Rosso 3 kunnen perfect in de bandenwarmers. Koud gemeten zet ik ze voor op 2.1 en achter op 1.8. Cbr600f2 en sv650 cupracer
Gaat prima inderdaad... Ik hou zo'n beetje dezelfde druk aan..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rosso 3 kunnen perfect in de bandenwarmers. Koud gemeten zet ik ze voor op 2.1 en achter op 1.8. Cbr600f2 en sv650 cupracer
met andere woorden: ik ben gewoon een prutser!
Kom kom, t kan altijd erger, ik ben er ook nog
Als je altijd met een superbike slick rijdt....en daarna op een Rosso III gaat rijden...dan is er een groot grip verschil. Als je dan hetzelfde op het gas gaat, dan kun je vanzelf griepverlies verwachten met een high sider als gevolg. Balen zeg! Gewoon de boel repareren en weer fijn op je slicks gaan rijden.
1:50 lijkt me hard op een rosso 3, toen ik een keer keek kwamen ze niet verder dan 1:55 ish, wat nog steeds hard zat is voor de meeste groepen.Larie. Waarom kunnen CRT instructeurs dan gewoon 1:50 rond rijden op een Rosso III, op 2018/19 fireblades?
Met slicks kan je ook highsiden overigens
1:50 lijkt me hard op een rosso 3, toen ik een keer keek kwamen ze niet verder dan 1:55 ish, wat nog steeds hard zat is voor de meeste groepen.
Maar je kunt met een rosso niet zo hard de bocht inremmen of de bocht uitacceleren als met een slick/supercorsa, als je dat wel probeert wordt het een vervelend verhaal, dus je zult er wel iets anders op moeten rijden.Plus de meeste van die instucteurs kunnen waarschijnlijk wat beter rijden dan de gemiddelde persoon hier (al is dat erg afhankelijk van de organisatie).
1:50 lijkt me hard op een rosso 3, toen ik een keer keek kwamen ze niet verder dan 1:55 ish, wat nog steeds hard zat is voor de meeste groepen.
Maar je kunt met een rosso niet zo hard de bocht inremmen of de bocht uitacceleren als met een slick/supercorsa, als je dat wel probeert wordt het een vervelend verhaal, dus je zult er wel iets anders op moeten rijden. Plus de meeste van die instucteurs kunnen waarschijnlijk wat beter rijden dan de gemiddelde persoon hier (al is dat erg afhankelijk van de organisatie).
Met een hogere druk in de regenbanden staat het profiel meer open, dus een betere waterafvoer en optimaal gebruik van de scherpe randen van de profielranden om de waterfilm te doorsnijden. Met een lagere druk (voor minder water op de baan) staat het profiel dichter en gaat de band meer als een slick werken. Er staat meer rubber op de baan. De Pirelli regenbanden van te voren in de bandenwarmers zetten en ze er een half uur voor je baan op gaat uit halen. Dit om het rubber te regenereren. Je gaat dus niet met warme banden de baan op!Regenbanden gewoon koud op 2.3. Zo heb ik ze altijd en voelt prima aan.
Wel nog een ander vraagje, ik heb een setje al afgetrapte regenbanden en een opdrogende baan. Te nat voor droogweer banden en eigenlijk te droog voor regenbanden. Maar je kan op regenbanden prima op een drogende baan rijden, je rijd ze alleen nog sneller aan snot. Achter tenminste, voor gaat prima.
Spanning láger als die 2.3 want ze worden warmer als bij gebruik in de regen = meer druk in de band?
Spanning hóger als die 2.3 want dan worden ze minder snel te warm?
Spanning gewoon op 2.3 houden want dat is gewoon ook dan de beste keuze?
Wat zouden jullie doen?
Met een hogere druk in de regenbanden staat het profiel meer open, dus een betere waterafvoer en optimaal gebruik van de scherpe randen van de profielranden om de waterfilm te doorsnijden. Met een lagere druk (voor minder water op de baan) staat het profiel dichter en gaat de band meer als een slick werken. Er staat meer rubber op de baan. De Pirelli regenbanden van te voren in de bandenwarmers zetten en ze er een half uur voor je baan op gaat uit halen. Dit om het rubber te regenereren. Je gaat dus niet met warme banden de baan op!
Beste mensen,
Ik heb een vraag gerelateerd aan banden en weet niet zo goed waar ik dit anders dan hiet moet vragen.
Mijn achtervelg heeft altijd ongeveer 70 gram lood nodig en dat zit ook bijna altijd op ongeveer dezelfde plek. Mijn conclusie is dan ook dat mijn velg gebalanceerd moet worden ipv mijn velg/band combi.
Nu heb ik eens voorgesteld om gewoon mijn velg te balanceren zonder band erop en dan aan de buitenkant van de velg (dus onder de band) ik kan dan gewoon dat lood laten zitten en de velg als normaal balanceren als er een nieuwe slof opgaat (of gewoon ongebalanceerd laten)
Echter elke bandenboer kijkt me aan of ik volledig gestoord ben en wil hier niet aan. Wat gaat er mis in mijn logica?
Hahaha, ja goed advies.:DJe kan ook recht tegenover waar er 70 gram op moet, 70 gram van de velg af vijlen of slijpen.
Jij denkt dat het een grapje is?Hahaha, ja goed advies.:D
Gedacht aan de centrifugale kracht bij het plaatsen van plaklood aan de buitenkant van de velg?Tja, vandaar mijn voorstel om dan maar 70 gram lood toe te voegen op een plekje waar het niet in de weg zit. Oftewel de velg balanceren zonder band.......
Als ik dat aan de buitenkant doe dan trekt elke enthousiaste bandenmeneer als eerste die loodjes eraf en kan ik weer aan de gang.