gix-addict
MF veteraan
- 26 dec 2003
- 21.159
- 704
Jezelf quoten zonder enige uitleg is niet de bedoeling...
Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eigenlijk een zinloos bericht maar oke, eens kijken wat jullie zouden doen...
Rij al meerdere jaren met de Pirelli Supercorsa BSB 180-55, oud profiel dus (volgens een Pirelli man zeg maar sc2.5) laatste race vorige jaar constant 50-51ers op Assen en nog geen gebrek aan vertrouwen. 3 dagen met een achterband trouwens.
Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden nodig, prijsverschil is bijna 400 euro met de, volgens zeggen, betere v2 sc2 180-60.
Welke zouden jullie kiezen?
€400,- euro verschil.. dat zijn een hoop centjes.
Ik zelf rij nu altijd met een SC1 V2 achter. Voor wissel ik nog wel eens tussen SC1 en SC2.
De BSB variant ken ik niet. Worden die nog nieuw gemaakt of rij je dan met oudere DOT codes?
Ik vind het verschil met een SC1 en SC2 achter vrij groot qua gripniveau. Dus ik denk dat de stap van de BSB naar de SC2 al best heel anders voor jou kan voelen.
Waarom niet eerst 1 setje proberen om te kijken hoe jouw gevoel er bij is?
Zolang je met de BSB geen vertrouwens issues krijgt, kun je er natuurlijk gewoon lekker mee door rijden!!
Zelf zoek ik nog een goedkoop adres voor banden. (nieuw of jong gebruikt)
Waarom zijn banden niet gewoon goedkoop???
Zijn dat niet prijzen voor Metzeler comp. K ipv k1/k2?
@Roy "R"
Prijzen van onze Belgische vriend?
Met 180/60 heb je meer rubber en daardoor ook meer grip. (deze vergelijking gaat alleen op met appels, dus 180/55 SC2 tov 180/60 SC2)
Zekers in jou geval, aangezien de BSB's tussen de SC2 en SC3 in zitten.
Maar ik verwacht dat de SC2 V2 wel harder slijten (meer rubber en zachter compound) en daardoor het budgetverschil nog groter wordt omdat je toch 1 achterband meer nodig bent dan gebudgetteerd.
Als je nog nergens tegen grenzen aan loopt, lekker met de BSB blijven rijden..............of een mix kopen van BSB's en SC2 V2's
Wow, dat zijn scherpe prijzen.. Ook als je de BTW er bij rekent.Is idd veel geld, maar op een gegeven ogenblik investeren in sneller worden he
En ja zijn gewoon recent.
Dit aanbod staat tot eind maart, daarna weer +-3% duurder dus wil voor die tijd gewoon kopen.
Bekijk bijlage 1350784
Wow, dat zijn scherpe prijzen.. Ook als je de BTW er bij rekent.
Mag ik vragen waar dit is?
Is idd veel geld, maar op een gegeven ogenblik investeren in sneller worden he
En ja zijn gewoon recent.
Dit aanbod staat tot eind maart, daarna weer +-3% duurder dus wil voor die tijd gewoon kopen.
Bekijk bijlage 1350784
Ik zou het gewoon proberen. V2 geeft heel veel vertrouwen, maar een sc2 achter is bij mij in 2 dagen helemaal op. En ik rijd een tandje langzamer.
Eind van het seizoen rij je meestal wat sneller, dus dat verbaasd me niet.
Compromis kan volgende zijn: " Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden"
1x BSB voorband + 2x BSB achterbanden
2x SC2-V2 voorband + 3x SC2-V2 achterband
Wel zorgen dat je altijd een V2 aan de voorkant hebt, als je met met V2 achter gaat rijden.
En dan het seizoen beginnen met BSB en dan geleidelijk overstappen op de V2.
Denk wel dat de V2 gevoeliger zijn voor temperatuur dan de BSB.............maar ik heb niet genoeg ervaring met BSB.
Momenteel rijd ik met Pirelli Supercorsa SP2, maar kan een gebruikt setje Pirelli SC2 kopen.
Wanneer ik de Pirelli SC2 uit de bandenwarmers haal, houd ik ze dan warm, wanneer ik ongeveer 2.10 op Assen rijd?
Of ga ik te langzaam en koelen ze daardoor tijdens de sessie teveel af?
Nog een bandenvraag....
Wat is beter/slimmer?
Pirelli rain of wet (intermediates)
Ik moet er wel bijzeggen, dat ik een niet droge baan (zelfs een béétje vochtige baan), echt doodeng vind.
Als er maar een paar druppels vallen, schijt ik mijn pak al vol....