Thanks voor de reactie, vwbt schuinliggen, als het goed is zou er een omval sensor op de fz6 moeten zitten die de motor uit zou moeten schakelen (als deze niet defect zou zijn).Verwar de compressie-verhouding niet met gemeten compressie in druk. Verders: gaskleppen op, op starter ronddraaien, ca. 7 - 10 sec. Per cilinder. Afwijkingen onderling: bij zuigerveren leerden wij op school deze uit te sluiten door een beetje olie in het bougie te gieten en dan nog eens meten. 2e: klep die lekt. Hoe lang heeft het blok stil gelegen? Schadefiets: onder welke condities is ie stilgevallen? VTR van mij had schuin op zn zij gelegen, terwijl de motor nog ff draaide… niet bevorderlijk
Haha jullie zijn er rap bij vandaagIk zag net dat de fabrieksspecs 12.1:1 is.
Dus die 15:1 wellicht met warme motor..
NB, te laat.
Weet niet of er (standaard) tussen de blokken van 2004-2006 modellen & 2007-2009 modellen heel veel verschil zit qua blok en wellicht compressie.Vreemde is dat Yamaha geen service limiet opgeeft voor de compressie,maar belangrijker is dat de compressie niet onderling per cilinder veel scheelt.Die 15 is wel een stuk hoger,fabrieksopgave is voor 2004 en 2009 het zelfde ook 12.2.
Als ik dat filmpje bekijk zou ik dat blok met maar een compressie van 10-11 laten staan.
Die van 2009 komt meer in de buurt van wat het bij een gezond blok zou moeten zijn.
Fabrieksopgave van de compressie is wel gelijk,dus zal een 04 ook iets van rond de 14 moeten hebben lijkt mij.Haha jullie zijn er rap bij vandaagblij dat ik mij vandaag aangemeld heb hier mij MF
Weet niet of er (standaard) tussen de blokken van 2004-2006 modellen & 2007-2009 modellen heel veel verschil zit qua blok en wellicht compressie.
Neem aan dat die blokken iig tussen de verschillend 2 versies FZ6 niet (geheel) hetzelfde zijn?
Maw, een 2009 blok past denk ik niet onder een 2006 model?
Ja dat is dan inderdaad nieuw uit de fabriek.Fabrieksopgave van de compressie is wel gelijk,dus zal een 04 ook iets van rond de 14 moeten hebben lijkt mij.
Tja als je van 2 blokken al weet dat ze rond de 14 zitten dan vind ik rond de 3 bar verlies behoorlijk veel,persoonlijk zou ik dan een ander blok zoeken.Ja dat is dan inderdaad nieuw uit de fabriek.
Rekening houdend dat in de loop van tijd, in dit geval na 52.000km, compressie wel wat minder zal worden denk ik door slijtage.
Dan lijkt opzich 10/11 niet een heel overdreven slechte compressie?
Ze vragen er €495,- voor. Blijft toch altijd gokken met 2e handsje
Ga indd wel even kijken of ik nog wat anders kan vinden. Ben wel wat technisch maar heb niet zulke diepgaande kennis. Vandaar dit "draadje". Zal anders hier op MF post plaatsen of iemand mij kan helpen aan een goed blokkieTja als je van 2 blokken al weet dat ze rond de 14 zitten dan vind ik rond de 3 bar verlies behoorlijk veel,persoonlijk zou ik dan een ander blok zoeken.
Ik had hier al gekeken, maar 1 blok gezien, de andere 2 over het hoofd gezien.Hier al gekeken,heeft ook een aantal blokken te koop,
Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor
Tweedehands en/of nieuwe onderdelen online bestelbaar. Alle onderdelen hebben fotos, schadeomschrijving en we bezorgen het zo snel mogelijk bij u voor de deur.www.googleadservices.com
Ja dat viel me ook op ,inderdaad raar.Ik had hier al gekeken, maar 1 blok gezien, de andere 2 over het hoofd gezien.
Ik heb nu even gereageerd op deze: Motorblok Yamaha FZ6 2004-2007
Scheelt ook weer aardig in Km's vergeleken met wat ik eerder had gezien
Apart, staat nog een 2e bij, 15 euro duurder, meer KM's en zonder dynamo: Motorblok Yamaha FZ6 2004-2007
Goed bezig en top voor het mee kijken!
Ga wel even navragen wat (prijs)verschil tussen beide blokken.Zal toch niet iets met compressie te maken hebben
Thanks voor de reactie, vwbt schuinliggen, als het goed is zou er een omval sensor op de fz6 moeten zitten die de motor uit zou moeten schakelen (als deze niet defect zou zijn).Verwar de compressie-verhouding niet met gemeten compressie in druk. Verders: gaskleppen op, op starter ronddraaien, ca. 7 - 10 sec. Per cilinder. Afwijkingen onderling: bij zuigerveren leerden wij op school deze uit te sluiten door een beetje olie in het bougie te gieten en dan nog eens meten. 2e: klep die lekt. Hoe lang heeft het blok stil gelegen? Schadefiets: onder welke condities is ie stilgevallen? VTR van mij had schuin op zn zij gelegen, terwijl de motor nog ff draaide… niet bevorderlijk