Thanks voor de reactie, vwbt schuinliggen, als het goed is zou er een omval sensor op de fz6 moeten zitten die de motor uit zou moeten schakelen (als deze niet defect zou zijn).Verwar de compressie-verhouding niet met gemeten compressie in druk. Verders: gaskleppen op, op starter ronddraaien, ca. 7 - 10 sec. Per cilinder. Afwijkingen onderling: bij zuigerveren leerden wij op school deze uit te sluiten door een beetje olie in het bougie te gieten en dan nog eens meten. 2e: klep die lekt. Hoe lang heeft het blok stil gelegen? Schadefiets: onder welke condities is ie stilgevallen? VTR van mij had schuin op zn zij gelegen, terwijl de motor nog ff draaide… niet bevorderlijk
Kan ook zijn, omdat er 2 varianten blokken zijn, de 98pk (wat ik nu heb/had) en de (geloof) 78pk versie.Ga wel even navragen wat (prijs)verschil tussen beide blokken.
Bekend bij deze site?
Die ander die ik had gezien was bij Boonstra. Schijnt bekende te zijn in motorland, ook bij de yamaha dealer hier in de buurt
Die heb ik indd ook zien staanDeze heeft ook nog een blok te koop,
≥ Yamaha 3 FZ6 FZ6S FZ6N S2 onderdelen alle bouwjaren — Onderdelen | Yamaha — Marktplaats
Te koop aangeboden FZ6S / FZ6N onderdelen al dan niet n.a.v. demontage.. Ik heb een volledige FZ6N uit het jaar 2004 gesloopt, dus de meeste delenwww.marktplaats.nl
I know, heb um ook pas 7 maanden geleden aangeschaft en pas 1000km meer gereden. Aardig zuur. Maarja, vind vind echt heerlijke motor, dus ga best doen um weer de weg op te krijgenThanks voor de reactie, vwbt schuinliggen, als het goed is zou er een omval sensor op de fz6 moeten zitten die de motor uit zou moeten schakelen (als deze niet defect zou zijn).
Gasklephuis (incl toebehoren) heb ik in principe nog liggen op blok wat er nog onder zit.
Me distributie en/of nokkenas ketting is gebroken en door me blok gegaan waardoor deze nu helemaal vast staat. Heeft bij de yamaha dealer gestaan om eea na te kijken. Dus heb nog wel eea aan spare parts die ik kan her gebruiken voor ander blokkie
Begon snoeihard te ratelen en te tikken tijdens het rijden. En na uitzetten toch geprobeerd te starten met de ANWB, draaie nog 3x rond op de startmotor en toen helemaal vast. Daarna naar de yamaha dealer gebracht en blijkt dat of me nokkenas of distributie ketting is gebroken en door blok is gegaan. Echt zuur van, heb um pas 7 maanden en 1000km mee gereden.Wat was er aan de hand met het oude blok als ik vragen mag?
Ga je op je 40e (eindelijk) je motorrijbewijs halen, 1e motor kopen, en dan gebeurd er dit na paar maandjes.Wat was er aan de hand met het oude blok als ik vragen mag?
GoedZo!!! Respect!!Ga je op je 40e (eindelijk) je motorrijbewijs halen, 1e motor kopen, en dan gebeurd er dit na paar maandjes.
Maarja 2e hands blok en laten plaatsen kost minimaal rond de 2000 na wat rondbellen bij bedrijfjes. Dus dacht, ga me eigen klus projectje dan maar doen (ipv arbeidsloon betalen). Vervangen kost een ervaren monteur ongeveer een volle dag om te doen hoorde ik.
Dus ga zelf poging wagenLeer en waardeer ik er zelf ook nog van ben ook meer bekend (hobbymatig) aan auto's te sleutelen, maar denk zelfde basis principe, motorisch gezien
Is gewoon goed hoor kijk anders ff op google naar de specs!Ik ben bezig met zoeken naar een 2e hands blok voor mijn FZ6n uit 2006 (54090km gelopen)
Nu heb ik er 1 op het oog (van motor demontagebedrijf) kreeg deze info:
Blok is van 2004
Kilometerstand is 52163 km
Het blok heeft gelopen voor demontage en compressie is 10.5 10.5 11 10
Kan iemand mij vertellen of de compressie waarde oke zijn?
Zijn wel constant, maar zijn deze niet aan de lage kant?
Thanks alvast!
Kreeg ook zojuist bericht vd yamaha dealer dat de compressie van 10/11 in orde zou moeten zijnIs gewoon goed hoor kijk anders ff op google naar de specs!
Reactie ontvangen:12.2 zou de compressie moeten zijn af fabriek,de vraag is hoe hun de compressie hebben gemeten,warm of koud blok en
vol gas of niet.
Tja dat kan die dealer nou wel zeggen,die andere 2 blokken pompen er rond de 15 uit,zegt toch wel iets denk ikKreeg ook zojuist bericht vd yamaha dealer dat de compressie van 10/11 in orde zou moeten zijn
Gelijk nagevraagd of er ook een R6 blok (wat meer Paardjes, +/- 150 ipv 98) onder zou kunnen (aangezien mijn FZ6 een geknepen R6 blok heeft) maar dat blijkt toch niet zo 123 te kunnen
150 paardjes, R6? Dat lijkt mij wat overdreven, pony’s hooguit. Toch denk ik dat je FZ bruikbaarder vermogen/koppel heeft dan een R6 die het uitgilt bij 15K/rpm. Daarbij aanverwanten benodigd tbv ombouw met R6 blok: gasklephuizen, uitlaat, motormanagement/ontsteking, brandstofpomp ( opbrengst/druk) drukregelaar, kabelboom, rpm-teller(?)… leuke hobby!Kreeg ook zojuist bericht vd yamaha dealer dat de compressie van 10/11 in orde zou moeten zijn
Gelijk nagevraagd of er ook een R6 blok (wat meer Paardjes, +/- 150 ipv 98) onder zou kunnen (aangezien mijn FZ6 een geknepen R6 blok heeft) maar dat blijkt toch niet zo 123 te kunnen
ook een pony denk soms dat ie een paard is150 paardjes, R6? Dat lijkt mij wat overdreven, pony’s hooguit. Toch denk ik dat je FZ bruikbaarder vermogen/koppel heeft dan een R6 die het uitgilt bij 15K/rpm. Daarbij aanverwanten benodigd tbv ombouw met R6 blok: gasklephuizen, uitlaat, motormanagement/ontsteking, brandstofpomp ( opbrengst/druk) drukregelaar, kabelboom, rpm-teller(?)… leuke hobby!
Nog een optie ontvangen van bedrijf die een ander blok heeft en hem ook voor zacht prijsje wil plaatsen (all-in). Eerst even nagaan wat voor blok ze hebben opgesnordTja dat kan die dealer nou wel zeggen,die andere 2 blokken pompen er rond de 15 uit,zegt toch wel iets denk ik
Garantie lijkt mooi,maar mankeert er wat aan moet je het hele blok nog een keer wisselen,ik heb dat ooit ook met een
blok ruil gehad en werd daar niet vrolijk van,al is het natuurlijk beter als geen garantie.
Nog wel een tip voordat je het oude blok er uit vist,maak zoveel mogelijk foto,s zodat je weet hoe alles zit,
en zorg voor een momentsleutel,oa blokbouten in een alu frame moet je met het juiste koppel vastzetten.
FZ6 rode gebied bij 14K, als jij ‘m laat uitgillen tot 15K heb ik medelijdenook een pony denk soms dat ie een paard isiets met in de waan laten
Mijn FZ6 (teller) kan het al uitgillen bij 15k rpm, maar dan zonder de 30 extra shetlandersook met iets in de waan laten.
Al staat ligt ie nu wel in winterslaap. Maar dat is weer een andere aflevering van Animal Planet
FZ6 rode gebied bij 14K, als jij ‘m laat uitgillen tot 15K heb ik medelijdenmet je nokkenas-ketting, kleppen en de rest. Een R6 kan nog ff door tot 17Kat heb ik hem niet aangedaan
Dat heb ik hem niet aangedaan.FZ6 rode gebied bij 14K, als jij ‘m laat uitgillen tot 15K heb ik medelijdenmet je nokkenas-ketting, kleppen en de rest. Een R6 kan nog ff door tot 17K