De nieuwe Yamaha Xmax 300

@elsalvador, welkom en gefeliciteerd met de nieuwe X Max...... Wij willen foto’s zien :-)

Turbulentie rond de helm heb ik opgelost met een sportscherm te monteren. Anderen hebben een hoger scherm ( Die anderen zullen ook wel reageren denk ik zo )

Inrijden met zoveel mogelijk wisselende snelheden, denk dat ik in het begin niet boven de 70 per uur reed.
 
Hoi johan. Nee de xmax gaat plaats maken voor een honda st 1300. Gister is de verkoper wisten kijken van de st,en we zijn t eens geworden. Dit wordt me nieuwe bike.
 

Bijlagen

  • $_84 (3).JPG
    $_84 (3).JPG
    35,1 KB · Weergaven: 24
@elsalvador, welkom en gefeliciteerd met de nieuwe X Max...... Wij willen foto’s zien :-)

Door het slechte weer is hij nu al zijn maagdelijkse showroom glans kwijt :-( Zodra het wat beter weer is maak ik hem weer schoon en zal ik wat fotos maken en posten.

Mijn dealer gaf aan dat ik de eerste 300KM mak aan moet doen mag best een beetje aan het gas hangen maar niet overdrijven. Na de 300KM belasting verder opbouwen en dan na de eerste oliewissel op 1000KM mag hij voluit. Het blijft altijd een eeuwige discussie, maar mijn ervaring is dat je niet te soft moet inrijden. Daar krijg je een kwieker blok(je) van.
 
Mooi ding, wel even de sticker van het voorspatbord en de linker zijkant halen. :X
Ik zit er ook over te denken om een nieuwe Iron Max aan te schaffen. :Y
 
Mooi ding, wel even de sticker van het voorspatbord en de linker zijkant halen. :X
Ik zit er ook over te denken om een nieuwe Iron Max aan te schaffen. :Y

Ja die sticker aan de linker zijkant moet er ZEKER vanaf. Die andere sticker laat ik er nog even opzitten om reclame te maken voor de leverancier ;-)
 
@elsalvador heel mooie machine! Ga je veel plezier van hebben. Heb zelf ook een hoger scherm geplaatst en ben er super tevreden van. Over een maand of twee ga ik het kortere sportscherm eens proberen, lijkt me fijn om in de zomer wat frisse wind te voelen.

@Scooterbulletje proficiat met je overstap naar de Honda. Gezien het aantal kilometers dat je rijdt kan ik dat best begrijpen. Ben zelf ook aan het denken om een Yamaha Niken te gaan testrijden. Ga daar donderdag een afspraak voor maken. Heb momenteel bijna 4000km op 3 maanden tijd. Vroeg de dealer wat ik nog kon krijgen voor de X-Max en hij zei in de garage max. 3.500 EUR en particulier misschien 4.500 EUR. Vind ik wat weinig dus mss heb ik er twee binnenkort als het financiëel kan 😋

Wat ik wel onlangs gedaan heb is met de meegeleverde sleutel onder het zadel de vering één tandje zachter gezet. Man wat een verschil! Dat had ik al veel eerder moeten doen. En niet echt last van bouncing effect ofzo. Alleen met 2 er op wel een klein beetje, maar dan kan je 'm altijd terug een tandje harder zetten, is zo gebeurd.

Wat me ook opviel is dat het verbruik op de autostrade 1 liter op 100km meer is dan op de kleine wegen. Normaal 3,3 tot 3.5 l/100km en op de autostrade komt dat neer op 4.5 l/100km. Dat ligt aardig dicht bij het verbruik van een Yamaha Niken, 5.5 l /100km waar ik nu wat zot van ben 😋
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een proefritje gemaakt op de 300 Iron Max. (heb zelf een 250 Iron Max 2016)
Wat een verschil zeg. Pakt veel beter op en voelt stukken beter aan.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is de testrit verlopen Darklite1 ??.....
Is er toch nog niet van gekomen, beetje druk geweest de laatste tijd. Toch nog eens aan het overwegen om een betere vering te steken achteraan... Moest Ohlins nu eens de YA740 terug beginnen fabriceren.... Zou ook een T-Max kunnen overwegen, want dat gestuiter op de Belgische wegen stoort me echt. Choices, choices,..
 
Terug
Bovenaan Onderaan