Circuitbanden-Topic

Iemand ervaring met de Dunlop sportsmart TT banden op het circuit ? ik rijd nu tijden van rond de 2.00 op Assen en reed dit seizoen 4 dagen met een set Pirelli diablo rosso corsa's , ,
ik kreeg het advies om deze Dunlop's eens te proberen.

Ik heb dit hele jaar gereden met Sportsmart TTs, deels op straat deels op circuits. Inmiddels zit ik op de tweede achterband (eerste was met name rechts afgesleten door het ruwe Zandvoort-asfalt). Ze bevallen goed, alleen ik heb geen vergelijk met andere banden op dezelfde motor.

Wat ik positief vind, is het vertrouwen en feedback in het grensgebied. Ook is het relaxed dat je geen bandenwarmers nodig hebt, eerste ronde wat opbouwen met remmen en accelereren, daarna volle bak. Wanneer het een beetje begint te glijden dan voelt dat heel gecontroleerd en schrik je er niet van. Wat ik ook merk, is dat ze goed blijven sturen als ze verslijten, dat is duidelijk anders dan wat ik gewend was van Rosso 3 en M7RR op een andere motor. Rosso corsa 2 wil ik ook eens proberen maar zijn wat duurder.

Bij een test in de Kicxstart werd er onder de twee minuten mee gereden op Zandvoort, dat reden de meesten niet op slicks.

Bij een circuitdag van trackdays.be zag ik dat veel rijders van die organisatie ook met deze Dunlops rijden, die kunnen er vast ook wat over zeggen.
 
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?:?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken:+
roept U maar:t

Liefst geen horror verhalen zonder fundering;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?:?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken:+
roept U maar:t

Liefst geen horror verhalen zonder fundering;)
Kwam op XLMoto dit setje tegen;

KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl

Nou heb ik zelf geen interesse in deze banden omdat ik niet op slicks rijd (want gekentekende motor), maar misschien is er iemand die het aan heeft gedurfd dit te proberen?
 

Hoi Sender,

Dit had ik reeds gelezen.
Ik denk dat ik waarschijnlijk ook geen zinnige antwoorden ga krijgen.
Ik ga me beraden of ik uberhaupt over ga tot aanschaf van deze banden.
 
Hoi Sender,

Dit had ik reeds gelezen.
Ik denk dat ik waarschijnlijk ook geen zinnige antwoorden ga krijgen.
Ik ga me beraden of ik uberhaupt over ga tot aanschaf van deze banden.
Als je ze voor nog minder dan die prijs kunt krijgen lijkt me het het proberen waard.
Ik denk heus niet dat je zomaar valt met deze banden, zeker als je nog niet alles uit de motor en banden haalt.
Als ze een Supercorsa-achtige band hadden (met profiel) zou ik het overwegen.
 
Heeft iemand ervaring of kennis van deze banden : KING TYRE Slicks Tyre Set 17" (Nu 43% korting) - XLmoto - XLmoto.nl (ik kan ze voor een stuk minder krijgen in de hardheden medium,soft en super soft)
Ze zullen wel een stuk minder zijn als de superbike SC2 waar ik nu mee rijd,maar hoeveel minder?:?
Ik heb de banden "in mijn handen gehad op de intermot te keulen,en de "feel"beviel me wel.
Mijn ronden tijden zijn dermate matig dan ik de indruk heb dat zelf dit rubber het kan bolwerken:+
roept U maar:t

Liefst geen horror verhalen zonder fundering;)

Ben ook wel benieuwd......passen ook een stuk beter bij mijn budget
 
Als je ze voor nog minder dan die prijs kunt krijgen lijkt me het het proberen waard.
Ik denk heus niet dat je zomaar valt met deze banden, zeker als je nog niet alles uit de motor en banden haalt.
Als ze een Supercorsa-achtige band hadden (met profiel) zou ik het overwegen.

2 setjes voor 315 euro incl verzenden met luchtpost.
Maar ja wat gaat Rutte B.V. hier weer mee doen? (BTW,import heffing)
Ik krijg nog een offerte voor met de boot;)

Verder is mijn ervaring met b.v. chinese remhendels uitstekend zowel qua pasvorm,kwaliteit (in 7 jaar ,op wat verkleuring na, geen enkel slijtage issue en betrouwbaarheid).en lees ik op MF wel eens dat de bami schijven ook gewoon goed zijn.
Dusch..................
 
Laatst bewerkt:
Ik lees graag jullie bevindingen, maar zoals iemand mij eens vertelde op het circuit. Dat ging wel over een opdrogende baan maar is universeel toepasbaar. Eerst andere mensen laten proberen gaan die niet op hun bakkes kun je het ook proberen 😂
 
8000km op de power RS? Wat voor rondetijden rij je?
Ik red 8000 niet eens op Pilot Powers op de openbare weg!

Haha. Man bij Dunlop keek me ook verbaasd aan. En hoor vaker mensen die er veel minder kms mee rijden. Pilot Powers 3 deed ik 10.000 mee, waren ze wel echt aan vervanging toe). Deze lijken zelfs langer mee te kunnen. Probeer wel zo weinig mogelijk snelweg te rijden. Verder hyperpro vering en afgesteld en opzich vloeiende rijstijl denk ik? Alhoewel het gas er altijd toch goed op gaat ook op straat.

Rondetijden 2:07 op CPZ en 1.51,5 a 1.52,5 op Zolder.
 
Haha. Man bij Dunlop keek me ook verbaasd aan. En hoor vaker mensen die er veel minder kms mee rijden. Pilot Powers 3 deed ik 10.000 mee, waren ze wel echt aan vervanging toe). Deze lijken zelfs langer mee te kunnen. Probeer wel zo weinig mogelijk snelweg te rijden. Verder hyperpro vering en afgesteld en opzich vloeiende rijstijl denk ik? Alhoewel het gas er altijd toch goed op gaat ook op straat.

Rondetijden 2:07 op CPZ en 1.51,5 a 1.52,5 op Zolder.
Met Diablo Rosso 3 heb ik ook vergelijkbare km gedaan, incl meerdere circuitdagen (Monster 1100)
 
Hoi.
Al iemand met de nieuwe metzler compk slick K1/k2 gereden.
Ben benieuwd en misschien wat voor volgend jaar

Volgens mij heb je een compk soft/medium en een slick k1/k2; Anyways de compk medium achter is prima, geeft iets minder grip dan de slicks, maar gaan langer mee, zijn beter bestand tegen ruw asfalt/lage temperatuur en zijn goedkoper; Voor gebruik ik altijd gewoon een sc2/sc1 gezien ik die al nauwelijks verslijt. Zijn nog wel wat meer mensen hier die er op rijden volgens mij.
 
Vandaag een 2003 r1 opgehaald voor het circuit en ben me nu aan het oriënteren op nieuwe banden. Met mijn straat r1 reed ik 1.55 op Zolder enkele jaren geleden, deed 1 of 2 circuitdagen per jaar toen. Tijden zullen dus nog wel wat zakken. Ik reed altijd met supercorsa of racetech maar zou wel eens slicks willen proberen. Was altijd tevreden maar na 2 circuitdagen was de achterband meestal wel aan vervanging toe en ben benieuwd of er even goede alternatieven zijn die iets langer meegaan en mogelijk goedkoper zijn. Enkele vragen
1) ik las over de pirelli superbike pro hier, iemand een adres waar ze te krijgen zijn in 190? Paar sites bezocht maar kon ze nergens vinden of tegen de hoofdprijs.
2) weet iemand of een 200 ook op een r1 2003 past? Zie dat de nieuwe slicks vaak 180 of 200 zijn.
3) ik heb nog een oud setje bandenwarmers van biketech, hoe kan ik meten hoe warm ze nog worden? Zat te denken om er zo een vleesprikker tussen te stoppen.
4) wat is nu de standaard circuitband van metzeler ( niet perse de slick), zie zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Gr Smet
 
Vandaag een 2003 r1 opgehaald voor het circuit en ben me nu aan het oriënteren op nieuwe banden. Met mijn straat r1 reed ik 1.55 op Zolder enkele jaren geleden, deed 1 of 2 circuitdagen per jaar toen. Tijden zullen dus nog wel wat zakken. Ik reed altijd met supercorsa of racetech maar zou wel eens slicks willen proberen. Was altijd tevreden maar na 2 circuitdagen was de achterband meestal wel aan vervanging toe en ben benieuwd of er even goede alternatieven zijn die iets langer meegaan en mogelijk goedkoper zijn. Enkele vragen
1) ik las over de pirelli superbike pro hier, iemand een adres waar ze te krijgen zijn in 190? Paar sites bezocht maar kon ze nergens vinden of tegen de hoofdprijs.
2) weet iemand of een 200 ook op een r1 2003 past? Zie dat de nieuwe slicks vaak 180 of 200 zijn.
3) ik heb nog een oud setje bandenwarmers van biketech, hoe kan ik meten hoe warm ze nog worden? Zat te denken om er zo een vleesprikker tussen te stoppen.
4) wat is nu de standaard circuitband van metzeler ( niet perse de slick), zie zoveel verschillende dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Gr Smet

Wellicht is de Metzeler racetec rr compk slick iets voor je:
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/racetec-rr-compk-slick

edit: zie nu dat hij niet verkrijgbaar is in 190..
 
Laatst bewerkt:
Wellicht is de Metzeler racetec rr compk slick iets voor je:
https://www.metzeler.com/en-uk/products/tyres/racetec-rr-compk-slick

edit: zie nu dat hij niet verkrijgbaar is in 190..
Qua prijs is deze wel interessant ja, €153. Voor de D212 die er nu op ligt ben je bijna € 200 kwijt. De voorband is nog goed dus moet in elk geval nog 1 keer een Dunlop pakken. Ik zie bij de D212 overigens ook banden met 72 KW er achter staan, waar staat dat dan voor? De band waar dit niet bij staat is dan weer iets duurder.
 
Hola,

ik heb al veel over het onderwerp gelezen en geprobeerd de 92 pagina's hiervoor door te spitten maar ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit. Het gaat om het volgende.

Ik heb 6 mooie slicks op de kop getikt voor een r6 2001 (met standaard banden maat 180/55/17). De banden zelf zijn echter 190/65/17. Ze zijn dus een stuk spitser dan normaal.

Dat het de rij eigenschappen niet helemaal ten gunste zal komen ben ik van op de hoogte. Ik vraag mij nu af of je er prima mee kan rijden (weliswaar met een iets minder goede wegligging) of dat het echt niet te doen is. Een normale 190 band wordt over het algemeen al als niet als optimaal gezien en deze heeft ook nog een hoogte van 65.

In tegenstelling tot voorgaande heb ik ook gelezen het dat voor circuit gebruik weer minder uitmaakt of je een 180 / 190 band monteert aangezien het voor het bochten werk minder relevant zou zijn. Ik wil de bandjes gebruiken voor circuitdagen en ben niet van plan er wedstrijden mee te rijden of iets dergelijks.

Heeft iemand hier ervaring mee? Danku! :}

gr. Peter
 
Qua prijs is deze wel interessant ja, €153. Voor de D212 die er nu op ligt ben je bijna € 200 kwijt. De voorband is nog goed dus moet in elk geval nog 1 keer een Dunlop pakken. Ik zie bij de D212 overigens ook banden met 72 KW er achter staan, waar staat dat dan voor? De band waar dit niet bij staat is dan weer iets duurder.

Bedoel je de aanduiding achter bijvoorbeeld: 180/55ZR17 73W ?

73 is de lastindex en komt overeen met de maximale last (in die index) wat een band kan dragen. 73 staat voor 365Kg

W= snelheid index: 270
 
Bedoel je de aanduiding achter bijvoorbeeld: 180/55ZR17 73W ?

73 is de lastindex en komt overeen met de maximale last (in die index) wat een band kan dragen. 73 staat voor 365Kg

W= snelheid index: 270
klopt helemaal wat je zegt. Maakt voor een circuitmotor dus eigenlijk helemaal niet uit tenzij je met een goldwing rijdt
 
Mag ik hier even gebruik maken van jullie kennis.
Ik rijd een fireblade uit 2008 en ben nu aan het klaar maken voor het nieuwe seizoen vrijrijden. Ik rijd momenteel op pirelli supercorsa met en bandenmaat 190/55 en sinds dit seizoen rijd ik in groep 3 (snel) mee.
Nu ben ik opzoek naar bandjes en kan ik via via een complete set banden 6x pirelli Supercorsa overnemen waar alleen quali mee is gereden voor een mooi prijs. Nu is achter de bandenmaar 190/60. Ik heb al veel gezocht op het forum maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Mijn vraag is wat doet dit met de eigenschappen van de fiets en zouden jullie dit aanraden?

Alvast heel erg bedankt voor jullie expertise
 
Hola,

ik heb al veel over het onderwerp gelezen en geprobeerd de 92 pagina's hiervoor door te spitten maar ben er voor mijzelf nog niet helemaal uit. Het gaat om het volgende.

Ik heb 6 mooie slicks op de kop getikt voor een r6 2001 (met standaard banden maat 180/55/17). De banden zelf zijn echter 190/65/17. Ze zijn dus een stuk spitser dan normaal.

Dat het de rij eigenschappen niet helemaal ten gunste zal komen ben ik van op de hoogte. Ik vraag mij nu af of je er prima mee kan rijden (weliswaar met een iets minder goede wegligging) of dat het echt niet te doen is. Een normale 190 band wordt over het algemeen al als niet als optimaal gezien en deze heeft ook nog een hoogte van 65.

In tegenstelling tot voorgaande heb ik ook gelezen het dat voor circuit gebruik weer minder uitmaakt of je een 180 / 190 band monteert aangezien het voor het bochten werk minder relevant zou zijn. Ik wil de bandjes gebruiken voor circuitdagen en ben niet van plan er wedstrijden mee te rijden of iets dergelijks.

Heeft iemand hier ervaring mee? Danku! :}

gr. Peter

Ik heb eens een 180/ 60 Supercorsa gepast op een R6 uit 2002, maar deze liep aan op de achterbrug. ketting te kort dat ik niet ter plekken kon fixen. Ik ben toen terug gegaan naar een 180 / 55 slick
 
Bandenkenners,

Ik heb de zoekfuntie al gebruikt maar krijg nog geen duidelijkheid, dus probeer het hier.
korte intro: Jaar of 6 a 7 geen circuit gereden maar het begon toch te kriebelen, 1000L5 gekocht sept 2018 en hiermee 1 dag Zolder gedaan.
Ging gelijk weer lekker en motor staat op Sportmax D212 GP pro 4 (met profiel, geen slicks). Bandenslijtage ook erg netjes alleen rechts de achterband op 1 dag al op 60 / 70% van de slijtage gereden, links moet nog zeker een sessie of 7 a 8 meegaan.

Nu liet ik jaren geleden de supercorsa's of racetec's draaien tegen de rij richting in (enkel achterband) en ree er dan nog 1 dag Zolder mee zonder problemen.
Zelfde wil ik dus doen met de Dunlop, hier een eerste dag 2019 mee rijden op Zolder, vaak rij je in April toch geen 6 volle sessie's.

Vraag nu, wie heeft er ervaring met het draaien van de Dunlop's, zit hier ook een 0 graden gordel in of maakt dat tegenwoordig niet veel uit.
Ik lees mensen die zeggen niet doen in tegenstelling tot supercorsa's, anderen zeggen gewoon doen gevoel is hetzelfde.

Is het gevoel die eerste dag niet goed dan gaat er een nieuwe set op, het is gene must maar als het gewoon gaat en het gevoel is goed rij ik de band op en laat ik voor een 2e dag een nieuwe set slicks leggen.

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan