Dagobert II
Die hard MF'er
Hej allemaal,
Welkom in het topic over mijn Honda CB-1. Ik heb deze overgenomen van tommyxlos en daarvoor was hij in handen van Ulleke.
Ik heb in de titel meegegeven dat het over de perikelen die ik met de CB-1 meemaak gaat. Het is dus geen project als die van een Caferacer of Streetfighter. Het is mijn bedoeling dat het een fijn rijdende en technisch goede motor wordt. Ik ga hierin zover het budget het toelaat. En veiligheid gaat voor alles dus ik investeer eerder in een set goede banden dan dat ik, om maar wat te noemen, een dure kosmetische ingreep zal doen.
De eerste zaken die ik tegengekomen ben en waar ik iets aan moet doen zijn;
Motor loopt onregelmatig.
Kleppen tikken bij warme motor.
Stank van uitlaatgassen en olie achter de radiator. Mogelijk door niet goed sluitende uitlaatpakkingen. In het ergste geval koppakking lek.
Temperatuur meter loopt niet langzaam op maar is staat bij een bepaalde temperatuur helemaal bovenin (aan/uit).
Voorvorkkeeringen zijn lek.
Welkom in het topic over mijn Honda CB-1. Ik heb deze overgenomen van tommyxlos en daarvoor was hij in handen van Ulleke.
Ik heb in de titel meegegeven dat het over de perikelen die ik met de CB-1 meemaak gaat. Het is dus geen project als die van een Caferacer of Streetfighter. Het is mijn bedoeling dat het een fijn rijdende en technisch goede motor wordt. Ik ga hierin zover het budget het toelaat. En veiligheid gaat voor alles dus ik investeer eerder in een set goede banden dan dat ik, om maar wat te noemen, een dure kosmetische ingreep zal doen.
De eerste zaken die ik tegengekomen ben en waar ik iets aan moet doen zijn;
Motor loopt onregelmatig.
Kleppen tikken bij warme motor.
Stank van uitlaatgassen en olie achter de radiator. Mogelijk door niet goed sluitende uitlaatpakkingen. In het ergste geval koppakking lek.
Temperatuur meter loopt niet langzaam op maar is staat bij een bepaalde temperatuur helemaal bovenin (aan/uit).
Voorvorkkeeringen zijn lek.
Laatst bewerkt: