Compressor aanschaf

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Goede avond allen!

Ik wil graag een compressor aanschaffen om de banden van de vloot mee op te pompen, wat dingen met lucht door te blazen en vooruit, om er ook eens een luchtbeitel o.i.d. op aan te sluiten.

wordt incidenteel gebruikt, staat dus niet altijd in een werkplaats te loeien.
Dit ding sprak me aan, geen idee of het iets is maar het model lijkt me handzamer dan een langwerpige tank met de motor erop.

Iemand hier die er meer van weet?

Alvast bedankt!

 
Pre-disclaimer; ik heb er geen verstand van. Alleen een klein beetje ervaring, voornamelijk als heel enthousiast hobbyist. ;) :t

In deze prijscategorie is vreselijk veel te koop, en ik denk dat het elkaar allemaal niet heel veel ontloopt zolang het gebruik incidenteel blijft. Alhoewel rust ook roest is, trouwens. :/

Anyway; wanneer de handzaamheid en vorm van belang zijn, en het gebruik zoals je omschrijft, lijkt me dit een relatief veilige aanschaf.

Edit: bereid je wel voor op een teringherrie zonder weerga, voor hij aan gaat.
Edit twee; ik zie dat je een luchtbeitel noemt, vergeet dat maar denk ik ...
 
eerste 2 gebruiken geen probleem daar kan je zelfs met een veel lichtere uit de voeten. luchtbeitel kan ook maar van korte duur. die 50L tank is zo leeg dus je zal de compressor regelmatig tijd moeten geven om bij te trekken. en units uit deze prijsklasse hebben meestal niet zo'n hoge duty cicle (vaak maar iets van 25%) en dus hebben ze ook regelmatig tijd nodig om af te koelen.
ik zou dus eerst even goed op het typeplaatje kijken voor ik hem kocht. staat daar iets van E3-25 dan mag hij van elke 10 minuten (E3) 25% draaien. en dan blijft er niet veel tijd over om te werken als je spullen gebruikt die veel lucht gebruiken. en houd er wel rekening mee dat bij de meeste compressoren de aanzuig capaciteit wordt vermeld en die is zonder druk in de ketel. maar apparatuur wordt weergegeven in liters gebruikte gecomprimeerde lucht dus die 2 cijfers zijn niet 1 op 1 te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allen!

Ik wil graag een compressor aanschaffen om de banden van de vloot mee op te pompen, wat dingen met lucht door te blazen en vooruit, om er ook eens een luchtbeitel o.i.d. op aan te sluiten.

wordt incidenteel gebruikt, staat dus niet altijd in een werkplaats te loeien.
Dit ding sprak me aan, geen idee of het iets is maar het model lijkt me handzamer dan een langwerpige tank met de motor erop.

Iemand hier die er meer van weet?

Alvast bedankt!


Ik heb precies dezelfde, 50l is eigenlijk te weinig om een luchtsleutel op te zetten hoor.

Banden oppompen en doorblazen lukt wel prima.

Ik zou kijken naar 100l
 
TS heeft het over incidenteel gebruik van een luchtbeitel. Niet over een slagmoersleutel. Die laatste gebruik je maar telkens een paar tellen. En dan volstaat een compressor met 25liter vat en goede koppelingen met dikke slang.

En neem eens een kijkje op www.autogereedschap.com Goede service, nette prijzen. En veel info op de site.

O, en bestel dan gelijk de slagmoersleutel van het huismerk. Topding voor dat geld!
 
Laatst bewerkt:

heb zo 1 gehad in de cammionet van het werk.
voor geen geld ter wereld wil ik nog zo'n groot vat. compressor staat minuten lang lawijt te maken eer die op druk is :X
wil je dan met je slagmoetsleutel bouten los krijgen die moeilijk los komen, ben je al snel je 8 bar kwijt, moet je verder druk aflaten tot hij weer op springt, weer naar de mooie "soundtrack" luisteren voor hij op druk is en opnieuw proberen.

groot vat is nergens voor nodig, investeer beter in een compressor die meteen een groot debiet levert ! heb nu een kleine stille twin die 10bar levert, meer debiet, een veel kleiner vat en werkt gewoon veel plezanter.
 
Ga 't gewoon ook weer proberen. 50 euro?

Heb die airpress (360/50) compressor zonder vat over. Ook zelden gebruikt. Zelf een (lpg) tank aan koppelen die je gratis ergens afhaalt en gaan. 288 l/min bruto ( 175 netto) is ruim voldoende om een slagmoersleutel te gebruiken i.c.m. een 25 of 50 L tank, 30% inschakelduur bij 60 minuten.

Staat in Almere en kan hem meenemen naar Utrecht mocht er interesse zijn.
 
Laatst bewerkt:
heb zo 1 gehad in de cammionet van het werk.
voor geen geld ter wereld wil ik nog zo'n groot vat. compressor staat minuten lang lawijt te maken eer die op druk is :X
wil je dan met je slagmoetsleutel bouten los krijgen die moeilijk los komen, ben je al snel je 8 bar kwijt, moet je verder druk aflaten tot hij weer op springt, weer naar de mooie "soundtrack" luisteren voor hij op druk is en opnieuw proberen.

groot vat is nergens voor nodig, investeer beter in een compressor die meteen een groot debiet levert ! heb nu een kleine stille twin die 10bar levert, meer debiet, een veel kleiner vat en werkt gewoon veel plezanter.
Je moet er wel een goeie pomp op hebben, dan zit ie zo vol.
 
Ik heb precies dezelfde, 50l is eigenlijk te weinig om een luchtsleutel op te zetten hoor.

Banden oppompen en doorblazen lukt wel prima.

Ik zou kijken naar 100l


Prima voor een luchtsleutel, wel dikke slang gebruiken en een ( twin ) hammer.
Rammelt alles keurig los :)

Denk juist dat een 50l .. absoluut overkill is voor alleen af en toe een bandje opblazen..
Dat kan je net zo goed met een tank-loze of de goedkoopste bouwmarkt/supermarkt compressor die je kan vinden.
 
Free air delivery is het ding waar je op moet letten bij een compressor, minimaal 180 liter per minuut als je er een luchtsleutel mee wilt gebruiken, maar met die kleine compressors kun je dan geen slijptol of die grinder aandrijven, daar ben je toch echt een grotere voor nodig.
Verf spuiten gaat wel goed met een kleinere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan