dashbord lampje

holie2

Die hard MF'er
10 dec 2007
254
2
Mijn VT1100 uit 1985 heeft een electrisch probleempje.
Makkelijk op te lossen met een stickertje maar toch............
Het dashbordlampje van "Tail light" blijft regelmatig branden. (soms gaat hij na een tijdje uit)
Als ik echter achter de motor kijk dan brand het achterlicht gewoon en het remlicht doet ook normaal.
Waarschijnlijk dus ergens een kabeltje wat niet lekker zit.
Mijn vraag: waar begin ik te zoeken?
Ik heb al eens het bolletje vervangen maar zoals gezegd, hij doet het gewoon.
 
Toch geen led bolletje? Verder heb je bij gescheiden rem en achterlicht de kans dat je er een 10 wattje ipv een 5 wattje in moet doen. Anders kan je proberen om er een "Origineel yamaha lampje" in te zetten. Of de contacten goed corrosievrij maken.

Van dat lampje zal ik uitleggen: Achterlichtje is in dit geval 23/8 watt ipv 21/5 waarmee er iets meer stroom loopt zodat de electronica eerder denkt dat het lampje heel ipv stuk is

BULB, TAIL LAMP (12V23/8W) for RD250 1974 RD0 EUROPE 24RD0-300E1 - order at CMSNL
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik ga op zoek naar zo'n bolletje.
Een LED lamp heb ik geprobeerd maar dat helpt niet.
Ik zal eerst de contacten nakijken en extra schoonmaken.
 
Ik ga op zoek naar zo'n bolletje.
Een LED lamp heb ik geprobeerd maar dat helpt niet.
Ik zal eerst de contacten nakijken en extra schoonmaken.
Led lampje wordt juist herkend als een defect lampje, dat wil je er dus al helemaal niet inzetten.
Een extra belastingsweerstand zou ook al resultaat kunnen geven, al is het maar om te testen. Het is niet gezegd dat het aan de belasting ligt, de schakeleenheid kan ook stuk zijn, maar sluit 1 ding tegelijk uit :Y
Om te testen kan je er een lampje parallel aan zetten, als dan het dashboardlampje bladibla....
 
Terug
Bovenaan Onderaan