Dagobert II
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #76
Binnenkort krijg ik hulp bij het slopen van de CB-1.
Mijn broer komt met de bladblazer en zijn vriend neemt een kraanwagen met sloopkogel mee.
Ik ben zelf alvast begonnen met het een en ander. Tank, kappen, luchtfilter, radiator en uitlaat zijn er al af.
Nu bekeek ik het kastje dat achter het luchtfilter zit gemonteerd. Waar ook diverse stekkers bij elkaar komen. Deze dus;
Dit is het sub air filter. Ik had geen flauw idee waarvoor het bedoeld is maar Google heeft me geholpen. Via een Honda VF forum kwam ik erachter dat het een best wel belangrijk filter is. Het filtert de lucht van het membraan. Het schuimrubber is bij mij totaal vergaan dus die moet t.z.t. ook vernieuwd worden. Check de jouwe ook maar eens! Als je filter ook vergaan is en de motor slecht loopt (stationair vooral) kan het zijn dat je membraan vol ligt met stukjes van het filtertje.
Nu bezig met het loskoppelen van de brandstofpomp.
De voeding komt van achter weg, uit de buurt van de spanningsregelaar. Voor het gemak van het terugplaatsen (Hoe zat het ook al weer? ) een foto van gemaakt maar die is te onscherp om hier te tonen.
Tevens heb ik gisteren het wph uitgeprint, in hoesjes gedaan en in een ringband. Ideaal.
Bij de onderwerpen plak ik dan post-it memo's als ik ergens op moet letten bij het terugplaatsen.
Mijn broer komt met de bladblazer en zijn vriend neemt een kraanwagen met sloopkogel mee.
Ik ben zelf alvast begonnen met het een en ander. Tank, kappen, luchtfilter, radiator en uitlaat zijn er al af.
Nu bekeek ik het kastje dat achter het luchtfilter zit gemonteerd. Waar ook diverse stekkers bij elkaar komen. Deze dus;
Dit is het sub air filter. Ik had geen flauw idee waarvoor het bedoeld is maar Google heeft me geholpen. Via een Honda VF forum kwam ik erachter dat het een best wel belangrijk filter is. Het filtert de lucht van het membraan. Het schuimrubber is bij mij totaal vergaan dus die moet t.z.t. ook vernieuwd worden. Check de jouwe ook maar eens! Als je filter ook vergaan is en de motor slecht loopt (stationair vooral) kan het zijn dat je membraan vol ligt met stukjes van het filtertje.
Nu bezig met het loskoppelen van de brandstofpomp.
De voeding komt van achter weg, uit de buurt van de spanningsregelaar. Voor het gemak van het terugplaatsen (Hoe zat het ook al weer? ) een foto van gemaakt maar die is te onscherp om hier te tonen.
Tevens heb ik gisteren het wph uitgeprint, in hoesjes gedaan en in een ringband. Ideaal.
Bij de onderwerpen plak ik dan post-it memo's als ik ergens op moet letten bij het terugplaatsen.