De "echte" motorrijder ?

  • Onderwerp starter Anoniempje728
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had dit weekend wel iets waardoor ik mezelf een echte motorrijder kon noemen.

Ik moest de accu van m'n AUTO aan de lader hangen. (M'n motoraccu heeft dat nog nooit nodig gehad, zelfs in de winter niet)
 
Ik had dit weekend wel iets waardoor ik mezelf een echte motorrijder kon noemen.

Ik moest de accu van m'n AUTO aan de lader hangen. (M'n motoraccu heeft dat nog nooit nodig gehad, zelfs in de winter niet)
Ik vraag mij wel eens af hoe lang je met zo’n klus bezig bent .
 
Als echte motorrijder best lang. Eerst moet je bekijken hoe je ook alweer bij de accu kunt komen. Stoel eraf... shit, daar zit 'ie niet. Verder zoeken...
 
Niet te vroeg juichen.
Mijn autootje heb ik nu 8 jaar. Nooit iets gedaan met de accu.
In de tussentijd ben ik voor de motor al aan mijn 4e of 5e (?) accu bezig. Mijn motor lust de accu rauw en 'eat it for breakfast !'
 
Ik had dit weekend wel iets waardoor ik mezelf een echte motorrijder kon noemen.

Ik moest de accu van m'n AUTO aan de lader hangen. (M'n motoraccu heeft dat nog nooit nodig gehad, zelfs in de winter niet)
Dit klopt om verschillende redenen niet:
- echte motorrijders hebben geen auto.
- die accu was leeg door duizenden stadsritjes.
- je hoefde de accu niet op te laden want een echte motorrijder pakt dan de motor.
- een lege accu opladen heeft vrijwel nooit zin.
 
Niet te vroeg juichen.
Mijn autootje heb ik nu 8 jaar. Nooit iets gedaan met de accu.
In de tussentijd ben ik voor de motor al aan mijn 4e of 5e (?) accu bezig. Mijn motor lust de accu rauw en 'eat it for breakfast !'

Dan zou ik eens naar je spanningsregelaar kijken.
 
Ja, dat is het eerste waar je aan gaat denken.
Spanningen opgemeten, maar alles netjes zoals zou moeten.
Zelfs een paar 100km gereden met de voltmeter aangesloten voor controle tijdens het rijden.
Steeds onderweg tussen 14.2 en 14.5V. Dus NIETS bijzonders......................:?
 
Ja, dat is het eerste waar je aan gaat denken.
Spanningen opgemeten, maar alles netjes zoals zou moeten.
Zelfs een paar 100km gereden met de voltmeter aangesloten voor controle tijdens het rijden.
Steeds onderweg tussen 14.2 en 14.5V. Dus NIETS bijzonders......................:?
Koop je steeds weer dezelfde rotaccu?
 
Verschillende merken al geprobeerd. Maakt geen verschil................
Levensduur is bijna 'vast' precies 2 jaar. (houd een log bij) Eind juni ben ik weer aan de beurt!
 
Verschillende merken al geprobeerd. Maakt geen verschil................
Levensduur is bijna 'vast' precies 2 jaar. (houd een log bij) Eind juni ben ik weer aan de beurt!
Als je er dan half juni een nieuwe in zet en over 2 jaar begin juni, dan heb je nooit meer een defecte accu.:+
 
Dit klopt om verschillende redenen niet:
- echte motorrijders hebben geen auto.
- die accu was leeg door duizenden stadsritjes.
- je hoefde de accu niet op te laden want een echte motorrijder pakt dan de motor.
- een lege accu opladen heeft vrijwel nooit zin.
Motorrijden doe je voor je lol!
Regen, sneeuw, hagel, temps ver onder zero, dat maakt het allemaal zeer onplezierig!

Dus een beetje motorrijder zal wel gek zijn om zich nat te laten regenen.
Of in de winter met kouwe jatten op de fiets te zitten. Lekker in de auto met kacheltje aan!!!
 
Motorrijden doe je voor je lol!
Regen, sneeuw, hagel, temps ver onder zero, dat maakt het allemaal zeer onplezierig! wat meer gedoe met kleding en verwarmde handschoenen e/o handvatverwarming.

Dus een beetje motorrijder zal wel gek zijn om zich nat te laten regenen. maakt het niet zoveel uit als het een keer regent.
Of in de winter met kouwe jatten op de fiets te zitten. Lekker in de auto met kacheltje aan!!! Heeft goede kleding en handschoenen en hoeft dus niet te koukleumen tot de kachel van de auto een keer warm wordt of ramen te krabben in de kou.

Just my 2 cents :+
 
Haha, ja precies. In de winter ben ik voor de verandering eerder weg omdat ik niet hoef te krabben. En met verwarmde handschoenen ook geen last van versteende klauwen. Ga je een keertje met de auto op pad, zit je de eerste 10 minuten te verkleumen en kun je het stuur nauwelijks fatsoenlijk vasthouden omdat 't zo koud is. _O-
 
En als het regent loop je met de auto nog een takkenend vanaf je parkeerplaats terwijl je met de motor gewoon voor de deur afstapt.
 
Stelletje mietjes zijn het :Pik heb 20 jaar lang alleen maar een motorrijbewijs gehad,door weer en wind,sneeuw,hagel,ijzel,stortbuien ik moest
er doorheen en dat was nog in de tijd dat we nog echte winters hadden en motorkleding niks voorstelde,ik haalde koekblikken in met ijzel,zag ze in de berm belanden,en ik maar stug doorkachelen,in al die jaren niet 1 keer op mijn snufferd gegaan door het weer,kijk dat is een echte motorrijder8-)
 
Stelletje mietjes zijn het :Pik heb 20 jaar lang alleen maar een motorrijbewijs gehad,door weer en wind,sneeuw,hagel,ijzel,stortbuien ik moest
er doorheen en dat was nog in de tijd dat we nog echte winters hadden en motorkleding niks voorstelde,ik haalde koekblikken in met ijzel,zag ze in de berm belanden,en ik maar stug doorkachelen,in al die jaren niet 1 keer op mijn snufferd gegaan door het weer,kijk dat is een echte motorrijder8-)
animaties-gif-oud-en-nieuw-vuurwerk-3740968.gif



En je wist t al die tijd zelf,
'de echte motorrijder'
daar is tie dan,en wat heeft u gewonnen; eeuwige roem en gefeliciteerd ermee!
 
Nog een beetje witte rook uit de pijp ,
en *O**O**O**O**O*
 
Topic op slot, we kunnen verder met ons leven. In fact, laten we gelijk de term 'Motorrijder' officieel in de Nederlandse taal veranderen in 'RG-Gamma'. We zijn dan allemaal RG-Gamma's, met een RG-Gammabewijs op zak. In februari is dan weer de RG-Gammabeurs in Utrecht, we dragen allemaal RG-Gammakleding, godverdomme, wat RG-Gamma'en we allemaal wat af, zeg.

Ik doe alvast een voorzet voor een nieuw logo voor het forum!
1393582
 
Idd,ik wacht nog ff een react van de winnaar af en dan kan t slotje erop :t
Allen bedankt alvast voor de input en inspiratie ook ,ik weet nu misschien wat ik moet doen om erbij te horen:}




Nog 1 dingetje ,de echte motorrijder doet t met of zonder db-killer ?
 
Openen we dan nu een nieuw topic waar het gaat om de "echte motor" rijder?
Of rijdt de "echte" motorrijder automatisch ook op een "echte motor"? 8)7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan