Cr500 '91 Ombouw naar SuperMotard

Hypermobile

MF veteraan
30 nov 2005
6.984
0
Goed voorbeeld doet volgen

Na ChrisCross
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/168006/0

En na CavOK
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/187518/0

Ben ik vandaag begonnen aan het compleet strippen van de fiets.
Ik zal in dit topic de vorderingen gaan bijhouden!

Dit barrel heb ik gered van een kansloos einde!!
full


Doel:
full

Of beter :z


Update van de grote mengelmoes:
>Frame '91
>Carter '91
>Achterschokbreker '90
>Voorvork '91
>Linksysteem '90
>Swimarm '90
>Koppelingscarterdeel '89 + 6mm alu vulring
>Versnellingsbak '84 '85
>Koppeling '91 en later
>Oud type cylinder
>Oud type luchtfilterbak
>Oud type subframe

Mods 2008
>Plastic CRF250 '07
>Zadel aangepast
>Kapjes gemaakt tbv Luchtfilter
>Haan/Excell wheels met Motomaster remschijven
>Nieuwe kroonplaten

Mods 2009
>Öhlins achterschokbreker [mod 2009]
>Öhlins 2-trac voorvork [mod 2009]
>Motomaster rempomp + remklauw

full
 
Laatst bewerkt:
Na 3 uur was het frame compleet gestript en had ik ff snel het blok opengetrokken!

Paar kleine dingen tegen gekomen
- Koppelingshuis was licht ingeslagen.
- Gescheurde zuiger, Zuiger zag er verder nog redelijk fris uit!! :? is aardig op
- Remschijf voor is naar de donder geholpen door een fout afgestelde rem, schijf is gevaarlijk dun.
- Een een niet meewerkende Achterbrugpin :r Kostte drie kwartier :X voor die eruit was.
- Speling op linksysteem


Foto's van de zuiger; was dus net op tijd.
elders ook diverse keren gelezen dat er zuigers scheuren :?
full
 
Laatst bewerkt:
Voor de grap even de zuiger op de weegschaal gezet

Ding weegt gewoon 550 gram :X
m'n crosszuigertje 125cc komt net aan de 170 gram

Vind het gelijk niet meer raar dat die 500 zo gigantie veel vibratie in het stuur heeft B|
full
 
Je ziet aan de zuiger dat hij versleten is. Dan komen er scheuren in en je ziet ook nog eens dat ie glimt. Op de plekken dat ie glimt zitten er microscopische kleine deeltjes van de cilinderwand geklonken. De scheuren ontstaan als je er te lang mee door rijd, dan word de zuiger eigenlijk beetje ovaal en gaat het te erg vibreren in je cilinder waardoor er scheuren ontstaan.
Verder succes met je ombouw naar SM *:)
 
Laatst bewerkt:
Helaas heb ik Thuis geen schuifmaat liggen.

Overmaatse zuiger gaat tot 91mm aldus Prox.

aan de binnenzijde van de zuiger staat Prox HM50086
op de bovenkant staat 100 ingeslagen.

Met de rolmaat :W meet ik 89mm. Daar word ik heel gelukkig van *O*
 
Honderd betekent dat hij op 90 mm. zit

Oftewel
89 = 0
89 + 1.00 = 90

Gezien de zuiger kun je dan naar 90.25 of naar 90.50 gaan.
 
Honderd betekent dat hij op 90 mm. zit

Oftewel
89 = 0
89 + 1.00 = 90

Gezien de zuiger kun je dan naar 90.25 of naar 90.50 gaan.

Dan wijkt mijn rolmaat 1mm af *D , opzich wel logisch dat het 1mm overmaat is.
denk jij echt dat ik cilinder ietie moet laten opslijpen?

Alle zuigers die ik zelf gewisseld heb waren altijd na een 20 uur ofzo, zonder opslijpen.
Maarja das nicasil
Laat het wel even beoordelen bij John van JST, die zitten hier vlak in de buurt.

btw trillen al die 500 1 pitters zo vreselijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je btw wel aan een nieuwer type subframe + witte luchtfilterbak + buddysit helpen.

Maak morgen foto's ik denk zelf dat ik ouwe kappen op een nieuwer type subframe heb
en een oud zadel?!

d'r komen strakkies CRF 250 '06 kappen op, en ik maar zelf nog wel een afschermplaatje voor bij het luchtfilter.

Dus als ik een oud zadel heb, is een nieuwe nog wel welkom (evt. om te ruilen? met kleine vergoeding?)
 
Dan wijkt mijn rolmaat 1mm af *D , opzich wel logisch dat het 1mm overmaat is.
denk jij echt dat ik cilinder ietie moet laten opslijpen?

Alle zuigers die ik zelf gewisseld heb waren altijd na een 20 uur ofzo, zonder opslijpen.
Maarja das nicasil
Laat het wel even beoordelen bij John van JST, die zitten hier vlak in de buurt.

btw trillen al die 500 1 pitters zo vreselijk?

Stalen cilinder bus moet je altijd opnieuw laten ophonen en dan overmaat erin. En ja ze trillen altijd erg :P 250cc trilt al redelijk 500cc helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Dan wijkt mijn rolmaat 1mm af *D , opzich wel logisch dat het 1mm overmaat is.
denk jij echt dat ik cilinder ietie moet laten opslijpen?

Alle zuigers die ik zelf gewisseld heb waren altijd na een 20 uur ofzo, zonder opslijpen.
Maarja das nicasil
Laat het wel even beoordelen bij John van JST, die zitten hier vlak in de buurt.

btw trillen al die 500 1 pitters zo vreselijk?


Leuk projectie! En doe de groeten aan sjonnn!
 
500 trilt wel meer ja..mag ook wel he.

Oude kappen passen niet op het nieuwere subframe en geldt ook voor de luchtfilterbak en buddysit. Past allemaal net niet.

Bij een dergelijke slijtage aan je zuiger ( dus ook wand) zul je echt moeten laten boren..anders ben je snel weer terug bij af..
 
Stalen cilinder bus moet je altijd opnieuw laten ophonen en dan overmaat erin. En ja ze trillen altijd erg :P 250cc trilt al redelijk 500cc helemaal.

Dacht dat ik dood ging :] ; jemig wat een vibratie
Niet gewend joh; laatste keer dat ik op een crosser reed was voor de zomer.
daarna alleen maar gesupersport :d moderne 4-cilinders.


ok, dan maar ff de cilinder laten bewerken!
 
500 trilt wel meer ja..mag ook wel he.

Oude kappen passen niet op het nieuwere subframe en geldt ook voor de luchtfilterbak en buddysit. Past allemaal net niet.

Bij een dergelijke slijtage aan je zuiger ( dus ook wand) zul je echt moeten laten boren..anders ben je snel weer terug bij af..

CRF Kappen passen ook niet op 't nieuwere type, dus pas maken moet ik toch!!
 
Koppelingshuis was ingeslagen en moet denk ik vervangen worden (had ik al verwacht)
full
 
Drukplaat vertoont ook haarscheurtjes, mot ook vervangen worden


en als ik dan toch bezig ben het binnenhuis ook maar gelijk
+- 300 euri @ fmx compleet

of iemand moet nog wat hebben liggen in goede conditie!! ik help je er graag vanaf
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan