De nieuwe Yamaha Xmax 300

Hey elsalvador, contact Nico van maksor-scooterparts.com eens. Ik weet zeker dat hij je goede adviezen kan geven. Hij is ook distributeur van dr.Pulley.
Met de juiste rollers en eventueel een andere vario (misschien geeneens nodig) loopt je scooter sneller naar de 100 en zal de topsnelheid niet minder worden.

Dank voor de tip!

Mss een domme vraag maar hoeveel sneller is sneller naar de 100 ??

Elke seconde is er één 8-) Hoop vooral dat het wegtrekken vanuit stilstand net wat vlotter is, het moment dat er nog niks gebeurd / dooie punt zeg maar. Weet niet of een andere vario daar aan kan bijdragen. Zie bijvoorbeeld wel dat een beverly 350 een stuk vlotter vanuit stilstand wegkomt.
 
Veel sneller zal de BV350 niet optrekken, toch? De BV350 is ongeveer net zo snel als de Xmax400, heb ik een keertje getest. Ik weet niet of de X-Max standaard was.
 
(...)
Hoop vooral dat het wegtrekken vanuit stilstand net wat vlotter is, het moment dat er nog niks gebeurt / dooie punt zeg maar. Weet niet of een andere vario daar aan kan bijdragen. Zie bijvoorbeeld wel dat een beverly 350 een stuk vlotter vanuit stilstand wegkomt.
Wat bedoel je met dat dode punt, wanneer er nog niets gebeurt?
Stel dat het licht op groen springt en je draait het gas open, moet je dan even wachten voor de scooter zich op gang trekt?

Ik rij met een Beverly 300 en die heeft dat alleszins niet. Gas open en hij gaat er stante pede als een haas vandoor. En een Beverly 300 heeft minder koppel en minder vermogen dan een XMAX 300.
Ik had eerder een probleem met het omgekeerde. Ik heb wat moeten zoeken om zachtjes te vertrekken precies wanneer ik het wil op een beetje gas. Ik gebruik nu de achterrem om het moment van vertrek precies te bepalen.
 
Is er iemand met ervaring met een andere variateur op de Xmax 300? (Multivar, J Costa, etc) Ik begrijp dat je dan bij de stoplichten en het sprintje naar de 100 wat meer punch hebt. Kan veel vinden wat het doet bij andere motorscooters, maar nog niet echt specifiek voor de Xmax 300. Heb ook begrepen dat je topsnelheid wat kan afnemen, afhankelijk van de gebruikte rollers. Nou wil ik liever niet teveel inleveren op de topsnelheid daar ik regelmatig op 130km/h snelwegen zit.
Dr pully 23/18 15 gram 👍🏻👍🏻
 
Hallo, ik overweeg om mijn Sh150 in te ruilen voor een XMax 300. Kan iemand mij vertellen of het plastic werk eenvoudig verwijderd kan worden om bijvoorbeeld de kleppen te controleren?
 
Hallo, ik overweeg om mijn Sh150 in te ruilen voor een XMax 300. Kan iemand mij vertellen of het plastic werk eenvoudig verwijderd kan worden om bijvoorbeeld de kleppen te controleren?

Om de kleppen te controleren, hoef je alleen maar de bagagebak onder het zadel te demonteren. zo'n 6 bouten eruit draaien en klaar is kees.
 
Net de 1.000 KM gepasseerd. Van de week de eerste beurt. Leek wel of die bij precies 1.000 Km iets beter ging lopen? (kan in mijn verbeelding zijn :?)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zins kort n xmax 300, wel heel tevreden , maar ik heb een probleem.
Nu gaan wij bijna altijd met zijn tweeën toeren, maar nu is mijn vrouw goed 1.60 meter en kan bijna niet bij de voetsteunen. Weet iemand daar n oplossing voor , zijn deze te verhogen en verlengen ?
Alvast bedankt
 
Ik heb zins kort n xmax 300, wel heel tevreden , maar ik heb een probleem.
Nu gaan wij bijna altijd met zijn tweeën toeren, maar nu is mijn vrouw goed 1.60 meter en kan bijna niet bij de voetsteunen. Weet iemand daar n oplossing voor , zijn deze te verhogen en verlengen ?
Alvast bedankt

Optie 1: Schoenen met dikkere zool ?? Heb ik ook trouwens, scheelt 2 @ 3 cm.

Optie 2: Kan je eventueel op de voetsteun zelf een aluminium blokje (of hardhout) monteren ?? Kom je wel in de problemen als je de voetsteunen wilt inklappen......

Optie 3: zou het nog mogelijk zijn om de zadelhoogte aan te passen?? Mijn zadel is ook verlaagd, wel voor de bestuurder maar mss kan het voor de passagier ook wel??

Optie 4: Andere vrouw.
 
@DarkLite1: Heb je het sportscherm al gemonteerd ?? Of nog verder nieuws aangaande de Ohlins vering of iets in die aard ??
Hoi Johan, sorry voor de late reply. Ben hier al even niet meer geweest en dus de meldingen niet meer gekregen.

Vorige vrijdag mijn scooter binnen gedaan voor zijn 5.000km onderhoud. Tevens het ik ook de handgrepen verder van me weg laten zetten. Dat maakt toch een verschil in de zithouding merk ik. Iets minder recht waardoor de schokken van de mindere vering niet op mijn rechte rug uitkomt maar meer over heel mijn lichaam, gezien ik meer voorover gebogen zit. Dit heeft er voor gezorgd dat ik geen rugpijn meer heb en dus ook de Ohlins vermoedelijk niet meer ga lagen plaatsen.

Het sportscherm heb ik ondertussen nog steeds in zijn doos zitten. Zou het graag eens installeren met dit mooie weer maar ik kom er maar niet toe.

Ik denk met mijn X-Max nog een jaar of twee te rijden en dan te upgraden naar een T-Max of een Yamaha Bijen, daar ben ik ook zot van tegenwoordig. Maar alles samengenomen ben ik wel tevreden van mijn X-Max 300. Jij nog geen upgrade gedachten?
 
@DarkLite1: Hoe een eenvoudige ingreep als de handgrepen verstellen een verschil kan maken voor de rug.... Zo zie je maar.

Hier geen upgrade ideeen nee. Zou eerlijk gezegd niet weten wat ik nog kan veranderen....... En aan een andere scooter denk ik al helemaal niet.
 
Hoi hoi.. Ik volg dit topic al een tijdje maar rijd nog steeds op mijn trouwe Honda Sh150. Sinds een paar maanden is mijn woon-werk verkeer afstand wat toegenomen. Ik vind het zelf wat prettiger rijden met een grotere motorscooter. Vandaag heb ik het koopcontract getekend voor een Xmax 300. Naar verwachting wordt die over een paar weken geleverd. Om me een beetje tegen de kou te beschermen laat ik er handkappen en handvatverwarming op plaatsen. Tevens laat ik alvast het stuur een standje naar voren plaatsen.
xmax300.PNG
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
gefeliciteerd, het zijn mooie scooters, alleen rij je dan niet meer zo goedkoop.
Dank je wel, klopt, ik verwacht dat de xmax ongeveer 3 l/100km gebruikt. Mijn ah zit momenteel op 2.3 l/100km. Verder wordt alles wat duurder, banden, meer olie in het carter. Daar krijg ik dan wat meer comfort voor terug.
 
Dank je wel, klopt, ik verwacht dat de xmax ongeveer 3 l/100km gebruikt. Mijn ah zit momenteel op 2.3 l/100km. Verder wordt alles wat duurder, banden, meer olie in het carter. Daar krijg ik dan wat meer comfort voor terug.

En snelheid :). Gefeliciteerd met je nieuwe X-Max (Ik rij 1 op 29)
 
Dank je wel, klopt, ik verwacht dat de xmax ongeveer 3 l/100km gebruikt. Mijn ah zit momenteel op 2.3 l/100km. Verder wordt alles wat duurder, banden, meer olie in het carter. Daar krijg ik dan wat meer comfort voor terug.

@ikrijgoedkoop: Gefeliciteerd met je nieuwe Xmax300. Ik rij gemiddeld 1 op 36 Daar zitten ook snelweg kilometers bij. Ik heb afgelopen winter ook doorgereden en dan haalt ie nog 1 op 32 en dat voornamelijk woonwerk verkeer op 80 km wegen. Bij nat wegdek door de regen wil het nog wel eens gebeuren, dat als een rotonde neemt, dat het voorwiel of het achterwiel een stap opzij zet. Hij glijdt dan als het ware iets naar rechts. En dan ga ik niet eens heel plat door de bocht. Voor de eerste keer is het even schrikken, maar als je het eenmaal weet, is er niks aan de hand. Bij een droog wegdek is er niks aan de hand, en rij je de middenbok zo aan de grond, zowel links als rechts.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan