- 11 aug 2019
- 7.278
- 27.252
Door de shredder? Eerder vaak gewoon naar de export lijkt me?Typisch gezien gaat een auto in Nederland die dat 1x niet haalt van die leeftijd hier ook door de schredder toch?
Mwah, ligt er een beetje aan wat voor auto. Meestal gaan die gewoon op exportTypisch gezien gaat een auto in Nederland die dat 1x niet haalt van die leeftijd hier ook door de schredder toch?
Op zn zachtst gezegd een vreemd idee, aangezien in China:
- in veel steden gemotoriseerde tweewielers zowel oud als nieuw niet welkom zijn (en zelfs in beslag genomen worden)
- autos zijn daar een statussymbool en motoren/scooters worden als vervoer van armere mensen beschouwd.
- china een ongereguleerde tweewieler industrie heeft (wat de kommer en kwel reputatie van al die merkjes heeft opgeleverd)
Bron: YouTube kanaal van Serpentza
De laatste jaren is de Chinese motor industrie al met een opmars bezig, maar omdat bovenstaande zaken nog steeds aan de orde zijn, zie ik vooral een wet die ervoor zal zorgen dat de Chinese industrie in rap tempo veel kostbare grondstoffen erdoor zal jagen.
En hoewel Chinezen als CF moto en Zontes etc. Proberen hierboven uit te stijgen, zal het imo nog wel even duren voor ze op gelijk niveau zijn als de Japanners en Amerikaanse merken...
Hun accu technologie is i.i.g. wel al van prima kwaliteit.
Geldt dat ook voor Taiwanese,volgens jouChinese motoren gaan in Nederland al veel eerder naar de sloop.
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.Het chinese 'platteland' maakt nog veelvuldig gebruik van motoren. Daar is weinig geld voor auto's. Ik denk dat ze af willen van zuigermotoren en dit willen omvormen naar electrisch.
Het zal nog wel verschil uitmaken of de motor voor de eigen markt of export bedoeld is, maar wie gaat dat uitproberen?Dus Chinese motoren zijn daarop niet gebouwd.. met een mooie boog omheen lopen dus?
Worden de verkopers van Chinese motoren in NL druk met l*lverhalen over de kwaliteit van die dingen……120.000km ook.. iemand die veel WW verkeer doet haalt dat hier in 2,5/3 jaar..
Dus Chinese motoren zijn daarop niet gebouwd.. met een mooie boog omheen lopen dus?
Verbrandingsmotoren in motorfietsen (>200cc ofzo, weet de exacte regel niet) mogen volgens mij nog wel in de stad, die kleine prutzooi op 2 wielen is inderdaad allemaal elektrisch.In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.
Vandaar dat je er binnen een jaar er twee ingerolen hebtDat ik dit allemaal mee moet maken….ik probeer altijd zo lang mogelijk met mijn motoren te doen…..
Kortom, geen Chinese motoren hier….
Het verschil in aanschafprijs is inderdaad niet erg groot. Niet groot genoeg in ieder geval.Wat ik al aangaf in een ander topic; geef 1k meer uit.. En je hebt een Japanner.
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.