CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Heb al eens gemailt..

Nu heb ik Rob motorservice mailtje gestuurd voor het laten lassen van het blok in het crf rijwielgedeelte. maar die vraag 700,- euro. Is dit niet wat veel!?

Weten jullie misschien nog iemand die dit zou kunnen doen?

Waar woon je?
Nico Bakker Frames in Heerhugowaard, dan weet je zeker dat het goed zit. :Y
Bedrijf is een legende, google mar eens.
 
Heb al eens gemailt..

Nu heb ik Rob motorservice mailtje gestuurd voor het laten lassen van het blok in het crf rijwielgedeelte. maar die vraag 700,- euro. Is dit niet wat veel!?

Weten jullie misschien nog iemand die dit zou kunnen doen?

Moeilijk te zeggen hoeveel uur daarin gaat zitten om het goed te doen. Weet wel dat Rob de mijne gelast heeft en die zit prima in elkaar, ook na 2 jaar nog.
 
Ik weet niet wat Rob verder nog ombouwd.

Ik woon in zeeland.. Ik zal eens google'en..;)

Mooi om te horen dat de kwaliteit wel goed is bij Rob!
 
700 euro voor omlassen van een frame valt mee hoor. Das toch een beetje de prijs.
Mits hij alles omlast, dus ook uitlaatbevestiging, radiateurs, dempers, kopsteun etc. etc.
 
Heb al eens gemailt..

Nu heb ik Rob motorservice mailtje gestuurd voor het laten lassen van het blok in het crf rijwielgedeelte. maar die vraag 700,- euro. Is dit niet wat veel!?

Weten jullie misschien nog iemand die dit zou kunnen doen?

Wat zal omlassen inhouden? Zo ff snel uit de duim:

Alles in/uit meten, frame uitslijpen, nieuwe y stukken maken, radiateurs verplaatsen en alles plaatsen/inlassen/aflassen, en zal vast nog wat vergeten zijn.
Plus alles wat er bij komt kijken aan machines/gereedschappen in te stellen, de slijtage er van, materiaal inkopen.

Ik denk toch wel dat ikzelf daar 5 avonden van 7 tot 11 druk mee zal zijn.
Dat is ±20uur. Met een beunhaas werkplaats tarief van 25,- per uur. En 10,- per uur voor materiaal en gereedschaps kosten (hoe maken we dat y-stuk?) zit ik op 700,-

Dus lijkt me enig sinds normale prijs!
Of je het veel geld vind is voor iedereen apart te beoordelen ;)
 
Laatst bewerkt:
Y-stuk uitslijpen en bijwerken, verlengstukken pas maken ( maat en model) en weer lassen.
Rechterframebuis onder koppeling uitslijpen en opnieuw lassen.
Lassen van uitlaatbevestiging op frame
Lassen van demperbevestiging op subframe
Op maat maken demper ( flexen en lassen)
Radiateurs aanpassen
Kopsteun maken en lassen
Bevestiging cdi en bobine maken

€ 700 incl. materiaal en zelf gewoon toekijken? Hoe makkelijk wil je het hebben?
 
Ik denk als je normaal werkplaats tarief rekent dat het nog wel veel duurder kan zijn.
Als ik Mario zijn opsomming zie is 700,- een nette prijs naar mijn idee.

Edit: En dan klopt die 5 avonden ook niet, dat zullen er wel iets meer zijn haha
 
Laatst bewerkt:
Nee, had totaal geen idee hoeveel tijd er in zou zitten maar als ik dit zo lees is dat een hele normale prijs!

Bedankt voor de uitleg;)

Edit: omdat ik totaal niet wist hoe of wat zette ik dat hier neer ivm ervaring van sommige leden.
 
Laatst bewerkt:
500 2takt :9~ :9~ :

xr_eg.jpg
 
Die in belgie vragen ze 1000 euro voor... Staan ze ergenst te koop of?
Yep die,naar welke gaat je voorkeur uit?Moet zaterdag die kant op en zou er 1 mee kunnen brengen voor je...scheelt je toch weer 250 km.... ;) Heb bij die man vaker rijwielgedeeltes gekocht,hij bouwt de blokken in quads in.
 
Wat zouden gemiddeld de kosten zijn voor een zelfbouw.
Ik zit te denken aan een frame van een crf 250 11-12 te gebruiken, motor weet zo nog niet wat het beste is.

Lijkt me wel leuk om eens een projectje te doen in de toekomst, maar ben benieuwt waar ik aan moet denken qua budget.
 
Zal een poging wagen ben niet zo handig met foto op forum
Sta zoizo deze week op mp te koop
 
Nee, had totaal geen idee hoeveel tijd er in zou zitten maar als ik dit zo lees is dat een hele normale prijs!

Bedankt voor de uitleg;)

Edit: omdat ik totaal niet wist hoe of wat zette ik dat hier neer ivm ervaring van sommige leden.

Als je het laat doen is 700 een nette prijs. Mooiste is om een kennis te hebben die het even doet voor je natuurlijk.. Dan kost het niet veel.
Je zou zelf alles kunnen voorbereiden en het laten lassen door iemand..
 
Terug
Bovenaan Onderaan