoals op 'n fiets op 'n handige plek doorhalen.

Er bestaat blijkbaar ook 'n productje voor dit specifieke doeleinde, maar of dat nou écht wat is...

Helmetlok Helmslot

Ziet er in mijn ogen 'n beetje dun uit.
Lijkt 't te begeven bij warm weer of lichte wind..
Ik dacht eigenlijk dat het om een slot gaat waar je je motor mee vastzet en en-passant effe je helm meepikt
 
Heb zelf laatst een mooie tas gekocht om de helm in mee te nemen.
Ik wilde mijn helm niet in de garagebox laten liggen i.v.m. vocht bij regen en kou.
Is niet helemaal waar je om vroeg, maar loopt i.i.g. een stuk makkelijker dan de helm in de hand.

Motor Rugzak
 
Is een beugel slot geen optie. Bij sommige motoren kun je deze aan het frame bevestigen tijdens het rijden. Niet de mooiste optie, maar je hoeft hem natuurlijk alleen mee te nemen als je op vakantie gaat.
 
Ja, dat je je helm vast wil kunnen maken aan de motor, dat snap ik wel.
Afgelopen week liepen er ook 2 Rossi's in apenpak (race-outfit, want ze kwamen net van de TT) met helm in de hand op de motorbeurs.....:r

Lekker is dat, om de hele dag op de beurs met de helm in je hand te moeten lopen........Brrrr...:X
Dan maar met de trein of met de auto. En anders met motor, maar dan met topkoffer of wat TS wil een helm, en die dan goed vastmaken.

Vreemd een race outfitt noem jij dus een apenpak.
Ook weer duidelijk hoe je over degelijke motorkleding denkt.
En nog vreemder ,was het niet zo je kan bij de motorbeurs je helm bij de garderobe kwijt,zodat je niet hele dag ermee hoeft te sjouwen...( weet ik omdat ik ook met me apenpak over de beurs liep ) want ik kwam Tenminste met de motor erheen ,
Stond niet in die file van autos op weg naar de jaarbeurs...
Raar verhaal je praat zo denigrerend over motorrijders die in hun motorpak rondlopen,.
Beter ze lopen in hun apenpak,racepak rond op de beurs.
Dan die zogenaamde nepperds in hun kevlar spijkerbroekje ,of pas gekochte leren motorbroek met leren sliertjes en frutsletjes eraan op de beurs .
En overal op zitten en doen alsof dat zulke die hard motorrijders zijn ,maar alleen maar rijden als het een keer 28 graden is buiten.
Of helemaal geen motor hebben ,
Zulke nepperds lopen op de beurs ook rond ,geen motor hebben en doen alsof ze overal vanaf weten,maar het van vrouwtje lief thuis niet mogen ,
En sta je naast ze in je motorpak,apenpak hoor je o jij rijd wel motor zie ik ,bla bla bla ,denk ik dan ,
Dan maar een apenpak.
En me helm bij de garderobe gestald.
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen hebben we VELE soorten motorrijders........................ zelfs ZONDER motor(?)

Ja, zo kwam ik ook eens een vent tegen. Helemaal VOL van motoren.....................maarruh, een A-RBW dat had ie niet........................:?
 
Zo te lezen is er maar één soort motorrijder met sterk afgesleten knee-slides en een apepak...

Ik had het idee dat het van de spijkerbroek-kreidler-rijder-met-wel-30-km-per-jaar tot de 4,8 liter pro-stock dragracer ging, maar okee...

Doe de groeten aan Rossi
 
Jaa.. in een apenpakje ben je een echte motorrijder.

Maar goed. OT:
Mocht je echt niks vinden kan je dan niet een staaldraad kopen? deze kan je zelf op lengte maken.
2 lusjes met van van die staalklemmen er op, zonder moertjes natuurlijk, hangslotje erop. Klaar is kees.
Eventueel rubberen huls om het staaldraad i.v.m. eventuele beschadiging op het frame te voorkomen.

Het verhaal blijft altijd als ze het mee willen nemen, nemen ze het mee ongeacht hoe goed het ook vast zit.
 
Vreemd een race outfitt noem jij dus een apenpak.
Ook weer duidelijk hoe je over degelijke motorkleding denkt.
............ want ik kwam Tenminste met de motor erheen ,
Stond niet in die file van autos op weg naar de jaarbeurs...

En sta je naast ze in je motorpak,apenpak hoor je o jij rijd wel motor zie ik ,bla bla bla ,denk ik dan ,
Dan maar een apenpak.
@ met de motor:
Je hebt helemaal gelijk! Ik ben met de trein gegaan. Woon dichtbij station. Beurs is net naast Utrecht CS.
Maar zoals ALTIJD bij NS gaat het toch weer mis. Was op de terugweg een mafkees op het spoor gaan liggen........Flink vertraging!

@ apenpak:
An sich heb ik niks tegen race-motor-kleding.
Maar draag het dan wel op de plek waar dat het nodig is. Dus bij hoge snelheid rondjes draaien op Assen of Nürburgring zeg ik OKE!! :t
Ook bij een dag 'volle bak' in de Eiffel dan heb ik er geen enkel probleem mee. Maar ga er niet mee door een winkel-centrum lopen of een hele dag op de beurs.:X

Kunnen jullie het allemaal goed zien?? Ik hoor ook bij de motor-clan en ben de achterneef van Rossi!!!:]:]:]
Ik ben coureur :? (op klompen?) en hoor er ook helemaal bij. (echt niet!) In dat geval spreek ik dus over een 'apenpak'.
 
Ik houd het simpel; heb een honden kettinkje en die gaat door de helm en de ogen door het schijfremslot.
Helm zit in de helmzak en wordt er regen verwacht gaat er nog een plastic zak overheen.
In Assen mag die naar de garderobe; steunen we gelijk een goed doel.
 
@ met de motor:
Je hebt helemaal gelijk! Ik ben met de trein gegaan. Woon dichtbij station. Beurs is net naast Utrecht CS.
Maar zoals ALTIJD bij NS gaat het toch weer mis. Was op de terugweg een mafkees op het spoor gaan liggen........Flink vertraging!

@ apenpak:
An sich heb ik niks tegen race-motor-kleding.
Maar draag het dan wel op de plek waar dat het nodig is. Dus bij hoge snelheid rondjes draaien op Assen of Nürburgring zeg ik OKE!! :t
Ook bij een dag 'volle bak' in de Eiffel dan heb ik er geen enkel probleem mee. Maar ga er niet mee door een winkel-centrum lopen of een hele dag op de beurs.:X

Kunnen jullie het allemaal goed zien?? Ik hoor ook bij de motor-clan en ben de achterneef van Rossi!!!:]:]:]
Ik ben coureur :? (op klompen?) en hoor er ook helemaal bij. (echt niet!) In dat geval spreek ik dus over een 'apenpak'.

Vreemde gedachtengang heb je :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan