Circuitbanden-Topic

De Supercorsa SP is ook een prima band. Ik noemde K3's omdat dit in principe dezelfde band is als de SP alleen Metzeler is meestal iets goedkoper. Verder is het vooral zoals ik al aangaf dat je ze zonder warmers kunt gebruiken en ze gaan wat langer mee. Je kan ook kijken naar Supercorsa BSB's, zijn wat zachter dan K3's en ook een stuk goedkoper dan SC banden.

Eigen ervaring... tja, nog nooit gripproblemen gehad met bovengenoemde banden.

BSB is ook een optie inderdaad . Ik neig voor nu toch om de Metzeler te proberen. Ik vraag met alleen af omdat pr0t0n86 overstapt van de Metzeler naar de TT. wat de 'betere' band qua grip / stabiliteit etc zou zijn. De TT heb ik prima ervaring mee maar zou eventueel nog 1 stapje sportiever kunnen / willen gaan.
 
Ik zou toch eens kijken voor een setjes warmers. Hoeft niet duur te zijn, je banden gaan langer mee en je kunt direct knallen. Ik heb ook 1 jaar zonder gereden maar het is wel echt veel finer met. Ik rij zelf met metzeler k2 achter heb nog nooit met K3 gereden maar k2 is eigelijk al sc2.5. Ze zijn igg harder dan superbike sc2.

Als je met slicks wilt gaan rijden kijk eens na compk banden van metzeler. die zijn heel vriendelijk geprijst.

Warmers zitten wel in mijn achterhoofd. Het is mijn eerste jaar dat ik een circuitmotor heb en meerdere dagen ga rijden. Als ik 2 of 3 x gereden heb, het bevalt en mijn tijden nog iets sneller worden ga ik dit zeker overwegen icm met bijv de Metzeler slick.
 
Ik stap nu over naar de dunlop Sportsmart TT, gewoon ook voor het proberen en om eens te kijken hoe deze slijten.
K3 is me erg goed gevallen hoor, dus sluit niet uit dat ik weer terugga naar de K3 en een K2 voor.
Voor mijn gevoel zit er weinig verschil tussen de K2 en K3 voorband. Tussen de oren is de K2 wel fijner omdat ik daarmee het gevoel heb dat ze wat meer plakken :) Mijn ervaring is dat je deze altijd wel kunt gebruiken of het moet steenkoud zijn.
Deze kent wel warmte cyclussen natuurlijk, maar daar maak ik me niet zo druk over. Einde seizoen gaat ie er toch vanaf voor een nieuwe :)
Eerste dagen staan gepland op 28 maart (Spanje)

Cyclussen mij ook niet direct. Als ze maar 1 jaar of 4x mee gaan en dan vertrouwen geven inderdaad. Dat gevoel tussen de oren is alles!
Ik ben benieuwd naar je ervaring of je de TT beter vind of Metzeler. Ik vind de TT prima, maar ik zoek eigenlijk net iets sportievers ( althans dat mag zeg maar ). Anders kan ik op zich net zo goed nog een keer de TT kiezen. Omdat ik er niet meer mee op straat rijd mag het zo sportief mogelijk voor mijn rijstijl / tijd Ik wacht dat dan denk ik nog even af voordat ik mijn definitieve keuze maak. Zou leuk zijn als je nog een berichtje zou wilen doen met je er ervaring.
Wel lekker hoor, over 10 dagen lekker in Spanje rijden. Via race cracks geboekt denk ik? Have fun and keep rubber to the track and not the sky!
 
Cyclussen mij ook niet direct. Als ze maar 1 jaar of 4x mee gaan en dan vertrouwen geven inderdaad. Dat gevoel tussen de oren is alles!
Ik ben benieuwd naar je ervaring of je de TT beter vind of Metzeler. Ik vind de TT prima, maar ik zoek eigenlijk net iets sportievers ( althans dat mag zeg maar ). Anders kan ik op zich net zo goed nog een keer de TT kiezen. Omdat ik er niet meer mee op straat rijd mag het zo sportief mogelijk voor mijn rijstijl / tijd Ik wacht dat dan denk ik nog even af voordat ik mijn definitieve keuze maak. Zou leuk zijn als je nog een berichtje zou wilen doen met je er ervaring.
Wel lekker hoor, over 10 dagen lekker in Spanje rijden. Via race cracks geboekt denk ik? Have fun and keep rubber to the track and not the sky!
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doen
 
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doen

Ja precies, wat dat betreft een tt iets meer 50/50 gericht zeg maar. Ook ervaring mbt grip etcvd metzeler in t algemeen of ten opzichte vd tt ?
 
Ik rij zelf met de TT, zit nu op de tweede achterband, maar ik heb op deze motor nog geen ervaring met andere banden. Ik ben zelf benieuwd naar de Rosso Corsa 2.
 
Enkele blz geleden had ik een vraag mbt draaien Dunlop D212 GP PRO achterband, helaas geen antwoord gekregen of niemand heeft er ervaring mee.
Maar ik kan voor de geïnteresseerde vermelden dat ook deze prima te draaien is :t

Heb er een dag Zolder (6sessies) gereden en band bleef prima, ook geen problemen met grip.
Kon er zelf weinig over vinden, jaren geleden wel Metzelers en Pirelli's laten draaien (achterbanden) maar kon over het draaien van de Dunlops zelf weinig vinden.
 
TT heeft een harde middencompound achter, voor puur circuitgebruik niet nodig. Een voordeel is dat je ze op straat kunt oprijden, of verkopen aan iemand die dat gaat doen

Hardere midden compound is zinloos.
Je rijd op circuit het midden nooit kaal, altijd de zijkanten. Dus ook de SC2 gaat er bij mij af omdat hij aan de zijkant kaal is. Zou ik hem nog voor een weggebruiker willen verkopen (wat ik niet doe omdat ik dat niet verantwoord vind) heeft hij midden op nog steeds profiel.
 
Zinloos op het circuit, maar die sportsmart TT achterband rijdt na een circuitleven prima op straat voor vele duizenden kilometers. Je moet dan natuurlijk niet de zijkant compleet kaal rijden voordat je hem overzet op een straatmotor. SC2 met volledig kale zijkant lijkt me op straat inderdaad niet geschikt/verantwoord.
 
Laatst bewerkt:
Zinloos op het circuit, maar die sportsmart TT achterband rijdt na een circuitleven prima op straat voor vele duizenden kilometers. Je moet dan natuurlijk niet de zijkant compleet kaal rijden voordat je hem overzet op een straatmotor. SC2 met volledig kale zijkant lijkt me op straat inderdaad niet geschikt/verantwoord.

Nog steeds zinloos om het midden harder te hebben dus. Het midden is ook nog goed als je daar zachtere compound hebt.
 
Cyclussen mij ook niet direct. Als ze maar 1 jaar of 4x mee gaan en dan vertrouwen geven inderdaad. Dat gevoel tussen de oren is alles!
Ik ben benieuwd naar je ervaring of je de TT beter vind of Metzeler. Ik vind de TT prima, maar ik zoek eigenlijk net iets sportievers ( althans dat mag zeg maar ). Anders kan ik op zich net zo goed nog een keer de TT kiezen. Omdat ik er niet meer mee op straat rijd mag het zo sportief mogelijk voor mijn rijstijl / tijd Ik wacht dat dan denk ik nog even af voordat ik mijn definitieve keuze maak. Zou leuk zijn als je nog een berichtje zou wilen doen met je er ervaring.
Wel lekker hoor, over 10 dagen lekker in Spanje rijden. Via race cracks geboekt denk ik? Have fun and keep rubber to the track and not the sky!

Helaas heeft het rubber de sky gezien. Ik ben erg lelijk gecrasht en hierbij wat ruggenwervels gebroken en verbrijzeld. Voor mij is het rijden dus weer even klaar :(
Ik kan je helaas niet zeggen hoe de TT’s zich verhouden tot de metzelers. Deze banden heb ik nu moeten verkopen. Helaas...
 
Laatst bewerkt:
Helaas heeft het rubber de sky gezien. Ik ben erg lelijk gecrasht en hierbij wat ruggenwervels gebroken en verbrijzeld. Voor mij is het rijden dus weer even klaar :(
Ik kan je helaas niet zeggen hoe de TT’s zich verhouden tot de metzelers. Deze banden heb ik nu moeten verkopen. Helaas...

Ohw men ohw men ohm men. Das wel heel erg zeg.... Potverdikkie das wel de worst case scenario zo n beetje. What happend?

Ik zat te twijfelen. Ik heb uiteindelijk ( soort gelijk maar toch wat anders ) pirelli supercorsa sp gekocht. Die gaan er binnenkort onder. 13 mei ga ik ze proberen op assem. Ik hoop voor je dat je weer 100% herstelt! Beterschap!
 
Blinde hoge snelheidsbocht niet gehaald. Overeind gezet en al remmend de grindbak in. Grindbak was niet voldoende en ging daarna nog op mijn plaat. Daar over de motor heen en met mijn rug op een kei/rots gekomen. Ondanks een level 2 protector toch deze verwondingen opgelopen. Had ik maar eerder in een airbagvest geïnvesteerd 😉
Supercorsa sp is naar mijn idee gelijk aan de racetecs rr K3. Ook een goede keus dus :)
Bedankt! Zal nog een 9 maanden duren maar verwachting is wel 100% herstel.
Veel plezier 13 mei!
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Wij zeggen voor de grap wel eens een kleinigheidje hou je. Niet dat dit een grap is natuurlijk! Meer een gezegde van dit kan gebeuren. We weten allemaal dat we de grenzen op zoeken. Er overheen gaan / een crash mee maken is nooit fijn. Zeker niet met een langdurig herstel etc. T zijn ( helaas ) de risico s van deze fantastische sport. Aan de ene kant heb ik het in mijn achterhoofd zitten als jonge vader, zzp ers etc. Echter als ik dan op de motor zit tjah dan ga ik er ook voor. Ik kom niet naar het circuit om op 75% te rijden ( dat is misschien nog wel gevaarlijker ook ). Anyway succes met je herstel zowel fysiek als psygologisch.
 
Laatst bewerkt:
Blinde hoge snelheidsbocht niet gehaald. Overeind gezet en al remmend de grindbak in. Grindbak was niet voldoende en ging daarna nog op mijn plaat. Daar over de motor heen en met mijn rug op een kei/rots gekomen. Ondanks een level 2 protector toch deze verwondingen opgelopen. Had ik maar eerder in een airbagvest geïnvesteerd 😉
Supercorsa sp is naar mijn idee gelijk aan de racetecs rr K3. Ook een goede keus dus :)
Bedankt! Zal nog een 9 maanden duren maar verwachting is wel 100% herstel.
Veel plezier 13 mei!

Pff dat is zuur zeg had hetzelfde op Almeria afgelopen December grindbak deed niks dus vlak voor de bandenstapel maar onderuit geremd ik was gelukkig met twee weken zittend slapen en drie maanden pijn aan arm en ribben weer redelijk op de been.

Sterkt met je herstel !
 
Pff dat is zuur zeg had hetzelfde op Almeria afgelopen December grindbak deed niks dus vlak voor de bandenstapel maar onderuit geremd ik was gelukkig met twee weken zittend slapen en drie maanden pijn aan arm en ribben weer redelijk op de been.

Sterkt met je herstel !
Oei dat klinkt ook niet best :( echt raar van die grindbakken daaro. Het niet liggend kunnen slapen is herkenbaar... pijnlijke bedoeling.
Thanks in ieder geval!
 
Jup circuit espana oftewel almeria en andalucia aan elkaar gekoppeld.

Ik had echt precies hetzelfde als jij apex gemist echt met 1 mtr of zo en gelijk weten dit ga ik niet redden, dus idd recht op en de grindbak in maar die deed echt niks.
Vlak voor de bandenstapel maar onderuitgeremd om te voorkomen dat ik erover heen ging met alle gevolgen van dien.

Wel een mooie baan ik ga in october weer terug maar als je in die bocht fout zit en je bent op snelheid loopt het al snel slecht af.
 

Bijlagen

  • 5347C4CC-2B3F-4744-9B58-842DAD5E8E64.jpeg
    5347C4CC-2B3F-4744-9B58-842DAD5E8E64.jpeg
    13,5 KB · Weergaven: 4
1390595

Gisteren eerste trackday gedaan op assen. R1 2003, 1.8 achter 2.0 voor. Supercorsa sp v2 geen bandenwarmers.
uiteindelijk een tijd van 2.04 als snelste tijd neergezet, met groot niveauverschil.

Ik had nieuwe banden voor de sessie, alleen nu is mijn achterband aan de rechterkant al flink gesleten. Mijn veronderstelling was dat ik wel wat dagen met deze banden zou moeten kunnen doen. Kan ik met deze band nog een keer 5 sessie's doen? Of kan ik beter een andere band halen, 1 band per circuitdag is mij wat te gortig.
 
Via Fora is het erg lastig om oorzaken van bandenslijtage te vinden maar ik zal een poging doen.
Sowieso heb ik met Pirellis dit ook. Ik ben zelf een wat grotere kerel ~100KG met pak en al. Had dit ook toen mijn shock nog veelste slap stond. Sinds ik een zwaardere veer heb gestoken is mijn slijtage perfect beter. Sowieso is rechts wat ruiger op assen voor de band. Je kan de band omdraaien voor de volgende circuit dag en goed je bandentemperatuur in de gaten houden. Stel je druk af op de zachste compound(de zijkant dan). Ik kan niet goed zien of het nou een hot of cold tear is. Aan de afgevlakte voorzijde van het profiel te zien staat je uitgaande demping te snel en kan het dat er geen constante temp in de banden wordt gehouden waardoor zodra je op het gas gaat(en met een r1 kan dat ruig zijn). Die het oppervlakte oververhit en er zo aftrekt.

Dus: Ja omdraaien kan sowieso kan je ersowieso nog een dag mee rijden.
Hoeveel weeg je? Is je shock ooit geserviced? Wat voor shock is het? Wat voor veer?
 
Laatst bewerkt:
Oke dus omdraaien moet wel kunnen? hoor veel verschillende meningen hierover.
Het is een standaard shock van 2003, met een nieuwe hyperpro veer op 85 kg. Ik ben zelf 90 kg. Ik denk niet dat der shock ooit geserviced is, hoe kan ik dat doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan