DAF 400's zijspan

Wij hebben altijd gekampeerd met heel het gezin.
Alles altijd op de zijspan geladen eerst met de Guzzi maar op den duur pk te kort toen 12jaar met een gw1500 met een Ezs Summit altijd flinke reizen gemaakt op vakantie.
Nu met zn 2 in de Hymer op weg en de gw naar nieuwe eigenaresse toe. Kids rijden nu zelf motor.

Nu een bakje aan de Guzzi.
 
@ Daf

Juustem 👍

Lijkt mij trouwens ook een leuke manier van kamperen.
 
Laatst bewerkt:
Na een paar jaar rondrijden zonder problemen brak vandaag het bovenste oog van de schokbreker van de voorvork.
Ik reed 60 ongeveer maar heb hem goed recht kunnen houden. Doordat de band het spatbord raakte stond ik automatisch vrij snel stil. Ik vermoed dat het aluminium oog gescheurd is omdat het stalen busje wat daar in zit is uitgezet door roest. Ik ga een nieuw oog maken van staal.

10 motorrijders kwamen voorbij maar niemand stopte om hulp te bieden...

Zoals gewoonlijk lukt de foto niet. Die komt later
 
Na een paar jaar rondrijden zonder problemen brak vandaag het bovenste oog van de schokbreker van de voorvork.
Ik reed 60 ongeveer maar heb hem goed recht kunnen houden. Doordat de band het spatbord raakte stond ik automatisch vrij snel stil. Ik vermoed dat het aluminium oog gescheurd is omdat het stalen busje wat daar in zit is uitgezet door roest. Ik ga een nieuw oog maken van staal.

10 motorrijders kwamen voorbij maar niemand stopte om hulp te bieden...

Zoals gewoonlijk lukt de foto niet. Die komt later
Koni?
 
Geen idee, 2e hands gekocht.
Het is een schokbreker van een motor met enkele veer achter, maar ik weet niet meer welke motor
 
Er zijn zo te zien wel meer busjes een beetje roestig aan je motor ;)


Ik denk dat tegenwoordig mensen niet meer druk noodzaak voelen om te stoppen omdat toch iedereen zelf om hulp kan bellen...
Ik kan me van de afgelopen jaren meerdere keren herinneren dat ik een poging deed om te stoppen, maar dat ik gewoon gesommeerd werd om door te rijden.
Oók onder motorrijders is de wereld een beetje aan t veranderen, ze worden steeds meer gefocust op zich zelf en hun eigen veilige wereldje.
 
Er is inderdaad meer roest te vinden. Een keer opnieuw schilderen zou wel weer mogen :)
Maar dit van binnen roestend oog had ik nooit gezien zonder het uit elkaar te halen.
De andere ogen ook maar controleren voor de zekerheid.
 
De Corda heeft hier zijn nieuwe thuis gevonden:
IMG_20210717_143118450.jpg


Ik ga er niet direct aan beginnen, maar waarschijnlijk heb ik ook te weinig geduld om lang te wachten.... :P
 
Ik was de afgelopen week bij Gijs op de motorcamping en had al verteld dat jij hem gekocht had ik zal je even Gijs zijn telefoon nummer doorgeven via PB hij had nog wel wat handige adresjes voor de bepaalde onderdelen en Hij was reuze benieuwd wat je er mee ging doen
 
Mijn plannen zijn om ermee te gaan rijden zoals ik ook met mijn huidige zijspan doe.
Af en toe naar het werk en in de winter alle dagen naar het werk.
En dan soms nog een zijspan weekend weg/ meeting.
Ik heb nog geen verre reizen in de planning staan, maar wie weet :P
Dat betekend ook dat mijn K100 wel weg mag als de Corda een beetje bevalt. 2 zijspannen vind ik teveel van het goede.
 
De Corda heeft hier zijn nieuwe thuis gevonden:
Bekijk bijlage 1655437

Ik ga er niet direct aan beginnen, maar waarschijnlijk heb ik ook te weinig geduld om lang te wachten.... :P

De Corda heeft hier zijn nieuwe thuis gevonden:
Bekijk bijlage 1655437

Ik ga er niet direct aan beginnen, maar waarschijnlijk heb ik ook te weinig geduld om lang te wachten.... :P

De Corda heeft hier zijn nieuwe thuis gevonden:
Bekijk bijlage 1655437

Ik ga er niet direct aan beginnen, maar waarschijnlijk heb ik ook te weinig geduld om lang te wachten.... :P
Het hok is alweer gevuld O-)
 

Bijlagen

  • 20210723_183459_resized.jpg
    20210723_183459_resized.jpg
    395,9 KB · Weergaven: 56
  • 20210723_220732_resized.jpg
    20210723_220732_resized.jpg
    272,1 KB · Weergaven: 58
  • 20210723_220738_resized.jpg
    20210723_220738_resized.jpg
    281,7 KB · Weergaven: 56
Terug
Bovenaan Onderaan