cbr 600 f 98 loopt raar

dark hornet

MF veteraan
7 mei 2005
2.070
0
starten doet hij goed (op de choke). Als je dan de choke eraf gooit begint hij raar te lopen. Ook bij constant gas op 2 3 4 of 5000 toeren. Het is moeilijk uit te leggen, maar net of hij op 3 pitten draait. Maar dat is niet zo als je de flitslamp erop zet.

Wel hoor je de kettingspanner iets rammelen (dus die moet er ook uit)

gecheckt:
-vacuum slangen
-valse lucht tussen carbs of filterbox
-nwe bougies erin.
-laad voltage.
-vlotter bakken en sproeiers gecleand (uitgeblazen, niet doorgeprikt)

Nu kregen we te horen dat toch de stationair sproeiers dicht kunnen zitten.

Waar verder te zoeken???????? kom maar op, alle ideee zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
je geeft het antwoord zelf geloof ik al, carburateurs verwijderen en per carburateur de sproeiers eruit draaien, doorblazen en kijken of ze open zijn, zijn ze niet open doorprikken met draadje van staalborstel oid.

de hoofdsproeiers en stationair sproeiers kunje eruit halen en doorheen kijken. Maar er zitten ook pijpjes en gaatjes die er niet uitkunnen. Dan zou het daar moeten zitten.. :?

Ik hoop op nog een goeie tip, maar vrees dat het spul opnieuw eraf moet.

thanx alvast.
 
de hoofdsproeiers en stationair sproeiers kunje eruit halen en doorheen kijken. Maar er zitten ook pijpjes en gaatjes die er niet uitkunnen. Dan zou het daar moeten zitten.. :?

Ik hoop op nog een goeie tip, maar vrees dat het spul opnieuw eraf moet.

thanx alvast.

Dat pijpje waar je naald in gaat kun je er van bovenaf ook (voorzichtig) uittikken maar tenzij je je motorfiets een hele tijd in de schuur hebt stil hebt gehouden of veel met oude benzine hebt gewerkt lijkt het me stug dat die verstopt zijn.
Probeer zo'n flesje Wynn's zou ik zeggen.
Maar staan de carbs ook nog wel synchroon?
 
Dat pijpje waar je naald in gaat kun je er van bovenaf ook (voorzichtig) uittikken maar tenzij je je motorfiets een hele tijd in de schuur hebt stil hebt gehouden of veel met oude benzine hebt gewerkt lijkt het me stug dat die verstopt zijn.
Probeer zo'n flesje Wynn's zou ik zeggen.
Maar staan de carbs ook nog wel synchroon?

carbs inderdaad na demontage en montage(met kwik en niet met vacuum) netjes gelijk gezet. Dus dat zit wel goed.

Spul is er inderdaad gister ingegaan. Vandaag word en een eind (zonder kuip
:( ) gereden. Mocht dat niet helpne gaat vrijdag de nwe spanner erin. Als dat ook niet helpt gaan dinsdag de carbs in een ultrasoon cleaner.

Maar het blijft een vage storing. Omdat er verder wel prima mee te rijden is. Alleen het torretje klinkt gewoon niet lekker bij constant toerental. Terwijl optrekken en (met beleid vanwege het slechte lopen) doorhalen gaat prima.


Maar wie weet nog goeie ideen. Het is tenslotte een lang weekend........ *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag is ermee gereden met de cleaner in de tank. Hij leek even goed te lopen bij terug komst. 3 minuten stil gezet...........starten ........... Toen was het weer terug.

zal het toch de kettingspanner zijn??????

bij dichte kanaaltjes kan hij toch niet af en toe slecht lopen :N
 
Laatst bewerkt:
kettingspanner vervangen, en lijkt weg te zijn.

of de carb cleaner die we in de tank hebben gedaan doet wonderen in 1 dag.

rammelen is in ieder geval over. Als hij zo netjes blijft lopen is het prima.
 
kettingspanner vervangen, en lijkt weg te zijn.

of de carb cleaner die we in de tank hebben gedaan doet wonderen in 1 dag.

rammelen is in ieder geval over. Als hij zo netjes blijft lopen is het prima.


zal nog even het resultaat posten.

na het plaatsen van een nwe kettinspanner en het reinigen van de carberateurs en het toevoegen van een cleaner in de tank loopt hij prima. En rijd als en kogel.

wat het nu was????? zeg het maar, maar hij doet het weer prima.

bedankt voor allle reacties.
 
Om hier nog ff op voort te borduren, mijn cbr kan ik met choke juist niet starten.
Ik start hem, geef een beetje gas en draai de stationairschroef naar ongeveer 1500 omwentelingen, zonder dit start hij niet.....

Mijn motor heeft 73000km gelopen dus wellicht dat het tijd is e.e.a te reinigen?

Nu las ik dat als je carb's verwijderd hebt deze ook weer op tijd gezet moeten worden?
Is dit te doen voor een leek? (verwijderen/reinigen) of toch liever nar de dealer?

Als het alleen het starten betrof zou ik het niet zo'n probleem vinden maar ongeacht warm of koud loopt hij bij lage toeren niet soepel maar een beetje stotterig vandaar dat ik dit graag op zou lossen en wellicht heeft de choke hiermee te maken?

Alvast bedankt voor de reacties ;) !

Gr,

Marijn
 
carbs verwijderen is niet heel moeilijk met wphb bij de hand. er hoeft niks op tijd gezet te worden oid bij het terug zetten.

je kan ook eerst proberen of een busje carburateur reiniger door de benzine niet al helpt...
 
Heb er een flesje Forte in gekieperd en ong 200km gerden maar dat maakt niet veel verschil, denk dat wanneer ik genoeg tijd heb ik de carburateurs maar eens ga verwijderen en schoonmaken...
 
Heb er een flesje Forte in gekieperd en ong 200km gerden maar dat maakt niet veel verschil, denk dat wanneer ik genoeg tijd heb ik de carburateurs maar eens ga verwijderen en schoonmaken...


als je goed oplet hoe je het demonteerd en een beetje met verstand en geduld sleuteld en de tijd ervoor neemt is het goed te doen. Markeer eventueel de slangen die je loshaald met een schilderstapje en een cijfer zodat je weet waar ze horen. Dat afstellen bedoelde ik eigenlijk cynchroon zetten. Dat kan je altijd later nog eens doen.

suc6.

note***** begin er alleen aan als je ook zin in hebt, breng hem anders gewoon weg. :W
 
Vandaag de carbs verwijderd, was op zich niet heel lastig, alleen de klemschroeven van de rubberswaren erg verweerd en gingen slecht los. Heb deze ook meteen vervangen... Het geheel was niet vervuild maar netjes schoon eigenlijk... wel alles voor de zekerheid doorgeblazen en weer teruggemonteerd. Denk dat ik het ergens anders moet zoeken... of gewoon genoegen nemen met een beetje minder stabiel lopen bij lage toeren. NAKS kan er niets mee te maken hebben? of stelschroeven die ik kan proberen? Maar tips blijven welkom, en iedereen bedankt tot nu toe natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
En ? Hoe is dit afgelopen ?

Ik heb zelf een f3 (96) welke lang heeft stilgestaan; Loopt stationair slecht en kan
de choke niet terugdoen. Na lang warmdraaien (en flesje forte) kan ik wel toeren maken.
Motor maakt stationair echt een stoomtrein geluid (djoekedjoekedjoekedjoeke); 3 uitlaten zijn direct na het starten al warm, eentje (van de linker cylinder) blijft echt achter.
Bougies van de buitenste cylinders verwisseld en probleem blijft. Bougies zelf zijn flink
zwart maar dat zal wel komen door het lang op de choke lopen.
Denk zelf dat 1 carb is verstopt en dat hij op 3 cylinders loopt.

Ik heb 2 vragen:
1) Is het slecht voor de motor om op 3 cylinders naar de dealer te rijden ?
Natuurlijk rijdt het niet fijn maar geeft het vervolgschade ?
2) Iemand enig idee wat het cleanen van de carbs zou mogen kosten ?

Groet,
Peter
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de carbs verwijderd, was op zich niet heel lastig, alleen de klemschroeven van de rubberswaren erg verweerd en gingen slecht los. Heb deze ook meteen vervangen... Het geheel was niet vervuild maar netjes schoon eigenlijk... wel alles voor de zekerheid doorgeblazen en weer teruggemonteerd. Denk dat ik het ergens anders moet zoeken... of gewoon genoegen nemen met een beetje minder stabiel lopen bij lage toeren. NAKS kan er niets mee te maken hebben? of stelschroeven die ik kan proberen? Maar tips blijven welkom, en iedereen bedankt tot nu toe natuurlijk!

carburateurs ultrasoon laten reinigen is de mogelijke oplossing .
Er vanuit gaande dat er geen valse lucht door bv lekkende rubbers optreed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan