De nieuwe Yamaha Xmax 300

Paar keer door de regen gereden deze week. Voor wie zich afvraagd hoe de scooter er dan voorkomt met die sportieve kentekenplaathouder kan ik gerust stellen. Die is niet meer bespat dan met de originele kentekenplaathouder (Wat een woord zeg....)
En die witte letters op de banden zijn ook nog steeds wit....

Fotootje bijgevoegd......
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    856,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Wat mij wel opvalt is dat die buis onderaan de machine, degene die verbonden is met de uitlaat, snel lijkt te roesten. Is dat bij jullie ook zo? Ik heb natuurlijk wel door weer en wind gereden de laatste tijd.

Wat me ook opviel met het groter scherm is het benzineverbruik. Ben nu 2 keer op de autostrade gaan rijden en het verbruik is van 3.4 l/100km naar 3.7 gesprongen in één keer. Nu moet ik wel toegeven dat er enorm veel tegenwind was. Heb ook mogen ervaren, aan hoge snelheid 120km/u, hoe de tractie werkt op nat wegdek met veel wind. Hij begon toch even te schuiven en dat joeg me de stuipen op het lijf. Er was een plek op de weg met een nieuw stuk asfalt en dat leek zelfs aan hoge snelheid heel glad te zijn.

@JohanX fijn om te horen. Je vangt waarschijnlijk veel wind en regen ook met het lager scherm? Heb jij het standaard sport scherm van Yamaha?
 
Buis roest onderaan is bij mij ook zo DarkLite1.

Een hoger verbruik lijkt mij een logisch vervolg met een hoger scherm.

Bij regen rij ik via de binnenwegen, dat scheelt natuurlijk voor de wind maar het gebulder stoorde mij meer dan de wind die ik nu voel op de borst.
Is idd het sportscherm van Yamaha.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    478,4 KB · Weergaven: 46
Het begint meer mooi weer te worden, vanmoren 0 graden en nu 14 en volle zon. Dus, ik denk me een sportscherm aan te schaffen zoals @JohanX er een heeft. Nu heb ik wel een Ram X Mount voor mijn GSM boven mijn stuur en het zou dus handig zijn moest die nog een beetje beschermd zitten. Daarom dacht ik aan dit scherm:
- Puig

Het is 17cm korter dan het origineel en zal dus hopelijk meer op de aerodynamica van mijn help terugvallen dan de het standaard scherm waar ik net in de gebroken flow zat. Opinions are welcome :)

PS: Johan, ik ga dadelijk enkele foto's maken van mijn bouten onderaan. Dan kunnen we zien of die van mij ook oxideren.
 
Daarom dacht ik aan dit scherm:
- Puig

Het is 17cm korter dan het origineel en zal dus hopelijk meer op de aerodynamica van mijn help terugvallen dan de het standaard scherm waar ik net in de gebroken flow zat. Opinions are welcome :)

Daar horen bar-end spiegels bij DarkLite1 :-) Staat zoveel sportiever dan met de originele spiegels.......
 
Hehe... :P Heb die 'Dark smoked' besteld bij Puig. Met de warmere temperaturen gaat dat veel fijner zijn om mee te rijden. Zo duur het is het nu ook niet. Als een T-Max op onderhoud gaat kost dat min. 250 EUR. Voor dat geld heb ik nu een winter en een zomerscherm gekocht. althans zo verantwoord ik het aan mezelf lol.

@JohanX v.w.b. de bar ends, ik vind dat echt wel super vet om te zien! Ben alleen bang dat ik dan weer wat breder word dan met de standaard spiegels, kan ook een illusie zijn, moet het nog eens bekijken. Waar heb jij de jouwe gekocht?

Ik vermoed wel dat met het lager scherm de indruk van 'snel rijden' vlugger zich sneller zal voordoen. Nu met het hoge scherm merk ik dat ik echt overal voorbij vlieg alsof het niks is. Gewoon omdat ik geen wind voel in mijn gezicht/borst. Dat zomerscherm gaat mij dus wat temperen denk ik, en misschien zeg ik dan ook net als Johan dat alles boven de 90 snel aanvoelt.

Ondertussen ook een extra helm gekocht om eens iemand mee te nemen. Gelukkig liep er nog een promotie van 10% en ik moest die dag nog beslissen want de volgende dat was de promo voorbij. Voor 219 EUR heb ik dan de gele Galva gekcoht, model 2019. Galva gekcoht, model 2019
 
Met Bar-End spiegels is hij niet breder dan met de originele. Je hebt er zelfs een beter zicht mee. Koop echter geen Chinese variant, die trillen en verzetten zich op slecht wegdek.

De mijne gekocht bij mijn dealer. Is van het merk Booster, moet eens zoeken welk type......
 
Ziet er idd wel leuk uit moet ik zeggen, vooral met dat korter scherm. Ben daarvoor speciaal gaan terugkijken naar jouw foto's Johan. Knap gedaan! Ik heb ze hier gevonden. hier gevonden. Thinking about it/// Is het normaal niet zo dat de spiegels zich onder the stuur bevinden ipv erboven zoals bij jou? In elk geval. super vet!
 
Idd DarkLite1, je kan ze zowel naar onder gericht als naar boven gericht op het stuur monteren. Naar boven leek mij het mooist en handigst.
De spiegel zelf kan je nog eens 180graden naar buiten draaien, dan wordt het iets breder dan dat ze bij mij staan. Is te zien hoe breed je zelf bent :-)
 
Waarom gebruik je je smartphone op de motor?

Ik heb t vroeger ook gedaan vanwege tomtom en spotify, maar n smartphone is breekbaar en niet waterdicht.
Nu heb ik een TomTom rider met active houder. Veel mooier, netter, waterdicht, laadt meteen op in de houder.

Spotify doe ik via mn oordoppen
 
Waarom gebruik je je smartphone op de motor?

Ik heb t vroeger ook gedaan vanwege tomtom en spotify, maar n smartphone is breekbaar en niet waterdicht.
Nu heb ik een TomTom rider met active houder. Veel mooier, netter, waterdicht, laadt meteen op in de houder.

Spotify doe ik via mn oordoppen
Omdat ik uit ervaring weet dat het kaartmateriaal op een vaste gps snel outdated raakt. Bijkomend gebruik ik nogal eens graag Waze en Google maps afwisselend. Het is ook fijn dat als ik iets opzoek in Google ik direct op navigate to kan klikken. Daarna in de houder zetten, stroom kabeltje erin en we zijn weg. Gewoon handig. Ondertussen zijn gsm's spatwaterdicht, maar toch doe ik er soms een plastiek zakje over. No problem.

PS: welkom hier, rijd je ook met een X-Max?
 
@gespierde spijker
Ik zou toch eens kijken bij een motorzaak voor een 2e handsje en gewoon vragen of je een wat langere proefrit kan maken dan een half uur of uur.
Ik zie ook niets bij Motoshare staan. Gelijk ook; je leent je motor(scooter) niet uit, net zoals je vriendin of portemonnee.

Maar je kan 'm zo kopen zonder proefrit hoor, heerlijke motorscooter. :+
 
Tijdens de motorbeurs in Utrecht kon je gratis een testrit op parcours maken. Ik heb dat ook gedaan en ik moet zeggen het is een fijne scooter. De xmax 300 schijnt ook als een van de weinigen een echte motorfiets voorvork te hebben.
 
Verhuur is vanaf april, maar demo's vanaf maart beschikbaar. Dus dan zou je dit weekend al op een X-Max 300 kunnen rijden.
Hebben ze bij Van de Kuinder nog die website over promotie van motorscooters om files te bestrijden?
 
Hebben ze bij Van de Kuinder nog die website over promotie van motorscooters om files te bestrijden?[/QUOTE zei:
Ik zou het niet weten, ik heb van deze site nog nooit gehoord.

Groeten eip.
 
Bestaat toch niet meer... het was scooterxperience.nl, die linkt nu nog wel door naar de hoofdsite.
Je kon dan een paar dagen een motorscooter meenemen, om te ervaren hoe het is om daarmee door de files te komen.
Als 1 op de 10 automobilisten op een motor of motorscooter zou kruipen, heb je 40% minder files. Maar we staan allemaal net zo gezellig in de lange rij. Kan je in elk geval lekker op je telefoon spelen de hele rit, ook als het weer een beetje aan het doorrijden is.
 
Leuk te zien dat er een forum is met een topic voor de x max 300. Na lang oriënteren en vele proefritjes heb ik de x max 300 besteld in de iron max uitvoering. Morgen ga ik hem ophalen :-) De reden om voor de iron max te gaan is voor de looks, maar de meerprijs was vooral te verantwoorden omdat de iron max standaard een comfort zadel heeft die ik sowieso al wou hebben. Daarnaast heb ik een iets hoger windscherm besteld omdat ik tijdens de proefrit veel last had van turbulentie rond mijn hoofd. De verhoogde scherm van Yamaha vind ik lelijk staan, dus daarom een Givi D2138S uitgezocht.

Alvast vooruitlopend: hoe hebben jullie de x max ingereden en zijn er eventuele tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan