china sloopt motoren

Eff link

Ook een beetje uitleg.
China heeft een duidelijk beleid omtrent voertuigen.
Ze willen geen oude zooi hebben.
Dus alle oude meuk moet naar de sloop.
Fabrikanten spelen hierop in door hun voertuigen te ontwerpen op een beperkte levensduur.
Maakt het iets goedkoper.
 
Dus iedereen daar die een oldtimer wil omdat hij fan is van dat model is dus de sjaak. Net als iedereen die buiten China zo'n motor koopt en dus zo'n motor krijgt die niet op lang meegaan gebouwt is.
 
Op zn zachtst gezegd een vreemd idee, aangezien in China:

- in veel steden gemotoriseerde tweewielers zowel oud als nieuw niet welkom zijn (en zelfs in beslag genomen worden)
- autos zijn daar een statussymbool en motoren/scooters worden als vervoer van armere mensen beschouwd.
- china een ongereguleerde tweewieler industrie heeft (wat de kommer en kwel reputatie van al die merkjes heeft opgeleverd)

Bron: YouTube kanaal van Serpentza

De laatste jaren is de Chinese motor industrie al met een opmars bezig, maar omdat bovenstaande zaken nog steeds aan de orde zijn, zie ik vooral een wet die ervoor zal zorgen dat de Chinese industrie in rap tempo veel kostbare grondstoffen erdoor zal jagen.

En hoewel Chinezen als CF moto en Zontes etc. Proberen hierboven uit te stijgen, zal het imo nog wel even duren voor ze op gelijk niveau zijn als de Japanners en Amerikaanse merken...

Hun accu technologie is i.i.g. wel al van prima kwaliteit.
 
Typisch gezien gaat een auto in Nederland die dat 1x niet haalt van die leeftijd hier ook door de schredder toch?
 
Typisch gezien gaat een auto in Nederland die dat 1x niet haalt van die leeftijd hier ook door de schredder toch?
Mwah, ligt er een beetje aan wat voor auto. Meestal gaan die gewoon op export
 
Op zn zachtst gezegd een vreemd idee, aangezien in China:

- in veel steden gemotoriseerde tweewielers zowel oud als nieuw niet welkom zijn (en zelfs in beslag genomen worden)
- autos zijn daar een statussymbool en motoren/scooters worden als vervoer van armere mensen beschouwd.
- china een ongereguleerde tweewieler industrie heeft (wat de kommer en kwel reputatie van al die merkjes heeft opgeleverd)

Bron: YouTube kanaal van Serpentza

De laatste jaren is de Chinese motor industrie al met een opmars bezig, maar omdat bovenstaande zaken nog steeds aan de orde zijn, zie ik vooral een wet die ervoor zal zorgen dat de Chinese industrie in rap tempo veel kostbare grondstoffen erdoor zal jagen.

En hoewel Chinezen als CF moto en Zontes etc. Proberen hierboven uit te stijgen, zal het imo nog wel even duren voor ze op gelijk niveau zijn als de Japanners en Amerikaanse merken...

Hun accu technologie is i.i.g. wel al van prima kwaliteit.

Het chinese 'platteland' maakt nog veelvuldig gebruik van motoren. Daar is weinig geld voor auto's. Ik denk dat ze af willen van zuigermotoren en dit willen omvormen naar electrisch.
 
Dat ik dit allemaal mee moet maken….ik probeer altijd zo lang mogelijk met mijn motoren te doen…..

Kortom, geen Chinese motoren hier…._O-
 
Het chinese 'platteland' maakt nog veelvuldig gebruik van motoren. Daar is weinig geld voor auto's. Ik denk dat ze af willen van zuigermotoren en dit willen omvormen naar electrisch.
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.
 
120.000km ook.. iemand die veel WW verkeer doet haalt dat hier in 2,5/3 jaar..

Dus Chinese motoren zijn daarop niet gebouwd.. met een mooie boog omheen lopen dus?
 
Dus Chinese motoren zijn daarop niet gebouwd.. met een mooie boog omheen lopen dus?
Het zal nog wel verschil uitmaken of de motor voor de eigen markt of export bedoeld is, maar wie gaat dat uitproberen?

Plus, zoveel 'westerse' fabrikanten laten daar tegenwoordig ook hun motoren maken, maar dan volgens hun eigen standaarden. Ga je die nu ook niet meer vertrouwen?
 
Jawel; maar Chinese merken vertrouw ik niet. Want die hebben niet dezelfde kwaliteitseisen/controle als andere merken.
 
120.000km ook.. iemand die veel WW verkeer doet haalt dat hier in 2,5/3 jaar..

Dus Chinese motoren zijn daarop niet gebouwd.. met een mooie boog omheen lopen dus?
Worden de verkopers van Chinese motoren in NL druk met l*lverhalen over de kwaliteit van die dingen…… :?
 
Wat ik al aangaf in een ander topic; geef 1k meer uit.. En je hebt een Japanner.
 
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.
Verbrandingsmotoren in motorfietsen (>200cc ofzo, weet de exacte regel niet) mogen volgens mij nog wel in de stad, die kleine prutzooi op 2 wielen is inderdaad allemaal elektrisch.
En met resultaat, want als ik de laatste keer China (Beijing '23) vergelijk met de eerste keer (Beijing / Dalian '18) was dat een enorm verschil in de luchtkwaliteit. Als er zoveel van die dingen op een hoop rijden heeft het best wel invloed, Taiwan is de laatste jaren ook enorm vooruit gegaan en die zijn lang niet zo rigoreus bezig als de chinezen.
 
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.

Ik denk dat hier verandering in zal komen. De chinezen willen ivm een eventueel toekomstig conflict, zoals iig zeeblokkades, hiervan minder afhankelijk zijn.
Zo veel mogelijk electrisch en opgewekt met eigen kolen.
 
Hier een x cape moto morini.
Italiaans design, chinees fabrikaat.
Ben er niet bang voor🫠
Betere componenten er op.
Benelli zou ik ook zo durven kopen.

Vorige een sym ,uit Taiwan.
Na 8 jaar en 40000 kilometers, als nieuw.
Koopt ook niemand (uit angst😱 )
O problemen.

Vaak ben je te bang.
 
In de steden zijn brandstof motorfietsen en scooters al lang verboden. Al in 2018 zag je bij een stoplicht 150 elektrische scootertjes bijna geluidloos wegzoeven. Op het platteland mag een brandstof motor of scooter nog wel ivm de grotere afstanden.

En waar staan die 100den kolencentrales om die accus te vullen?
 
Teller terugdraaien zal daar een gouden business zijn.

Maar Chinese motoren die 120dkm halen vind ik wel opmerkelijk. Waarschijnlijk zijn die al toe aan dr derde frame, vijfde motorblok, enz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan