Circuitbanden-Topic

Jezelf quoten zonder enige uitleg is niet de bedoeling...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Quote moet een foutje van mijn kant zijn geweest, was me er niet van bewust.

Net op de band zelf gekeken,
Dunlop Sportmax D212 GP pro 4
 
Iemand advies over de Dunlop SX D212 slicks, en dan specifiek de compound? Gezien mijn rondetijden verwacht ik genoeg te hebben aan de Endurance, hoop in de buurt van de 1:50 te komen op Zolder dit jaar. De Endurance zou dan een extra dag moeten meegaan qua slijtage tov de Medium?

En ik zag dat er ook nog D211's te koop staan, zit er veel verschil in of merkt een trage donder als ik daar weinig van? Scheelt paar tientjes.
 
Eigenlijk een zinloos bericht maar oke, eens kijken wat jullie zouden doen...

Rij al meerdere jaren met de Pirelli Supercorsa BSB 180-55, oud profiel dus (volgens een Pirelli man zeg maar sc2.5) laatste race vorige jaar constant 50-51ers op Assen en nog geen gebrek aan vertrouwen. 3 dagen met een achterband trouwens.

Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden nodig, prijsverschil is bijna 400 euro met de, volgens zeggen, betere v2 sc2 180-60.

Welke zouden jullie kiezen?
 
Eigenlijk een zinloos bericht maar oke, eens kijken wat jullie zouden doen...

Rij al meerdere jaren met de Pirelli Supercorsa BSB 180-55, oud profiel dus (volgens een Pirelli man zeg maar sc2.5) laatste race vorige jaar constant 50-51ers op Assen en nog geen gebrek aan vertrouwen. 3 dagen met een achterband trouwens.

Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden nodig, prijsverschil is bijna 400 euro met de, volgens zeggen, betere v2 sc2 180-60.

Welke zouden jullie kiezen?

€400,- euro verschil.. dat zijn een hoop centjes.
Ik zelf rij nu altijd met een SC1 V2 achter. Voor wissel ik nog wel eens tussen SC1 en SC2.
De BSB variant ken ik niet. Worden die nog nieuw gemaakt of rij je dan met oudere DOT codes?

Ik vind het verschil met een SC1 en SC2 achter vrij groot qua gripniveau. Dus ik denk dat de stap van de BSB naar de SC2 al best heel anders voor jou kan voelen.
Waarom niet eerst 1 setje proberen om te kijken hoe jouw gevoel er bij is?

Zolang je met de BSB geen vertrouwens issues krijgt, kun je er natuurlijk gewoon lekker mee door rijden!!

Zelf zoek ik nog een goedkoop adres voor banden. (nieuw of jong gebruikt)
Waarom zijn banden niet gewoon goedkoop???:?
 
€400,- euro verschil.. dat zijn een hoop centjes.
Ik zelf rij nu altijd met een SC1 V2 achter. Voor wissel ik nog wel eens tussen SC1 en SC2.
De BSB variant ken ik niet. Worden die nog nieuw gemaakt of rij je dan met oudere DOT codes?

Ik vind het verschil met een SC1 en SC2 achter vrij groot qua gripniveau. Dus ik denk dat de stap van de BSB naar de SC2 al best heel anders voor jou kan voelen.
Waarom niet eerst 1 setje proberen om te kijken hoe jouw gevoel er bij is?

Zolang je met de BSB geen vertrouwens issues krijgt, kun je er natuurlijk gewoon lekker mee door rijden!!

Zelf zoek ik nog een goedkoop adres voor banden. (nieuw of jong gebruikt)
Waarom zijn banden niet gewoon goedkoop???:?

Is idd veel geld, maar op een gegeven ogenblik investeren in sneller worden he :)

En ja zijn gewoon recent.

Dit aanbod staat tot eind maart, daarna weer +-3% duurder dus wil voor die tijd gewoon kopen.

14A16F5A-403D-4386-A09C-182BB97B3B9F.jpeg
 
@Roy "R"

Prijzen van onze Belgische vriend?

Met 180/60 heb je meer rubber en daardoor ook meer grip. (deze vergelijking gaat alleen op met appels, dus 180/55 SC2 tov 180/60 SC2)
Zekers in jou geval, aangezien de BSB's tussen de SC2 en SC3 in zitten.
Maar ik verwacht dat de SC2 V2 wel harder slijten (meer rubber en zachter compound) en daardoor het budgetverschil nog groter wordt omdat je toch 1 achterband meer nodig bent dan gebudgetteerd.

Als je nog nergens tegen grenzen aan loopt, lekker met de BSB blijven rijden..............of een mix kopen van BSB's en SC2 V2's
 
Zijn dat niet prijzen voor Metzeler comp. K ipv k1/k2?

Wat er staat is het.
Edit: je hebt gezien ex btw?

@Roy "R"

Prijzen van onze Belgische vriend?

Met 180/60 heb je meer rubber en daardoor ook meer grip. (deze vergelijking gaat alleen op met appels, dus 180/55 SC2 tov 180/60 SC2)
Zekers in jou geval, aangezien de BSB's tussen de SC2 en SC3 in zitten.
Maar ik verwacht dat de SC2 V2 wel harder slijten (meer rubber en zachter compound) en daardoor het budgetverschil nog groter wordt omdat je toch 1 achterband meer nodig bent dan gebudgetteerd.

Als je nog nergens tegen grenzen aan loopt, lekker met de BSB blijven rijden..............of een mix kopen van BSB's en SC2 V2's

Idd, DaRo 👍🏻

Ja daar zit ik ook een beetje mee. De BSB rij ik 3 dagen en dan is het puur eraf omdat het ding zo spits is geworden dat omgooien niet lekker gaat. Dan rij ik ze ook echt op en is de zijkant “kaal”.

Ik ben niet zo’n fan van wisselen maar misschien 1 setje van de sc2 en aan het einde van het seizoen eens wisselen als je weer stabiel bent qua rijden of het echt verschil maakt... keuzes keuzes!

Edit 2: Er begint de laatste race natuurlijk wel wat meer beweging te komen maar ben toen op 1 dag 2s sneller gaan rijden naar 1.50,5 oid
 
Eind van het seizoen rij je meestal wat sneller, dus dat verbaasd me niet.

Compromis kan volgende zijn: " Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden"
1x BSB voorband + 2x BSB achterbanden
2x SC2-V2 voorband + 3x SC2-V2 achterband

Wel zorgen dat je altijd een V2 aan de voorkant hebt, als je met met V2 achter gaat rijden.
En dan het seizoen beginnen met BSB en dan geleidelijk overstappen op de V2.
Denk wel dat de V2 gevoeliger zijn voor temperatuur dan de BSB.............maar ik heb niet genoeg ervaring met BSB.
 
Is idd veel geld, maar op een gegeven ogenblik investeren in sneller worden he :)

En ja zijn gewoon recent.

Dit aanbod staat tot eind maart, daarna weer +-3% duurder dus wil voor die tijd gewoon kopen.

Bekijk bijlage 1350784


Ik zou het gewoon proberen. V2 geeft heel veel vertrouwen, maar een sc2 achter is bij mij in 2 dagen helemaal op. En ik rijd een tandje langzamer.
 
Eind van het seizoen rij je meestal wat sneller, dus dat verbaasd me niet.

Compromis kan volgende zijn: " Voor komend jaar 3 voor- en 5 achterbanden"
1x BSB voorband + 2x BSB achterbanden
2x SC2-V2 voorband + 3x SC2-V2 achterband

Wel zorgen dat je altijd een V2 aan de voorkant hebt, als je met met V2 achter gaat rijden.
En dan het seizoen beginnen met BSB en dan geleidelijk overstappen op de V2.
Denk wel dat de V2 gevoeliger zijn voor temperatuur dan de BSB.............maar ik heb niet genoeg ervaring met BSB.

Ik ga dit denk ik maar eens doen, alleen dan nog iets meer BSB. Ik heb ook nog 1 goeie set op de motor en nog een redelijke set BSB op extra velgen dus die eerst op en dan gaan we volgend jaar denk ik maar eens helemaal over.
1-2x BSB voorband + 3x BSB achterbanden
1x SC2-V2 voorband + 2x SC2-V2 achterband
 
Momenteel rijd ik met Pirelli Supercorsa SP2, maar kan een gebruikt setje Pirelli SC2 kopen.
Wanneer ik de Pirelli SC2 uit de bandenwarmers haal, houd ik ze dan warm, wanneer ik ongeveer 2.10 op Assen rijd?
Of ga ik te langzaam en koelen ze daardoor tijdens de sessie teveel af?
 
Momenteel rijd ik met Pirelli Supercorsa SP2, maar kan een gebruikt setje Pirelli SC2 kopen.
Wanneer ik de Pirelli SC2 uit de bandenwarmers haal, houd ik ze dan warm, wanneer ik ongeveer 2.10 op Assen rijd?
Of ga ik te langzaam en koelen ze daardoor tijdens de sessie teveel af?

Neuh dat gaat prima. Supercorsa's warmen sowieso vrij snel op.
 
Slicks of profielbanden?

Profielbanden hou je wel warm met 2.10.............en normaal gesproken de slicks ook.
Of je profijt gaat hebben van slicks met 2.10..............nah niet echt.
 
Nog een bandenvraag....

Wat is beter/slimmer?
Pirelli rain of wet (intermediates)

Ik moet er wel bijzeggen, dat ik een niet droge baan (zelfs een béétje vochtige baan), echt doodeng vind.
Als er maar een paar druppels vallen, schijt ik mijn pak al vol....
 
Nog een bandenvraag....

Wat is beter/slimmer?
Pirelli rain of wet (intermediates)

Ik moet er wel bijzeggen, dat ik een niet droge baan (zelfs een béétje vochtige baan), echt doodeng vind.
Als er maar een paar druppels vallen, schijt ik mijn pak al vol....

Dit ligt aan de weersomstandigheden. Als het echt nat is pak je de rain.
Als de baan vochtig is en niet zozeer nat, dan kun je een intermediate pakken. Maar dit komt niet veel voor.

Dus om die reden zou ik zeggen, pak een regenband en een droogweer band
 
maar.... als je het echt doodeng vindt, waarom rij je dan als het nat is?
Het is hobby, moet wel leuk blijven he.
Vaak als je angstig bent, ga je krampachtig rijden en dan maakt het niet uit wat voor super geweldige regenband je er om hebt liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan