Dani Pedrosa deel II

Jawel Gerrit, alleen zag niemand m zitten :P
Dat was dan in de bak :Y :+ hij kwam niet boven de zijkant uit.

Jammer dat hij niet op de R1 start volgend jaar.
Jorge op de HRC Honda, Dani op een 2019 Yamaha, dat was wat geweest. _O-
 
Inderdaad had gehoop hem te zien op de M1
Oeps ja. :t

Pedrosa.jpg
 
Ik denk dat KTM raar bezig is de laatste tijd, Smith eruit en Pedrosa er in ? De man die regelmatig problemen heeft om mee te komen llijtk me niet de persoon voor tests ?! Smith naar Aprilia vond ik ook raar tot ik hoorde dat hij daar ook mag racen via wildcards.

Ik verwacht dan ook dat Aprilia komend seizoen wel een stap heeft gezet en KTM niet.. wat ik weer jammer vind voor jongens als een Zarco en Oliveira en Espargaro
 
Ik denk dat KTM raar bezig is de laatste tijd, Smith eruit en Pedrosa er in ? De man die regelmatig problemen heeft om mee te komen llijtk me niet de persoon voor tests ?! Smith naar Aprilia vond ik ook raar tot ik hoorde dat hij daar ook mag racen via wildcards.

Ik verwacht dan ook dat Aprilia komend seizoen wel een stap heeft gezet en KTM niet.. wat ik weer jammer vind voor jongens als een Zarco en Oliveira en Espargaro
Smith weet dat KTM testcoureur worden, zonder races dus, geen route terug is naar de MotoGP. Dat is wel zijn doel.
KTM en Dani hebben al eerder geflirt: zijn ex crew chief Mike Leitner speelt een grote rol bij de Oostenrijkse renstal.

KTM kent nu een beetje de klappen van de zweep en zal alles op alles zetten om naar voren te komen. Aprilia krijgt het budget niet van Piaggio, ondanks dat er nu wel een serieuzer testprogramma zal moeten komen. Ik verwacht dat KTM wel iets naar voren gaat komen (meer top-10 resultaten), maar Gresini en Aprilia hebben de afgelopen tijd zoveel steken laten vallen dat het wel even duurt voor ze echt om iets belangrijks mee kunnen gaan doen.
 
Ik snap het anderszijds ook ( deels ) wel hoor twonha ;)
Maar als ze mij de keuze gaven tussen smith ( al paar seizoen op de motor ) en Pedrosa ( zn hele leven op honda , problemen met banden/gewicht ) dan probeerde ik er uit te komen met smith, misschien allebei wat water bij de wijn doen ?

Aprilia zal nu echt wel "moeten"idd, 2 goede rijders maar een machine die niet top presteert en ook nog eens veel zuipt.
 
Ik snap het anderszijds ook ( deels ) wel hoor twonha ;)
Maar als ze mij de keuze gaven tussen smith ( al paar seizoen op de motor ) en Pedrosa ( zn hele leven op honda , problemen met banden/gewicht ) dan probeerde ik er uit te komen met smith, misschien allebei wat water bij de wijn doen ?

Aprilia zal nu echt wel "moeten"idd, 2 goede rijders maar een machine die niet top presteert en ook nog eens veel zuipt.

Ik dacht dat alleen hun straatfietsen daar last van hadden :p
 
Ik schat zomaar dat Mike Leitner, net wat beter dan ons:p, in staat is om te beoordelen hoe nuttig Dani kan zijn voor de ontwikkeling van de RC16.
Mannetje heeft een geweldige staat van dienst en zijn CV is een stuk imposanter als dat van Smith. Volgend jaar rijden er 4 RC16's mee in het veld. Natuurlijk met niet allemaal even ervaren coureurs, maar KTM zou toch grote stappen moeten kunnen maken.
 
Ik schat zomaar dat Mike Leitner, net wat beter dan ons:p, in staat is om te beoordelen hoe nuttig Dani kan zijn voor de ontwikkeling van de RC16.
Mannetje heeft een geweldige staat van dienst en zijn CV is een stuk imposanter als dat van Smith. Volgend jaar rijden er 4 RC16's mee in het veld. Natuurlijk met niet allemaal even ervaren coureurs, maar KTM zou toch grote stappen moeten kunnen maken.


Als je het vanuit oogpunt van prestaties bekijkt is pedrosa de grote winnaar.. alleen heeft zich nooit bewezen op verschillende merken en totaal geen verleden met deze KTM, daarbij vaak problemen door gewicht/ banden waardoor hij met de HRC honda regelmatig tussen de Ktm s rijd.
Dat hij wel wat kan staat natuurlijk gewoon vast maar alsnog snap ik de keuze niet helemaal
 
Als je het vanuit oogpunt van prestaties bekijkt is pedrosa de grote winnaar.. alleen heeft zich nooit bewezen op verschillende merken en totaal geen verleden met deze KTM, daarbij vaak problemen door gewicht/ banden waardoor hij met de HRC honda regelmatig tussen de Ktm s rijd.
Dat hij wel wat kan staat natuurlijk gewoon vast maar alsnog snap ik de keuze niet helemaal

Dani zal zeker tijd nodig hebben om te wennen aan een nieuwe manifacturer maar daar gaat hij de tijd voor krijgen en Dani heeft altijd bekend gestaan als iemand die erg goed de motor kan ontwikkelen. Hij heeft 18 jaar ervaring en zoals iemand hierboven al vermelde, Mike weet echt wel wat Dani kan en als hij van mening is dat Dani waardevol is, dan is dat zo
 
Geweldig nieuws natuurlijk, maar het eerste wat ik mij afvraag is hoe het dan zit met de banden volgend jaar.

Zijn probleem zijn de huidige banden en die zijn er volgend jaar toch ook nog?
 
Dat, of zoals ze het bij BTsport zo mooi omschreven; 'and the question on everybody's lips is why?'

Wat moet je in vredesnaam met een testrijder die qua postuur en daardoor rijstijl zo afwijkt van wat normaal is. Als de banden voor hem werken weet je vrij zeker dat ze voor je normale rijders veel te heet worden en niet werken, dus is je data en test waardeloos voor een normale coureur. Als de banden voor hem niet werken weer je zeker dat je normale rijders (veel) sneller zijn en is je data en test waardeloos voor een normale coureur. Tenzij ze bij KTM nog een batch dwergen hebben die staan te popelen om op een motogp fiets te gaan rijden en ze data nodig hebben van wat een dwerg op hun fiets doet, zie ik hier het nut niet van in, los van PR.

Overigens niets tegen Pedrosa als persoon/rijder, maar laat 'm bij KTM ontwikkelingsrijder worden voor het moto3 programma, daar zou zijn input wel van grote toegevoegde waarde kunnen zijn.
 
Altijd veel sympathie gehad voor Dani; klein van stuk maar een groot man.

Tnx Dani ; good luck @ KTM :t
 
Jammer dat hij weg is, voor mij het type zoals een topsporter zou moeten zijn. Rustig, bescheiden, eerlijk en een gentleman.
Achteraf gezien had hij 1 of 2 jaren eerder moeten stoppen vanwege de tegenvallende prestaties doordat banden en motor niet (langer) bij hem pasten, maar dat inzicht komt altijd achteraf. Een WK in de MotoGP had ik hem zeker gegund......
 
Terug
Bovenaan Onderaan