Cilinderwand advies yz250

polcastrol

Die hard MF'er
6 okt 2006
471
0
belgië
Beste, mijn cilinderwand van men YZ250 2t van 1994 is beschadigd. Er is een stukje aan de uitlaatpoort weg en zie ook dat deze daar redelijk ver gefreesd is. Zou het nog de moeite zijn om dit te herstellen of kan ik beter een andere cilinder zoeken? Ben bang dat dit terug snel gaat loskomen als ik er een nieuwe wand in laat zetten. Eventueel een suggestie waar ik dit dan best laat doen moest het toch nog de moeite zijn om te laten herstellen? Zie foto's YZ Slideshow by polcastrol

Er staat ook VP op de zijkant en vroeg me af of iemand weet van wie die initialen zijn?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf altijd motorcross gedaan, van 80 -125-250-500cc 2 takten gereden, ooit ook een nieuwe nicasil moeten laten steken.
Vroeger was daar een hele goede voor, powerseal dacht ik
Die bussen werden daar uitgeperst en een nieuwe erin geplaatst, cilinder honen, en inrijden.Misschien dat dit nu niet meer hoeft en op een iets andere manier gedaan, maar kijk eens of je daar de nodige info vind, koste toen al 500 euro , maar wel topwerk.
Het was een honda cr 250 van 1993 waar ik dit mee heb laten doen, borgveren van de zuigerpen losgekomen, dan weet je het wel,
 
uit zijn mixxer : je smijt er 2 oplossingen in en kijkt wat er uit komt :+
Kan zijn dat ik 2 behandelingen door elkaar haal, want toen had je ook de zogenaamde chroomcilinders, daarom kijk eens bij powerseal daar heb ik dat destijds laten doen, Ben intussen al een dagje ouder en af en toe een beetje dement; LOL:+:]O-):Y})
 
Dat zal wel meevallen er moet misschien maar 1mm af,daar merk je waarschijnlijk weinig van.
ik en jij weten dat wel, maar je hebt altijd een kans ...
en als je dat niet vermeld en TS merkt het toch , gaat hij misschien roepen dat het een "v*g*n*-bedrijf" is en dat zijn YZ niet gaat zoals voorheen

edit : even uitgerekend, ervan uitgaande dat de drijfstang 2* de slag (68.8) is, heeft een verhoging van de uitlaatpoort met 1mm (beginnend met openen 35mm na BDC een toename van 194.38 ° timing, naar 197.58°. dat vind ik toch al behoorlijk wat.
 
ik en jij weten dat wel, maar je hebt altijd een kans ...
en als je dat niet vermeld en TS merkt het toch , gaat hij misschien roepen dat het een "v*g*n*-bedrijf" is en dat zijn YZ niet gaat zoals voorheen

edit : even uitgerekend, ervan uitgaande dat de drijfstang 2* de slag (68.8) is, heeft een verhoging van de uitlaatpoort met 1mm (beginnend met openen 35mm na BDC een toename van 194.38 ° timing, naar 197.58°. dat vind ik toch al behoorlijk wat.

Jaja het is maar een hobby motor,hij hoeft er geen GP mee te winnen,onrijdbaar zal de motor er echt niet van
worden en je bespaard weer de nodige centen.Bovendien is er al flink getuned aan die cilinder wat ook de reden
zal zijn van de afgebrokkelde Nikasil wand op die plek,er is blijkbaar niet de moeite genomen om de rand netjes af te werken
waardoor de zuigerveer is gaan happen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan