cdi gsxr 600/750 uitwisselbaar?

springbowtje

Die hard MF'er
31 mrt 2003
535
7
Moorslede
Ik heb over enkele maanden van iemand op het forum een gsxr overgenomen. Het zou een gsxr 750 zijn maar er zit een cdi in met vermelding: 29G20 opzoeking op het internet leert me dat dit voor een 600 is.
Nu heb ik nog een 30G10 liggen en de aansluitingen zijn dezelfde. Kan ik zomaar de cdi wisselen zonder schade toe te brengen of liggen er bepaalde spanningen, aansluitingen anders dan bij een 600?
Ik heb de motor vandaag op de testbank gehad en hij had een serieuze dip rond 10k toeren en een max van 112pk, 69nm.
Zou het kunnen dat er een verkeerde kabelboom, cdi is aangesloten op het blok?
 
Is misschien wel handig als je er bij vermeld over welke gsxren je t hebt. Welk jaartal bijv.
Srad?
Van de 750 en 600 srad carburateur versie kun je wel onderdelen uitwisselen. Maar de 750 injectie, is qua elektronica weer heel verschillend. De 750 carb-versie heeft 1 bobine per 2 cilinders, en de 600 heeft per cilinder een bobine in de bougie-dop zitten. Als we t idd over de srads hebben dan wil ik wel een paar onderdelen-lijsten voor je nakijken.

gr jeroen.
 
Het zou dus gaan om een k4. Injectie dus. Gezien de motor volgens de testbank over de ganse lijn veel te arm staat, dacht ik dat een verkeerde cdi misschien aan de basis zou kunnen liggen. Of het blok nu echt een 750cc is, dat weet ik niet. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen achterhalen? Bloknummer ter hoogte van de achterveer is niet meer leesbaar. Het enige dat ik tot nu toe weet is dat het frame van een 750k4 is, de cdi van een 600 en de cockpit van een 750 k1-k3.
Ik heb nog een cdi voor een 750 k4 liggen maar durf deze niet zomaar aan te sluiten omdat ik niet weet of ik hiermee schade kan berokkenen aan bv cdi
 
Pff, tja snap je probleem, maar ik kan je niet helpen. Ik heb geen ervaring met die latere types, maar t lijkt er wel op of die fiets van jouw ooit een schade fiets is geweest??

Maar wat zei men bij de motorzaak waar hij op de testbank was over die dip waar je t over had?
Kon hij daar niets aan doen? Volgens mij staan bijna alle motoren tegenwoordig aan de arme kant vanwege milieu eisen. :r :r :r :r
 
Het zou dus gaan om een k4. Injectie dus. Gezien de motor volgens de testbank over de ganse lijn veel te arm staat, dacht ik dat een verkeerde cdi misschien aan de basis zou kunnen liggen. Of het blok nu echt een 750cc is, dat weet ik niet. Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen achterhalen? Bloknummer ter hoogte van de achterveer is niet meer leesbaar. Het enige dat ik tot nu toe weet is dat het frame van een 750k4 is, de cdi van een 600 en de cockpit van een 750 k1-k3.
Ik heb nog een cdi voor een 750 k4 liggen maar durf deze niet zomaar aan te sluiten omdat ik niet weet of ik hiermee schade kan berokkenen aan bv cdi

Staat er niet ergens op de blokdeksels hoeveel cc hij is? Persoonlijk dénk ik dat hij niet eens zal lopen met de verkeerde CDI dat hij dan zelf al foutmeldingen gaat geven. Maar kan je daar geen zekerheid over geven. Maar ook een k1-k3 cockpit druk je niet zomaar op een k4 kabelboom lijkt me. Het is toch een compleet andere motor.

Edit: Ik loop even de schuur in naar mijn k4 750
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gevonden:

Het motorblok is een 750 als het begint met R741 XXXXXX (is ook zo bij de mijne)
Bij mijn olie bijvul punt staat 2800ml (weet niet of een 600 hetzelfde moet hebben)

Verdere nummers zet ik liever niet op het internet ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat er ook 2800ml vermeld maar ik weet ook niet of dit bij een 600cc het geval is. Iemand die dit eens kan bekijken?
Het bloknummer achterop het blok, ter hoogte van de achterveer is niet meer zichtbaar dus daar wordt ik niet wijzer van.
De kabelboom ter hoogte van de cockpit is inderdaad aangepast. Er zijn draden niet gebruikt, doorverbonden,...
Hij geeft geen foutmeldingen maar dit kan ook liggen aan het feit dat alles is aangepast.
De motor staat over de ganse lijn veel te arm, geen sprake van milieudip.
Het is inderdaad een schadefiets geweest maar duidelijk meer aan de hand dan in eerste instantie vermeld.
Om naar een oplossing te zoeken moet ik dus weten met wat ik te maken heb:
- welke kabelboom: 600 of 750 en welk bj
- welke motor zit erin?

Wat ik intussen al weet:
- cdi is blijkbaar een 600 k4
- cockpit 750 k1-3
- frame 750 k4

Alle tips zijn dus welkom.

Ik heb de cdi van de 750 eens aangesloten maar ik heb het contact nog niet durven aanleggen.
 
Ik weet nu via tlrboy dat beide cdi's uitwisselbaar zijn en ik heb de motor daarnet dan maar even gestart met de cdi van de 750cc. De motor draait normaal voor zover ik kan beoordelen in de garage. Geen foutmeldingen maar ik weet niet of de weergave van foutmeldingen nog werkt op deze motor.
Jammer genoeg moet ik de moto terug op de testbank hebben om te weten wat het resultaat is van de andere cdi.
 
update:

De eerste cijfers van het bloknummer zijn nog zichtbaar en die begint dus met R741..
Dankzij Roy weet ik nu dus dat het een 750cc blok is. Gezien de cockpit van een 750 k1-K3 is, zou ik nu wel willen achterhalen of het om een K4 of K3 blok betreft. Of zijn de cdi's van deze dezelfde? Iemand die weet hoe ik dit te weten kan komen?
Mystery begint dus stilaan wat ontrafelt te worden. Jammer dat een testbankrun me telkens 40 euro zal kosten '(
 
Kan je niet een WPHB van de 600 en 750 k4 opzoeken en kijken wat de verschillen aan het blok zijn en zo op onderzoek gaan.

Die heb ik reeds gedownload. De cdi die ik nu gebruik is een 30G20 en is volgens het internet eentje voor een 750 k4. Heeft jouw gsxr een koppelingsschakelaar?
Zoja, welke draden (kleuren en aantal) zijn daarop aangesloten?
 
Hou er ook rekening mee dat in de cdi ook de toerenbegrenzer zit.
Een cdi van een 750 op een 600 geeft hierin geen problemen(behalve dat de begrenzer te vroeg inkomt),maar een cdi van een 600 op een 750 is niet zo goed voor je blok(gokje,een 600 mag bv 2000 toeren meer draaien)
 
Terug
Bovenaan Onderaan