De nieuwe Suzuki Burgman 400

Hoi Monomuis.
Ik heb eerlijk gezegt mijn Xmax400m tot op heden nog nimmer voluit gehad.
Wel eens op 130 gehad, maar dat gaat ze makkelijk redden evenals een Xmax300.
Ik denk dat mijn Xmax400 makkelijk 150 moet kunnen halen, en dan als echte kilometers.
Zal zo'n 165 op de teller zijn vermoed ik.
Vanwege mijn beroep ben ik extra voorzichtig met het overtreden van snelheidsovertredingen.
Ik kan het NIET riskeren mijn rijbewijs te laten afpakken door een overijverige en oplettende diender.
Dus vandaar dat ik er doorgaans iets boven zit.
Dus in de bebouwde kom is dat 60, op 80 wegen rond de 90 en op de snelweg maximaal 130 of 140.
Laatst met de Deauville even de 150 aangetikt, maar zijn geen snelheden waarmee ik constant rondtokkel.
Vr Gr
 
@eip daar zit nu dus gewoon normale olie in? Vaag...

@dylanpilot De 300 haalt iets van 155km/u op de teller, trek daar 8% af. De 400 zal inderdaad wel 165 ofzo op de teller halen.
Als je je rijbewijs niet kwijt kan raken, moet je het niet opzoeken ook. :) Ach, mijn naked kan ook 220km/u, maar vaak kom ik toch ook niet boven de 140 op de teller. Dat is het voordeel van een naked, je krijgt last van de wind. :)
 
afgelopen week de eerste beurt gehad, kilometerstand was 1100,. Op naar de 1500 dan mag ik eindelijk vol gas geven ! De kostten van de beurt was 50 euro. De burgman bevalt goed. Had wel wat last van zadel maar is nu wat beter sinds ik het zadel kussen 1 stand naar voren heb gezet en meer tegen het kussen aanzit.
 
ga ik ook proberen standje naar voren,langer dan een uur gaat het zeer doen.

Dat is mooi, dat, dat kan. Bij m,n X-max 300 kan dat niet, maar ik kan er toch nog met mijn kont tegen aan zitten, en dat geeft net dat stukje ondersteuning, en .dat zit wel zo prettig.
 
Wat ik mij dan wel afvraag.........hebben jullie ook net als ik op de langere ritten geen last van de onderrug?
Ik heb dus een Xmax400 met comfortzadel.
Aan mijn zitvlak zelfs na uren rijden geen last door het zadel, maar krijg wel last van de onderrug doordat ik op de 1 of andere manier toch onbewust iets onderuit zit.
Ik merkte dat een paar weken geleden toen ik de hele dag aan het rijden was.
Het frapante is dat mijn 10 jaar oude Honda Deauville met origineel zadel dus gewoonweg veel en veel beter zit dan welke motorscooter ik heb gehad.
Komt met name door de totaal andere zithouding en toch iets actievere houding die ik op de Deauville heb,
Ik was dus laatst eigenlijk wel wat teleurgesteld door mijn Xmax400.
Lange ritten is verreweg van plezierig en had niet gedacht dat zoiets kon bij dit type motorscooter.
Ik ben zelf 1 meter 83 lang, dus daar kan het eigenlijk ook niet aan liggen.
Ik zit er stilletjes aan te denken om mijn Xmax400 volgend jaar dus van de hand te doen.
Wat ik helemaal jammer vind is dat die oude Honda Deauville dus veel lekkerder zit en met name op de lange ritten zonder enig last van zitvlak of onderrug goed uit te houden is.
Vr Gr
 
Dat is jammer te horen dylan van je rug en last wat je er van heb. Heb zelf een xmax 300 met comfortzadel,en heb nergens problemen mee. Gister nog een toerrit ermee gereden,en bevalt super. Ik zweer echt bij t comfortzadel. Maar heb jij t comfortzadel of t orginele xmax 400 zadel dylan.
 
Fijn om te horen dat jouw Xmax300 goed bevalt.
Ik heb afgelopen zomer bij bestellen van de Xmax400 gelijk het comfortzadel mee laten bestellen en toen de scooter binnenkwam bij de dealer heeft de monteur gelijk het originele zadel vervangen voor het comfortzadel.
Ik zit tijdens het rijden ook net als jullie heerlijk tegen het opstaande randje aan.
Maar kennelijk is de scooter zithouding toch niet zo comfortabel voor mij.
Heb inmiddels 5000km gereden met mijn Deauville en die zit met name op de lange ritten toch lekkerder.
Volgend jaar maar eens kijken hoe ik dit ga aanpakken.
Vr Gr
 
ga ik ook proberen standje naar voren,langer dan een uur gaat het zeer doen.
Vandaag lang stuk gereden met rug standje naar voren, geeft meer steun en verandert je houding wat, je zit dan iets rechterop. Wat minder druk op het stuitje ! Maar naar half uurtje of zo gaat het toch weer zeer doen, nu iets lager omdat je rechterop zit. Het is geen rugpijn maar meer brandend gevoel. Misschien heeft het wel met de zadelbekleding te maken, alleen op het bestuurder gedeelte zit nml een soort van anti slip. Wat het een beetje stroef maakt waardoor je irritatie krijgt ! De rest van het zadel is van een andere soort en voelt veel zachter aan. Kan me haast niet voorstellen dat het aan de vulling en zachtheid van het zadel ligt, dat voelt goed aan, het is zelfs 20 mm dikker gemaakt bij deze burgman. Is maar een theorie weet het niet zeker !
 
voordeel met een scooter is dat je je benen kan verzetten ik 3 standen waarbij me voeten naar achteren heel veel scheelt.
ik heb vooral last op me buitenlandse trippen dan zit ik zo 500km per dag op die scooter.
op de bmw scoot had ik nergens last van ,downtown 300 ook niet beverly 350 ook niet.
en op me django 125cc ook niet.
 
scoot staat bij goedhart gratis hale en brengen was de actie voor de service beurt,nieuwe voorband en 18 gram dr pulley komt erin.donderdag komt ie terug ben benieuwd wat de rollen doen.ik gok op iets sneller optrekken onder de 80km per uur en topsnelheid iets omhoog door lager toerental.
 
scoot staat bij goedhart gratis hale en brengen was de actie voor de service beurt,nieuwe voorband en 18 gram dr pulley komt erin.donderdag komt ie terug ben benieuwd wat de rollen doen.ik gok op iets sneller optrekken onder de 80km per uur en topsnelheid iets omhoog door lager toerental.

Dat is mooi, wordt ook gelijk de riem vervangen, of heeft ie nog geen 24.000km gelopen. Ze kunnen in ieder geval kijken of die nog goed is.
 
ik rij met hoog givi scherm en topkoffer, 140km op de teller is de max maar dan gaat ie de begrenzer af en toe in.
ik denk zelfs dat ie zuiniger gaat rijden. maar hij rijd zuinig zat en ik rij altijd vollebak optrekken en snelweg.
daar zit ook gelijk mijn knel punt ik verveel me een beetje qwa power .
 
Laatst bewerkt:
dat is idd het enigste wat tegenvalt op de burgman 400 en het zadel is zwaar shit.
voor de rest top scooter
 
net stukje gereden met de nieuwe rollen drp 18 gram te kort om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen maar mijn eerste indruk is dat de scoot veel minder hoeft te werken onder de 100km per uur. topsnelheid kom ik morgen aan toe.
edit net 40km snelweg gereden top licht iets lager 5km en 1200 toeren minder op top snelheid.
dat moet ik nog effe beter testen kan aan de wind liggen.
tot zover tevreden op de top snelheid na
 
Laatst bewerkt:
#213
de kosten tot nu ,bij 1700km de eerste olie wissel gehad 29 euro kosten,de 2 beurt bij 9000km was oliewissel en kleine beurt 119 euro dat zijn de kosten na 10000km. bij 14000km nieuwe achterband (scootersmart) nieuwe remblokken en beetje olie 160 euro bij van der kuinder. bij 15500 km de 3 beurt was 350 euro geen gekke dingen op de bon zat het wisselen van de drp bij inbegrepen(wel zelf aangeleverd).
 
net stukje gereden met de nieuwe rollen drp 18 gram te kort om er echt iets zinnigs over te kunnen zeggen maar mijn eerste indruk is dat de scoot veel minder hoeft te werken onder de 100km per uur. topsnelheid kom ik morgen aan toe.
edit net 40km snelweg gereden top licht iets lager 5km en 1200 toeren minder op top snelheid.
dat moet ik nog effe beter testen kan aan de wind liggen.
tot zover tevreden op de top snelheid na

Wind tegen kan net het verschil maken. Ga je het morgen weer proberen, als je dan weet uit welke richting de wind komt, dan kun je een keer tegen en met de wind mee in de rug rijden, en zo zien wat het verschil is in topsnelheid. En wat het je oplevert ten opzichte van de orginele rollen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan