De Nieuwe Ducati Scrambler

Heb ik weer: Schuiven in de bocht en er vervolgens achter komen dat er (veel!) olie lekt langs de afdichting van het oliefilter en dat komt natuurlijk op de achterband terecht. Geen ongelukken, maar nog nooit meegemaakt! Filter is origineel Ducati.
Filter was aangedraaid met het juiste koppel, maar blijkbaar teruggedraaid. Heeft iemand dit ook wel ns meegemaakt?
Morgen voor 5 dagen naar de Hunsrück. Hopelijk blijft het filter dan vast zitten!
 
Heb ik weer: Schuiven in de bocht en er vervolgens achter komen dat er (veel!) olie lekt langs de afdichting van het oliefilter en dat komt natuurlijk op de achterband terecht. Geen ongelukken, maar nog nooit meegemaakt! Filter is origineel Ducati.
Filter was aangedraaid met het juiste koppel, maar blijkbaar teruggedraaid. Heeft iemand dit ook wel ns meegemaakt?
Morgen voor 5 dagen naar de Hunsrück. Hopelijk blijft het filter dan vast zitten!
Zo dat is vast even schrikken. Gelukkig wel erop gebleven. Ik heb het met de Buell wel eens gehad dat de hele boel onder de olie zat na een opgeblazen koppakking en dat is toch een naar idee als je er over nadenkt wat er kan gebeuren.
Zat dit filter er net op?Nooit eerder iets over gehoord maar zet hem gerust iets vaster denk ik. Een momentsleutel is natuurlijk ook altijd maar de vraag hoe precies deze is zeker na een aantal jaar. Wel een rot idee als je net op reis moet, zou het nog maar een keertje extra checken onderweg.
Veel plezier in ieder geval op weg naar en in de Hunsrück. Kan niet wachten ook weer die kant op te gaan maar heb nog niks gepland. Ik hoop dat je mooi weer hebt. Ben benieuwd naar welke routes je daar gaat rijden en hoe het verder is.

We moeten binnenkort weer eens kijken of we weer een leuk toertje kunnen plannen met de forumleden.
 
Enne, nee ik ben ook nog niet tegengekomen dat er filters lekken of losdraaien. Kan inderdaad heel gevaarlijk zijn...
 
Geldt alleen voor Ducati Scramblers of voor Scramblers in het algemeen.
Ik zie persoonlijk geen probleem met Scramblers van een ander merk aangezien het kwa karakter allemaal wel goed bij elkaar past maar tot nu toe waren het alleen Ducati's. Ik weet uiteraard niet hoe de andere hier over denken maar vermoed niet dat dit problemen gaat geven.
Waar in Nederland woon je ongeveer en heb je toevallig ervaring met leuke routes of misschien een route in gedachten? We zitten redelijk verdeeld over het land dus proberen meestal een beetje centraal te plannen.
 
Wat mij betreft mag je meerijden hoor, maar dan ben je qua merk wss in de minderheid...😄 Wat voor Scrambler heb je? Altijd leuk om te weten...
 
Laatst bewerkt:
👍🏻
Ik heb vorige maand een BMW R nineT Scrambler gekocht. Keuze was tussen de BMW of Ducati. Bij Goedhart in Bodegraven heb ik gekeken naar de verschillende Ducati Scramblers (en met een schuin oog ook nog naar Triumph). Uiteindelijk na een proefrit op de Beemer heb ik deze gelijk gekocht.
1394743


Zelf woon ik in het midden vh land, dus dat komt goed. Het lijkt mij wel eens leuk om met een aantal te rijden. Hoe zien jullie tochten er meestal uit, qua km’s en tijd?
 
👍🏻
Ik heb vorige maand een BMW R nineT Scrambler gekocht. Keuze was tussen de BMW of Ducati. Bij Goedhart in Bodegraven heb ik gekeken naar de verschillende Ducati Scramblers (en met een schuin oog ook nog naar Triumph). Uiteindelijk na een proefrit op de Beemer heb ik deze gelijk gekocht.
Bekijk bijlage 1394743

Zelf woon ik in het midden vh land, dus dat komt goed. Het lijkt mij wel eens leuk om met een aantal te rijden. Hoe zien jullie tochten er meestal uit, qua km’s en tijd?
Mooie fiets! :t
Ik heb zelf ook gekeken naar BMW en Triumph maar na een flink aantal BMW's ben ik na de Ducati 800 Scrambler behoorlijk gegrepen door het motor karakter, geluid en beleving van de Ducati's. Al blijft de Urban GS mij nog steeds wel trekken qua looks.
Als we een toertje plannen is het vaak 's ochtends ergens afspreken dan lekker toeren en dan vaak nog ergens gezellig lunchen. We zijn er vaak wel een dagje zoet mee.
Verleden jaar zijn we ook nog met 3 man in de herfst naar Duitsland geweest voor een lang weekend, hetgeen wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar is.
 
Zeker een hele mooie fiets. Ik woon ook in het centrum van het land. Meestal spreken we af op een verzamelpunt en gaan we na een bakkie een ritje maken. Je kunt het vergelijken met een kronkelroute van een TomTom. Zo veel mogelijk tussendoor en liefst geen snelwegen. We hebben ook wel eens een leuk museum bezocht op 1 van de tochtjes. Ritduur: laten we zeggen vanaf 10:30 tot een uurtje of 15:00. Daarna kan een ieder nog naar huis rijden. Iets in deze trent.
 
Dat lijkt mij zeker leuk inderdaad. Ik kom vanuit Rotterdam en ergens in het midden van het land afspreken is vaak wel praktisch. En voor een weekendje Duitsland ben ik altijd wel in, de enige voorwaarde is dat ik het in mijn agenda geschoenlepeld krijg.

Nou, laten we dan de grote onderhandeling maar beginnen: op welke zaterdag/zondag gaan we een rondje in NL rijden dan? :]
 
Indien mijn Scrambler tussen jullie Scramblers mag rijden lijkt het me leuk om zo'n tocht te maken😄
De datum is nog wel even onder voorbehoud voor mij.
 
Die dag kan ik zeker niet en dat is echt niet zo, omdat ik iets tegen "non-Duc-scramblers"zou hebben. Van mij mag iedereen mee; als 't maar op de motor is!
Misschien is het handiger dat we even aangeven wanneer we wel kunnen. Ik kan alleen 8 en 30 Juni niet. Er zijn 5 zaterdagen en 5 zondagen in juni dus ik hoop dat we ergens een datum kunnen vinden waarop er zoveel mogelijk mensen kunnen.
 
Sorry voor de late reactie, kom net terug uit Bali. Ja, de ABBA stand heb ik nog!
Ik zie dat ik je geen prive berichten mag sturen. Dan maar zo.

Als het mogelijk is zou ik die graag willen overnemen. Nu woon ik in Rotterdam, dus heen-en-weer rijden naar Friesland kost wel heel erg veel benzine. Zou je het willen opsturen, en wat zou je er graag voor willen hebben?
 
Eindelijk weer eens tijd voor een heerlijke rit! :] Mooi ritje uitgezet op de TomTom 550 en ik waande me zowaar toerist in mijn eigen provincie.
De nieuwe SWMotech Legend Serie tanktas werkt prima en er kan redelijk wat in. Dit lost aardig het gebrek aan ruimte op op de Scrambler 1100.
De nieuwe handschoenen van Furygan (de Fit-R 2) zitten erg lekker en laten veel wind door voor koeling. Minpunten zijn het gebrek aan een "touch" vinger voor de smartphone en ze gaan wat lastig aan met de dubbele manchet. Kortom het was echt weer genieten! Zag ook nog een andere Scrambler 1100 Special rijden.
IMG_20190526_175439_914.jpg
IMG_20190526_173334_453.jpg
 

Bijlagen

  • 20190526_142119.jpg
    20190526_142119.jpg
    222 KB · Weergaven: 4
Ja, Zeeland is fantastisch. Zeker aan zee. Wat dat betreft ben ik wel een beetje jaloers... Vorig jaar een lang weekend in Zeeland geweest, toen nog met mijn vader. Ik heb er erg goede herinneringen aan...
 
Ik zie dat ik je geen prive berichten mag sturen. Dan maar zo.

Als het mogelijk is zou ik die graag willen overnemen. Nu woon ik in Rotterdam, dus heen-en-weer rijden naar Friesland kost wel heel erg veel benzine. Zou je het willen opsturen, en wat zou je er graag voor willen hebben?
Geen probleem hoor, 75 euro + verzendkosten. Ik zal even uitzoeken wat deze zijn. Ik woon trouwens in Ost-Friesland (da,s in Duitsland).
Maar wel vlak bij de grens, kan het dus via NL post opsturen.
Laat maar weten of dat OK is.
 
Geen probleem hoor, 75 euro + verzendkosten. Ik zal even uitzoeken wat deze zijn. Ik woon trouwens in Ost-Friesland (da,s in Duitsland).
Maar wel vlak bij de grens, kan het dus via NL post opsturen.
Laat maar weten of dat OK is.

Dat is incl de ducati scrambler adapter toch? Dat is in orde en fijn dat je het wilt opsturen. Mijn telefoonnummer is 0623861089. Als je mij een bericht stuurt, dan kunnen wij het verder via de telefoon afhandelen. Dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan