De nieuwe Yamaha Xmax 300

Oh ja, ik heb een sportscherm ipv standaard. Toch maar een fotooke.
1390061
 
  • Leuk
Waarderingen: GPS9
Gegroet X-MAX rijders

Sinds een maand ook in bezit van een x-max 300, wat een geweldige machine. Voorheen reed ik op een Kawasaki KLE 500. Ondanks ik hier met veel plezier op gereden heb beleef ik nu meer lol op de X-max 300. En voor de genen die beweren dat scooter rijden geen motor rijde is, probeer het eens en je komt er zelf achter hoe relax z’n ding is. Wel ben ik aan het kijken voor een groter windscherm van Puig. Ben aan het twijfelen tussen smoke of transparant. Ben zelf 190cm dus er overheen kijken zal geen probleem zijn. Nou zie ik op de foto’s dat sommigen van jullie een Aprapovic uitlaat hebben laten monteren en vraag mij af wat dit doet met de prestaties en of je die met of zonder katalysator hebt geplaatst? Wat ik er uit opmaak is dat je met katalysator bij aanvang meer power hebt maar dat de uitloop dan minder word en dus een langzamere top hebt en zonder katalysator het omgekeerde. Ben daarom erg benieuwd naar jullie bevindingen en manier van plaatsen, met of zonder katalysator. Zelf woon ik in Vlissingen en zie er zelden één rijden en ben benieuwd of er meer maxxen rijden.
 
Gegroet X-MAX rijders

Sinds een maand ook in bezit van een x-max 300, wat een geweldige machine. Voorheen reed ik op een Kawasaki KLE 500. Ondanks ik hier met veel plezier op gereden heb beleef ik nu meer lol op de X-max 300. En voor de genen die beweren dat scooter rijden geen motor rijde is, probeer het eens en je komt er zelf achter hoe relax z’n ding is. Wel ben ik aan het kijken voor een groter windscherm van Puig. Ben aan het twijfelen tussen smoke of transparant. Ben zelf 190cm dus er overheen kijken zal geen probleem zijn. Nou zie ik op de foto’s dat sommigen van jullie een Aprapovic uitlaat hebben laten monteren en vraag mij af wat dit doet met de prestaties en of je die met of zonder katalysator hebt geplaatst? Wat ik er uit opmaak is dat je met katalysator bij aanvang meer power hebt maar dat de uitloop dan minder word en dus een langzamere top hebt en zonder katalysator het omgekeerde. Ben daarom erg benieuwd naar jullie bevindingen en manier van plaatsen, met of zonder katalysator. Zelf woon ik in Vlissingen en zie er zelden één rijden en ben benieuwd of er meer maxxen rijden.
 
Hoi ik ben zelf in bezit van een xmax 300 2018 ,heb er een transparant hoog scherm van puig erop zitten.
Heb nog steeds last van lawaai rond mn helm, valt mijn dus tegen.ben zelf 1.80 groot
Ook heb ik een Aprapovic uitlaat erop gezet het geluid is wel veel mooiere maar meer vermogen is niet waarneembaar
Mocht je het verschil willen vergelijken ik woon in Amersfoort, mocht je in de buurt zijn je bent welkom
 
Hoi ik ben zelf in bezit van een xmax 300 2018 ,heb er een transparant hoog scherm van puig erop zitten.
Heb nog steeds last van lawaai rond mn helm, valt mijn dus tegen.ben zelf 1.80 groot
Ook heb ik een Aprapovic uitlaat erop gezet het geluid is wel veel mooiere maar meer vermogen is niet waarneembaar
Mocht je het verschil willen vergelijken ik woon in Amersfoort, mocht je in de buurt zijn je bent welkom
Ik vroeg mijzelf inderdaad af of het scherm wel nut zou hebben ivm met mijn lengte. Velen geven aan met een klein sportscherm ook minder helmruis te hebben, en heb met mijn lengte misschien het zelfde effect met het standaard scherm als anderen met een sportscherm. Aangezien ik 10cm langer ben dan jij krijg ik helemaal de volle bak wind die over het scherm heen komt, niet zo'n beste optie denk ik. Wat die uitlaat betreft, merk je ook geen verschil in topsnelheid meer of minder? Weet namelijk dat de n-max 125 met scorpion uitlaat minder top krijgt dan met originele uitlaat. Wel een mooi geluid dat dan weer wel.
 
....... Velen geven aan met een klein sportscherm ook minder helmruis te hebben.......

Hier een sportscherm op mijn X Max, geen windruis meer rond de helm wel druk op de borst. Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik maar 1m66 groot (of klein) ben. Anders eens testen zonder scherm zou ik zeggen.
Ook een akra uitlaat. Staat mooier en geeft een mooier geluid maar voor de rest.......
 
Ik (1.74m) heb een Xmax250 met een sportscherm. Het standaardscherm geeft bij mij een hoop turbulentie rond de helm, echt niet prettig. Eerst een halfhoog scherm geprobeerd, maar de turbulentie bleef. Een echt hoog scherm vind ik behoorlijk afbreuk doen aan het sportieve aanzien van de Xmax, en ik ben dan wel een ouwe lul, maar dat hoef je niet aan m'n brommert af te zien. 😜
Het sportscherm haalt bij mij wel degelijk de winddruk van mijn borst, de helm zit uiteraard in de wind. Schone wind, dus geen turbulentie!
 
........ Het standaardscherm geeft bij mij een hoop turbulentie rond de helm, echt niet prettig. Eerst een halfhoog scherm geprobeerd, maar de turbulentie bleef. Een echt hoog scherm vind ik behoorlijk afbreuk doen aan het sportieve aanzien van de Xmax, en ik ben dan wel een ouwe lul, maar dat hoef je niet aan m'n brommert af te zien......

Klopt volledig. Die turbulentie rond de helm werd ik ook gek van.
 
Een vraag , voor het aansluiten van een druppellader.
Hoe kom ik bij de accu van een xmax 300.
 

Een vraag , voor het aansluiten van een druppellader.
Hoe kom ik bij de accu van een xmax 300.

De dealer heeft voor mij daarvoor een kabeltje gelegd die uitkomt in het handschoenkastje rechts. De accu zit achter het windscherm denk ik maar ik ben geen mekanieker...... Maar wat verteld de gebruiksaanwijzing daarover ??
 



De dealer heeft voor mij daarvoor een kabeltje gelegd die uitkomt in het handschoenkastje rechts. De accu zit achter het windscherm denk ik maar ik ben geen mekanieker...... Maar wat verteld de gebruiksaanwijzing daarover ??
 
Daar staat niks over in.Weet dat hij daar zit .
Maar hoe gaan de kappen eraf?
Misschien heeft hier iemand ervaring mee
.
 
Is er iemand met ervaring met een andere variateur op de Xmax 300? (Multivar, J Costa, etc) Ik begrijp dat je dan bij de stoplichten en het sprintje naar de 100 wat meer punch hebt. Kan veel vinden wat het doet bij andere motorscooters, maar nog niet echt specifiek voor de Xmax 300. Heb ook begrepen dat je topsnelheid wat kan afnemen, afhankelijk van de gebruikte rollers. Nou wil ik liever niet teveel inleveren op de topsnelheid daar ik regelmatig op 130km/h snelwegen zit.
 
Hey elsalvador, contact Nico van maksor-scooterparts.com eens. Ik weet zeker dat hij je goede adviezen kan geven. Hij is ook distributeur van dr.Pulley.
Met de juiste rollers en eventueel een andere vario (misschien geeneens nodig) loopt je scooter sneller naar de 100 en zal de topsnelheid niet minder worden.
 
Oh ja, ik heb een sportscherm ipv standaard. Toch maar een fotooke.

Beetje late reactie, maar ziet er goed uit met dat lage ruitje! Zal een hoop gebulder rond je hoofd schelen. Niet eens alleen herrie, maar ook geschud aan je hooft. Van hoge windschermen krijg ik vaak na het rijden echt koppijn. Bij mij gaan ze er dan ook vaak af, zeker in de zomer omdat er dan helemaal geen luchtstroom is. En 120-130km/u is prima vol te houden zonder windscherm op een gewone motor, zal hier bij vast niet veel anders zijn.
 
Is er iemand met ervaring met een andere variateur op de Xmax 300? (Multivar, J Costa, etc) Ik begrijp dat je dan bij de stoplichten en het sprintje naar de 100 wat meer punch hebt. Kan veel vinden wat het doet bij andere motorscooters, maar nog niet echt specifiek voor de Xmax 300. Heb ook begrepen dat je topsnelheid wat kan afnemen, afhankelijk van de gebruikte rollers. Nou wil ik liever niet teveel inleveren op de topsnelheid daar ik regelmatig op 130km/h snelwegen zit.

Ben er ook wel nieuwsgierig naar. Ik kom eigenlijk nooit op de snelweg met de X-Max dus topsnelheid maakt me niet zo veel uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan