Circuitbanden-Topic

Hey Roy, ik ben even op de site van DaRo gaan kijken maar kan deze aanbieding daar niet vinden. Kijk ik verkeerd of is het voor een selecte groep?

Ik heb de prijzen niet vergelijken maar:
Daro motorshop - Circuit

Dave gaf al wel aan dat ze in maart duurder werden dus misschien is de prijs al iets gestegen, anders gewoon even contact opnemen.
 
Ik heb de prijzen niet vergelijken maar:
Daro motorshop - Circuit

Dave gaf al wel aan dat ze in maart duurder werden dus misschien is de prijs al iets gestegen, anders gewoon even contact opnemen.
Het lijkt er inerdaad op dat de prijzen zijn gestegen. Wilde contact opnemen maar zag dat de aanbieding geldt vanaf 10 banden. Zo veel verbuik ik er niet meer...
 
Het lijkt er inerdaad op dat de prijzen zijn gestegen. Wilde contact opnemen maar zag dat de aanbieding geldt vanaf 10 banden. Zo veel verbuik ik er niet meer...

Ik weet nog wel iemand die nog moet bestellen, misschien kan je samen bestellen, komt uit omg. Gouda.
Heeft al besteld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de prijzen niet vergelijken maar:
Daro motorshop - Circuit

Dave gaf al wel aan dat ze in maart duurder werden dus misschien is de prijs al iets gestegen, anders gewoon even contact opnemen.
Heb je ook wel eens aan Metzeler gedacht? Zelfde techniek als Pirelli, vaak iets goedkoper als Pirelli.
Misschien achter een K3 proberen als je wat meer levensduur wilt, die zijn tevens nog wat goedkoper als een K1/K2.
 
Heb je ook wel eens aan Metzeler gedacht? Zelfde techniek als Pirelli, vaak iets goedkoper als Pirelli.
Misschien achter een K3 proberen als je wat meer levensduur wilt, die zijn tevens nog wat goedkoper als een K1/K2.

Ja heb ik ook gereden maar wilde destijds het nieuwere profiel omdat je bij het oude de hoekjes meestak kapot trok. Eigenlijk niet meer terug gekeken.

Maar de k3 is harder als de bsb dus dat wil ik niet.
 
Omdat de eerste circuitdag toch langzaam dichterbij komt nogmaals de vraag mbt draaien D212 achterband.

Heb zelf wel ervaring met het draaien van supercorsa´s of interacts maar heb nu een sportmax D212 gp pro 4 laten draaien.
Wie heeft er ervaring met het draaien van de Dunlop's, zit hier ook een 0 graden gordel in of maakt dat tegenwoordig niet veel uit.
Ik lees mensen die zeggen niet doen in tegenstelling tot supercorsa's, anderen zeggen gewoon doen gevoel is hetzelfde.

Neem een setje nieuwe slicks mee dus is het gevoel niet goed dan gaan die er op, maar na 1 dag Zolder is de achterband nog niet op maar wil ik er nog een volle dag mee rijden moest die toch gedraaid worden.

Alvast bedankt.
 
7 sessies gereden, eerste en laatste niet volledig en rechts is zeker 60-65% versleten, misschien wel 70%

Rij normaal niet met deze banden maar nieuwe set lag er op toen ik de motor kocht afgelopen najaar.
Wil er nog een dagje mee doen of in ieder geval het jaar starten.
Banden slijtage is overigens netjes, geen vreters en geen spoor.
 
Ik heb een vraag(en) / advies gevraagd over banden ondanks ik al veel in dit topic gelezen heb en het blog van ferry al uit mijn hoofd ken bwv 😁.

Ik ben een hobbyst en rij de laatste 3 jaren 1x pj op assen. Ik reed gewoon met mijn straat motor s1000rr. Oa op pp3 mrr7 en vorig jaar op de dunlops tt. Bevielen eigenlijk allemaal prima voor mijn tijden en snelheid. Dunlop tt waren mssn wel de beste banden maar als je 1x pj rijd ook lastig te vergelijken. Daarnaast waren de omstandigheden de laatste keer ook zeer goed. 1e keer 2:11. 2e keer 2:08. Vorig jaar 2.03. Kortom het gaat elke keer weer een stukje sneller 🍻

Voor dit jaar een s1000rr circuitmotor aan geschaft en nu 3 dagen geboekt en mogelijk komt er nog wel een dag bij. Er liggen sc0 slicks onder en dat lijkt mij niet echt passend voor mij 😎. Ik wil ivm nieuwe motor ook rustig aan beginnen. Ik heb ook ( nog ) geen warmers. Als het serieuzer gaat qua tijden is misschien een volgende stap.

Nu heb ik ervaring met de TT straatband en die is goed naar mijn menig. Qua snelheid zou ik prima met een tt of een pirelli rosso corsa 2 uit de voeten kunnen denk ik. Echter omdat het een circuitmotor is en alleen op assen ga rijden zou ik ook voor nog iets sportiever rubber kunnen kiezen waar ik qua tijden nog wel mee uit de voeten kan en die ook zonder warmers te gebruiken zijn en goed tegen de hitte cyclussen kunnen ( wat ik er van heb kunnen vinden ) .

- geen warmers ( voor nu )
- 2:03 assen ( ik hoop de volgende keer richting de 2:00 te komen )
- ik rij volgens mij redelijk vloeiend
- gevoel met de motor en grip is voor mij het belangrijkst
- slijtage en aanschafprijs niet nummer 1 maar op komt op nummer 2 zeg maar met een afweging
- 1e sessie is halverwege mei dus hopelijk niet super koud meer

Ik denk zelf aan supercorsa sp, metzeler rr k3 of gp racer oid.

Daarnaast wisselende verhalen over de pirellu sc en gp pro gehoord mbt ook zonder bandenwarmers warm te rijden ( zonder ze aan gort te rijden ).

Concreet met mijn snelheid en zonder warmers, wat zouden jullie doen? Welke band(en) raden jullie aan van bovenstaande of juist andere?
 
Zou er K3 onder doen, zijn niet zo gevoelig voor temperatuur etc en kunnen zonder warmers. De rondetijden vragen nog niet om SC1/2 banden en daarnaast kun je met K3's ook heel hard rijden
 
Zou er K3 onder doen, zijn niet zo gevoelig voor temperatuur etc en kunnen zonder warmers. De rondetijden vragen nog niet om SC1/2 banden en daarnaast kun je met K3's ook heel hard rijden

Thx voor de respons!

Dat lijkt me een prima keuze maar de andere ook. Heb je ook een speciefieke reden / voorkeur tov bijv de gp racer of supercorsa sp? Volgens mij zijn ze wel iets goedkoper. T zullen ook vast voor mij allemaal prima keuzes zijn maar ik probeer een afweging te maken waarom ik welke welke band moet kiezen zeg maar.

Eigen ervaring met de Metzelers?





Zou er K3
Zou er K3 onder doen, zijn niet zo gevoelig voor temperatuur etc en kunnen zonder warmers. De rondetijden vragen nog niet om SC1/2 banden en daarnaast kun je met K3's ook heel hard rijden
 
Of een K3 achter en een k2 voor. Is mij ook prima bevallen. Mijn tijd is gelijk aan die van jou en ga nu eens de Dunlops proberen :)

Ah we zijn lot genoten dus zeg maar qua ronde tijd en type band. Zelf vind ik t ook altijd om wat te proberen mbt banden. Op straat met diverse banden ( merken en types ) gereden. Maar je stapt nu van de k3 af en kiest dan voor de gp racer 212, pro of 213 pro? Ik ben benieuwd naar je ervaring. Wanneer is je 1e dag dit jaar? Wat is jouw ervaring mbt de voorband? De k2 coumpound kun je altijd gebruiken of beter vanaf een bepaalde tempratuur / rondetijd? Kun je t verschil mbt de voorband k2 en k3 goed merken?
 
Thx voor de respons!

Dat lijkt me een prima keuze maar de andere ook. Heb je ook een speciefieke reden / voorkeur tov bijv de gp racer of supercorsa sp? Volgens mij zijn ze wel iets goedkoper. T zullen ook vast voor mij allemaal prima keuzes zijn maar ik probeer een afweging te maken waarom ik welke welke band moet kiezen zeg maar.

Eigen ervaring met de Metzelers?

De Supercorsa SP is ook een prima band. Ik noemde K3's omdat dit in principe dezelfde band is als de SP alleen Metzeler is meestal iets goedkoper. Verder is het vooral zoals ik al aangaf dat je ze zonder warmers kunt gebruiken en ze gaan wat langer mee. Je kan ook kijken naar Supercorsa BSB's, zijn wat zachter dan K3's en ook een stuk goedkoper dan SC banden.

Eigen ervaring... tja, nog nooit gripproblemen gehad met bovengenoemde banden.
 
Ik stap nu over naar de dunlop Sportsmart TT, gewoon ook voor het proberen en om eens te kijken hoe deze slijten.
K3 is me erg goed gevallen hoor, dus sluit niet uit dat ik weer terugga naar de K3 en een K2 voor.
Voor mijn gevoel zit er weinig verschil tussen de K2 en K3 voorband. Tussen de oren is de K2 wel fijner omdat ik daarmee het gevoel heb dat ze wat meer plakken :) Mijn ervaring is dat je deze altijd wel kunt gebruiken of het moet steenkoud zijn.
Deze kent wel warmte cyclussen natuurlijk, maar daar maak ik me niet zo druk over. Einde seizoen gaat ie er toch vanaf voor een nieuwe :)
Eerste dagen staan gepland op 28 maart (Spanje)
 
Thx voor de respons!

Dat lijkt me een prima keuze maar de andere ook. Heb je ook een speciefieke reden / voorkeur tov bijv de gp racer of supercorsa sp? Volgens mij zijn ze wel iets goedkoper. T zullen ook vast voor mij allemaal prima keuzes zijn maar ik probeer een afweging te maken waarom ik welke welke band moet kiezen zeg maar.

Eigen ervaring met de Metzelers?

Ik zou toch eens kijken voor een setjes warmers. Hoeft niet duur te zijn, je banden gaan langer mee en je kunt direct knallen. Ik heb ook 1 jaar zonder gereden maar het is wel echt veel finer met. Ik rij zelf met metzeler k2 achter heb nog nooit met K3 gereden maar k2 is eigelijk al sc2.5. Ze zijn igg harder dan superbike sc2.

Als je met slicks wilt gaan rijden kijk eens na compk banden van metzeler. die zijn heel vriendelijk geprijst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan