CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Eddy_E

MF veteraan
22 nov 2010
4.417
0
Kennemerland
Deel 9 alweer.
Knal je plaatjes er maar op!
full

full

full

full
 
Vet ding was dat jansie, ik zoek nog zo'n dekje die.je.op de foto hebt weet je die nog liggen?
 
Mijn vijfje heeft een facelift gehad. Nieuw plastic, nieuwe RVS spaken, nieuwe wiellagers, velgen gepoedercoat, nieuwe buddyovertrek en nog wat klein spul.

Before:

full



After:

full

full

full

full

full

full
 
Ik heb een carter waar een lager heeft in rondgedraaid van de krukas. Wat kan ik het best doen? Lijmen met loctite of carter vervangen?
 
Het is de waterpompkant. Geef eens een voorbeeld van een permanente oplossing zonder het carter te vervangen :)
 
Het is de waterpompkant. Geef eens een voorbeeld van een permanente oplossing zonder het carter te vervangen :)

Mijn permanente oplossing was het carter vervangen, anders opzoek naar een lager met een iets grotere buitendiameter en het gat in je carter aanpassen. Maar weet niet of er überhaupt zulke lagers zijn.
 
Stalen bus in je carter persen, en het bestaande gat uitkotteren lijkt mij de beste permanente oplossing.
 
Aan de kant waar de lager had rondgedraaid stond ook de oliekeerring dwars in het gat. heeft misschien er iets bij te maken. Ik heb het blok zo gekocht
 
Aan de kant waar de lager had rondgedraaid stond ook de oliekeerring dwars in het gat. heeft misschien er iets bij te maken. Ik heb het blok zo gekocht

maar het gaat dus om het krukaslager neem ik aan? Dat moet wel precies zijn. Hoeveel speling zit er nu in? Een millimeter zou ik nog wel durven lijmen. Precies dat carter is onwijs duur omdat ze vaak kapot getrapt worden of een rotte waterpomp.

Doe eens een foto als dat kan.
 
maar het gaat dus om het krukaslager neem ik aan? Dat moet wel precies zijn. Hoeveel speling zit er nu in? Een millimeter zou ik nog wel durven lijmen. Precies dat carter is onwijs duur omdat ze vaak kapot getrapt worden of een rotte waterpomp.

Doe eens een foto als dat kan.

Een mm speling is het niet. Het is het krukaslager. Ik zag het aan het lager omdat de buitenring blonk als een spiegel
 
Terug
Bovenaan Onderaan