CR500 info en pics - Deel 9 2 smokers Rock!

Een mm speling is het niet. Het is het krukaslager. Ik zag het aan het lager omdat de buitenring blonk als een spiegel

gewoon lijmen, kan makkelijk. Wat ik ook altijd doe bij krukaslagers is met een centerpoint paar putjes in het carter meppen net naast het lager zodat het alu van het carter het lager extra vast klemt.
 
Bedankt voor de reacties op mijn vijfje, ben zelf ook best wel tevreden met het resultaat.
Heb vandaag ook mijn nieuwe outfit opgehaald. Nieuwe Fox broek, shirt en helm, ook allemaal in zwart/wit. Ik ga dan misschien niet hard maar ik ga wel in stijl langzaam :] . Hopelijk in 2013 vaker op de CR dan in 2012.
 
Bedankt voor de reacties op mijn vijfje, ben zelf ook best wel tevreden met het resultaat.
Heb vandaag ook mijn nieuwe outfit opgehaald. Nieuwe Fox broek, shirt en helm, ook allemaal in zwart/wit. Ik ga dan misschien niet hard maar ik ga wel in stijl langzaam :] . Hopelijk in 2013 vaker op de CR dan in 2012.

Vrijdag MF meeting in Roosendaal. Echt een 500 baan. Komt ge ook? :9
 
Bedankt voor de reacties op mijn vijfje, ben zelf ook best wel tevreden met het resultaat.
Heb vandaag ook mijn nieuwe outfit opgehaald. Nieuwe Fox broek, shirt en helm, ook allemaal in zwart/wit. Ik ga dan misschien niet hard maar ik ga wel in stijl langzaam :] . Hopelijk in 2013 vaker op de CR dan in 2012.

Ja, je was er wel heeeel weinig, het afgelopen jaar..
 
Heb mij een ander carter gekocht op ebay van een '98. Mijn was trouwens ook nog gescheurd tussen de lager en aan de kickstarteras

Ja, die scheur hebben heel veel mensen in hun blok. Vele weten het geeneens maar ik heb er nog nooit problemen door gezien.
Heb je dat carter nog een beetje voor een normale rijs kunnen kijgen?
 
Heb mij een ander carter gekocht op ebay van een '98. Mijn was trouwens ook nog gescheurd tussen de lager en aan de kickstarteras

Je carter hoeft er helemaal niet krom van te gaan! Het versleten gat op laten lassen door een laserlasser, hij kan er lassen in leggen van 0.05mm tot enkele milimeters met minimale warmte. Wanneer het gelast is netjes nafrezen, en klaar is ie!
Wat je ook kan doen is een getrapte aluminium (6082-T6 zelfde uitzettingscoeefficient als gietaluminium) bus draaien, hetzelfde profiel in je carter frezen (0.03mm kleiner dan de bus). Carter verwarmen, de bus afkoelen, monteren, borgen (dmv stelschroefjes) en nabewerken. Hoef je geen laserlasser te zoeken aleen een goede metaalbewerker!

Mvg Johnymoto
 
Zit te twijdelen om een setje ktm duke 2 wielen in mn CR500AF te bouwen, moet toch wat doen met dit troosteloze weer..
 
Cr500 '86 frame met kenteken over/tekoop! Ivm plannen cr500 af.

Tevens ben ik eigenlijk opzoek naar een crf rijwielgedeelte waar ik mee verder kan..

Alvast bedankt!
 
Ho ho... de eerste steely heb ik weer voorzien van een blok dat ik los heb gekocht.. en de tweede was een ding dat al total loss was en waarvan ik het blok heb gereviseerd.. Ik heb alleen maar blokken gered..
 
Weet niemand toevallig een compleet crf rijwielgedeelte dat tekoop is? zonder blok..

wacht een mooi cr500 blok dat aangetrapt wil worden!
 
Weet niemand toevallig een compleet crf rijwielgedeelte dat tekoop is? zonder blok..

wacht een mooi cr500 blok dat aangetrapt wil worden!

Belgie staan er nog wel wat.
Heb hier laatst nog linkjes geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Heb al eens gemailt..

Nu heb ik Rob motorservice mailtje gestuurd voor het laten lassen van het blok in het crf rijwielgedeelte. maar die vraag 700,- euro. Is dit niet wat veel!?

Weten jullie misschien nog iemand die dit zou kunnen doen?
 
Heb al eens gemailt..

Nu heb ik Rob motorservice mailtje gestuurd voor het laten lassen van het blok in het crf rijwielgedeelte. maar die vraag 700,- euro. Is dit niet wat veel!?

Weten jullie misschien nog iemand die dit zou kunnen doen?

doet ie alleen cr500af's voor dat geld of ook bijv. een rm250af?
 
Terug
Bovenaan Onderaan