Sender
MF veteraan
Heb hier een Conti RaceAttack Endurance gestoken, tot nu toe erg tevreden over. Een een stuk goedkoper dan Metzelers/Pirelli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Iemand ervaring met de Dunlop sportsmart TT banden op het circuit ? ik rijd nu tijden van rond de 2.00 op Assen en reed dit seizoen 4 dagen met een set Pirelli diablo rosso corsa's , ,
ik kreeg het advies om deze Dunlop's eens te proberen.
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken
roept U maar
Liefst geen horror verhalen zonder fundering
Kwam op XLMoto dit setje tegen;
KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl
Nou heb ik zelf geen interesse in deze banden omdat ik niet op slicks rijd (want gekentekende motor), maar misschien is er iemand die het aan heeft gedurfd dit te proberen?
Als je ze voor nog minder dan die prijs kunt krijgen lijkt me het het proberen waard.Hoi Sender,
Dit had ik reeds gelezen.
Ik denk dat ik waarschijnlijk ook geen zinnige antwoorden ga krijgen.
Ik ga me beraden of ik uberhaupt over ga tot aanschaf van deze banden.
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken
roept U maar
Liefst geen horror verhalen zonder fundering
Als je ze voor nog minder dan die prijs kunt krijgen lijkt me het het proberen waard.
Ik denk heus niet dat je zomaar valt met deze banden, zeker als je nog niet alles uit de motor en banden haalt.
Als ze een Supercorsa-achtige band hadden (met profiel) zou ik het overwegen.
8000km op de power RS? Wat voor rondetijden rij je?
Ik red 8000 niet eens op Pilot Powers op de openbare weg!
Met Diablo Rosso 3 heb ik ook vergelijkbare km gedaan, incl meerdere circuitdagen (Monster 1100)Haha. Man bij Dunlop keek me ook verbaasd aan. En hoor vaker mensen die er veel minder kms mee rijden. Pilot Powers 3 deed ik 10.000 mee, waren ze wel echt aan vervanging toe). Deze lijken zelfs langer mee te kunnen. Probeer wel zo weinig mogelijk snelweg te rijden. Verder hyperpro vering en afgesteld en opzich vloeiende rijstijl denk ik? Alhoewel het gas er altijd toch goed op gaat ook op straat.
Rondetijden 2:07 op CPZ en 1.51,5 a 1.52,5 op Zolder.
Hoi.
Al iemand met de nieuwe metzler compk slick K1/k2 gereden.
Ben benieuwd en misschien wat voor volgend jaar
Vandaag een 2003 r1 opgehaald voor het circuit en ben me nu aan het oriënteren op nieuwe banden. Met mijn straat r1 reed ik 1.55 op Zolder enkele jaren geleden, deed 1 of 2 circuitdagen per jaar toen. Tijden zullen dus nog wel wat zakken. Ik reed altijd met supercorsa of racetech maar zou wel eens slicks willen proberen. Was altijd tevreden maar na 2 circuitdagen was de achterband meestal wel aan vervanging toe en ben benieuwd of er even goede alternatieven zijn die iets langer meegaan en mogelijk goedkoper zijn. Enkele vragen
1) ik las over de pirelli superbike pro hier, iemand een adres waar ze te krijgen zijn in 190? Paar sites bezocht maar kon ze nergens vinden of tegen de hoofdprijs.
2) weet iemand of een 200 ook op een r1 2003 past? Zie dat de nieuwe slicks vaak 180 of 200 zijn.
3) ik heb nog een oud setje bandenwarmers van biketech, hoe kan ik meten hoe warm ze nog worden? Zat te denken om er zo een vleesprikker tussen te stoppen.
4) wat is nu de standaard circuitband van metzeler ( niet perse de slick), zie zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Gr Smet
Ben er inmiddels achter dat een 200 past want dat blijkt er nu ook op te liggenWellicht is de Metzeler racetec rr compk slick iets voor je:
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/racetec-rr-compk-slick
edit: zie nu dat hij niet verkrijgbaar is in 190..
Qua prijs is deze wel interessant ja, €153. Voor de D212 die er nu op ligt ben je bijna € 200 kwijt. De voorband is nog goed dus moet in elk geval nog 1 keer een Dunlop pakken. Ik zie bij de D212 overigens ook banden met 72 KW er achter staan, waar staat dat dan voor? De band waar dit niet bij staat is dan weer iets duurder.Wellicht is de Metzeler racetec rr compk slick iets voor je:
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/racetec-rr-compk-slick
edit: zie nu dat hij niet verkrijgbaar is in 190..
Qua prijs is deze wel interessant ja, €153. Voor de D212 die er nu op ligt ben je bijna € 200 kwijt. De voorband is nog goed dus moet in elk geval nog 1 keer een Dunlop pakken. Ik zie bij de D212 overigens ook banden met 72 KW er achter staan, waar staat dat dan voor? De band waar dit niet bij staat is dan weer iets duurder.
klopt helemaal wat je zegt. Maakt voor een circuitmotor dus eigenlijk helemaal niet uit tenzij je met een goldwing rijdtBedoel je de aanduiding achter bijvoorbeeld: 180/55ZR17 73W ?
73 is de lastindex en komt overeen met de maximale last (in die index) wat een band kan dragen. 73 staat voor 365Kg
W= snelheid index: 270
Hola,
ik heb al veel over het onderwerp gelezen en geprobeerd de 92 pagina's hiervoor door te spitten maar ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit. Het gaat om het volgende.
Ik heb 6 mooie slicks op de kop getikt voor een r6 2001 (met standaard banden maat 180/55/17). De banden zelf zijn echter 190/65/17. Ze zijn dus een stuk spitser dan normaal.
Dat het de rij eigenschappen niet helemaal ten gunste zal komen ben ik van op de hoogte. Ik vraag mij nu af of je er prima mee kan rijden (weliswaar met een iets minder goede wegligging) of dat het echt niet te doen is. Een normale 190 band wordt over het algemeen al als niet als optimaal gezien en deze heeft ook nog een hoogte van 65.
In tegenstelling tot voorgaande heb ik ook gelezen het dat voor circuit gebruik weer minder uitmaakt of je een 180 / 190 band monteert aangezien het voor het bochten werk minder relevant zou zijn. Ik wil de bandjes gebruiken voor circuitdagen en ben niet van plan er wedstrijden mee te rijden of iets dergelijks.
Heeft iemand hier ervaring mee? Danku!
gr. Peter