Corrosie SW Motech bevestigingen

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
14
Ik heb verleden jaar juni de snel verwijderbare kofferrekken van SW Motech op m'n motor laten monteren. Op de motor worden een aantal bevestigingspunten aangebracht, waar je dan met een "quick release" de kofferrekken op kunt aanbrengen.

Al meteen had ik last van roestvorming op de rekken zelf, al had ik ze maar twee keer gebruikt. Bleek dat op de rekken metalen "nagels" zijn aangebracht, waar de koffers op rusten, bij de overgang tussen nagels en rek was de verf verdwenen, waardoor de zaak ging roesten. Ontroest en wat Noverox er op, klaar. Toch was er het gevoel van: dat zou niet moeten mogen, temeer omdat het hele gewicht van je koffers op die punten rust en het probleem al binnen een week of drie optrad.

Een paar weken geleden zag ik dat de bevestigingspunten op de motor toch wel erg bruin verkleurden. Bij controle bleek dat de verf al grotendeels was verdwenen en dat je de rest van de laklaag er zo af kon trekken. Overal zat de roest. Zaak ook weer ontroest en voorzien van Noverox. Ik vind dat best opmerkelijk, ruim binnen een jaar al zoveel roest. In de pekelperiode heb ik niet gereden.

Heeft iemand anders ook deze bevestigingen en dezelfde problemen?
 
Lijkt mij een gevalletje slecht/geen voorbehandeling van de gespoten delen.
Wat zegt de leverancier?

Die zou het doorgeven aan de fabrikant. Geen inhoudelijke reactie, maar dat doen "ze" zelden.
Ik heb ook geen schadeclaim ingediend oid., met een paar uurtjes werk was het allemaal weer redelijk netjes. Ik had er ook geen trek in om alles voor nieuwe onderdelen te vervangen en dan over enkele maanden weer met hetzelfde probleem te zitten.

Maar ik ben benieuwd of het nu een exemplarisch probleem is of dat dit vaker voorkomt. Ik vond het wel erg opvallend dat alle onderdelen zo gecorrodeerd waren en dan nog in zo'n korte tijd. Volgens SW Motech zijn de onderdelen trouwens gepoedercoat.....
 
Laatst bewerkt:
Een gepoedercoat deel moet ook goed behandeld worden (ontroesten/ontvetten).
Ik denk dat je om de paar maanden opnieuw met de kwast erbij kunt,blijft vervelend zoiets.
 
Een gepoedercoat deel moet ook goed behandeld worden (ontroesten/ontvetten).
Ik denk dat je om de paar maanden opnieuw met de kwast erbij kunt,blijft vervelend zoiets.

Ik heb de ervaring dat een paar laagjes Noverox de roest meestal wel wat langer op afstand houdt.
 
Zet die roestige bende in de owatrol, laagje mooie zwarte verf er over en je bent voor een hele tijd klaar.
We gebruiken het spul momenteel op een MRII en die heeft meer roest dan 20 kofferrekken bij elkaar.
 
het hoort gewoon niet na drie maanden al te roesten. Dan is er (wat mij betreft) sprake van een ontwerp fout. Het lijkt af en toe wel of de luitjes die die spullen ontwerpen vergeten waarvoor ze gebruikt worden.

Heb hetzelfde gehad met een nieuwe BMW . Roest na 3 maanden. Tijdens de winter ook bevriezingsproblemen met sloten. Commentaar van bmw: ja maar je rijdt niet in de winter. Dat m'n fazer na 12 winters roest ok, maar een bmw na drie maanden |(

Als je de wet ernaast legt krijg je aan alle kanten gelijk maar voordat je zover bent :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan