Contactslot Yamaha XJ600N - 1998 origineel of vervangen

frin

Rookie
Lid geworden
11 mrt 2015
Berichten
17
Waarderingsscore
1
Ik vraag me af of dit wel een origineel contactslot is op mijn moto.
Normaal is het 1 rode en 2 zwarte wordt mij verteld (met het kenteken van Yamaha erop),
ook op de tankdop zou Yamaha moeten staan.
:?
full
 
Ik vraag me af of dit wel een origineel contactslot is op mijn moto.
Normaal is het 1 rode en 2 zwarte wordt mij verteld (met het kenteken van Yamaha erop),
ook op de tankdop zou Yamaha moeten staan.
:? [afbeelding]
Wat is precies de bedoeling achter je vraag?
 
Wel,
er werd geprobeerd om het slot te forceren,
nu valt de sleutel tijdens het draaien van de motor er gewoon uit en gaat het stuurslot niet meer
ik heb nu een nieuw besteld, maar de prijs is vrij hoog door het 'uitnemen van het origineel ontivol-contactslot',

vandaar
Wat is precies de bedoeling achter je vraag?
 
Laatst bewerkt:
En je hebt nu een tweedehandse sleutels en cilinders gekocht en je vraagt je af of dit gaat passen en werken ???
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in een officieel motorhuis een nieuwe set gevraagd alsook de montage ervan, maar zij zeggen dat het verwijderen van het origineel beveiligd is door speciale bouten,
 
Ik heb in een officieel motorhuis een nieuwe set gevraagd alsook de montage ervan, maar zij zeggen dat het verwijderen van het origineel beveiligd is door speciale bouten,


Nieuw is wel prijzig inderdaad maar dan weet je wel zeker dat het goed zit.

En zo heel speciaal zullen die bouten ook weer niet zijn denk ik

Alles is te koop dus ook het juiste gereedschap ;)

Als je zelf handig bent dan had je ook opzoek kunnen gaan naar een tweedehands cilinderslot en deze zelf monteren

Scheelt meestal een hoop centjes ;)
 
Deze heeft het motorhuis me voorgesteld

full
 
Geen 4 tientjes voor het slot vindt ik niet heel raar, maar de montage zal wel tegenvallen, kun je het niet gewoon zelf doen???
 
slot zit vast met breekbouten, daarvan breekt het deel waarmee je hem aandraaid af als hij vast genoeg gedraaid wordt.

Zelf vervangen kan makkelijk. Gewoon even de kroonplaat demonteren en dan een gaatje boren in het boutje en met een linkse tap eruit draaien. De bouten zitten nooit echt heel erg vast dus dat moet makkelijk lukken.

Je kan hem opnieuw monteren met nieuwe breekboutjes of met imbus bouten en dan een kogeltje erin slaan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan