CBR1000F gewichtsreductie

RSV is heel betrouwbaar hoor. Alleen de bobines zitten aan het frame vast aan de buitenkant en verder vind ik het blok gedeelte ook niet echt mooi zonder kuipwerk. Rijd wel fantastisch verder!
 
Thanks voor de tips maar ik wil liever zelf iets bouwen. Die laatste fighter is mooi maar voor mij 'te af'.

RSV is heel betrouwbaar hoor. Alleen de bobines zitten aan het frame vast aan de buitenkant en verder vind ik het blok gedeelte ook niet echt mooi zonder kuipwerk. Rijd wel fantastisch verder!
Ik zou heel graag een mille of tuono willen hebben maar alle verhalen over elektronica schrikken mij af. Heb jij niet dat die aan de oplader moet op dagen wanneer je niet rijdt? Ik heb namelijk geen stopcontact in de buurt van de motor, dus zou voor mij betekenen dat de accu er uit moet :')
 
Mille/ Tuono is qua elektra wel betrouwbaar, enkel de bruine stekker is berucht, en het startrelais.
Een paar weken kan je ze gerust laten staan, bij meer dan een maand accuklem er af of aan de druppellader.
Dit ivm de startkoppeling die stuk gaat als je start met te lage accuspanning.

En een fatsoenlijke accu gebruiken, geen goedkope troep of moderne technieken, gewoon een dikke ouderwetse loodbak.


Die verhalen gaan vaak over de rsv vanaf 2004 en de Tuono gen2 vanaf 2006, die hebben problemen met de dynamo.
 
Laatst bewerkt:
Je lijkt heel gevoelig voor slechte verhalen. Ktm's zijn niet goed vanwege allerlei problemen, aprilia heeft altijd storingen en accu problemen....
 
Heb een RSV mille (bj2000) en een SXV450 deze liggen enkel in de winter aan de druppellader.
Als ik er 2-3-4 weken niet op rijd in de zomer gaan ze direct aan bij eerste maal starten.

Enige waar ik persoonlijk een nare ervaring mee heb ik een RSV1000R (de opvolger van de mille) daar heb ik wel veel electra kopzorgen aan gehad.

Ik heb zelf een Kawasaki ZX10R (2005) welke ik deels heb gestreetfightert. Deze ligt helaas iets boven je budget maar is echt een perfecte motor als basis. standaard 175PK en 115nm koppel en dan heb ik de huidige modificaties niet meegeteld :)
 
Mille/ Tuono is qua elektra wel betrouwbaar, enkel de bruine stekker is berucht, en het startrelais.
Een paar weken kan je ze gerust laten staan, bij meer dan een maand accuklem er af of aan de druppellader.
Dit ivm de startkoppeling die stuk gaat als je start met te lage accuspanning.

En een fatsoenlijke accu gebruiken, geen goedkope troep of moderne technieken, gewoon een dikke ouderwetse loodbak.


Die verhalen gaan vaak over de rsv vanaf 2004 en de Tuono gen2 vanaf 2006, die hebben problemen met de dynamo.

Heb een RSV mille (bj2000) en een SXV450 deze liggen enkel in de winter aan de druppellader.
Als ik er 2-3-4 weken niet op rijd in de zomer gaan ze direct aan bij eerste maal starten.

Enige waar ik persoonlijk een nare ervaring mee heb ik een RSV1000R (de opvolger van de mille) daar heb ik wel veel electra kopzorgen aan gehad.

Ik heb zelf een Kawasaki ZX10R (2005) welke ik deels heb gestreetfightert. Deze ligt helaas iets boven je budget maar is echt een perfecte motor als basis. standaard 175PK en 115nm koppel en dan heb ik de huidige modificaties niet meegeteld :)
Ah ok bedankt voor de verheldering. Ik had een heleboel gelezen over dynamo problemen maar was onder de indruk dat, dat bij alle bouwjaren voorkwam. RSV mille behoort nog wel tot de mogelijkheden dan. Vind het wel een van de mooiste supersports dus een nette ombouwen zou ik erg veel moeite mee hebben.

ZX10r uit 2005 is idd boven budget, wel mooi SF voorbeelden van te vinden.

Je lijkt heel gevoelig voor slechte verhalen. Ktm's zijn niet goed vanwege allerlei problemen, aprilia heeft altijd storingen en accu problemen....
Ik gebruik ze ook dagelijks heel het jaar dus heb geen zin of tijd voor iets met veel probleempjes.

Wie zij iets over KTM? 525exc, 990SM :9~
 
Foto’s van de ZX10??

#spam in topic :9

Dit was het doel (toen ik er nog tijd voor had)
4hxk6u.jpg


Zo is de motor nu + nieuwe set banden reeds gemonteerd
nt7vo.jpg


heb er al mee gereden in SF configuratie, echt een beestachtige motor met die zithouding. Dan is een z1000 maar kinderspel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan